;
coinex

آیفون 8 به قابلیت امنیتی تاچ آی دی اپل مجهز نمی‌شود؛ قابلیت جدیدی در راه است!

آیفون 8 به قابلیت امنیتی تاچ آی دی اپل مجهز نمی‌شود!آیفون 8 قابلیت تاچ آی دی را بر روی خود ندارد؛ یک شرکت قطعه ساز به نام نوداس (Nodus) به دنبال اطلاعاتی که از شرکت اپل برای ساخت کاور گوشی برای آیفون جدید کسب کرده، گفته است که سازنده آمریکایی نمی‌خواهد در ساخت آیفون 8 از فناوری اسکنر اثر انگشت تاچ آی دی استفاده کند.

سایت خبری فوربس (Forbes) در این زمینه گفته که نوداس در مورد اطلاعاتی که از منابعش برای طراحی کاور جدید برای آیفون 8 کسب کرده است، اطمینان دارد. این سازنده اخیرا تصاویری را نیز از کاورهای خود بر روی گوشی آیفون 8 اپل منتشر کرده است.

جزییات جدیدی که توسط منابع خبری در مورد سبک طراحی گوشی جدید اپل منتشر شده‌اند، شباهت زیادی به خبرهای منتشر شده قبلی دارند. در تصاویر جدید نشان داده شده است که آیفون 8 از یک نمایشگر تمام صفحه بدون حاشیه و یک سنسور صوتی به نام نوچ (notch) بهره می‌برد.

اطلاعاتی که به تازگی توسط مسئولان شرکت نوداس منتشر شده با جزییاتی که اخیرا در مورد سفت افزار هوم پاد اپل منتشر شده‌اند، هم هماهنگی دارند. در جزییات جدید گفته شده است که نرم افزار گوشی آیفون 8 اپل از قابلیت‌هایی گرافیکی مانند یک نوار وضعیت دو قسمتی برای فعال کردن سنسور نوچ به عنوان قسمتی یکپارچه از رابط کاربری گوشی بهره می‌برد.

گوردون کلی، یکی از مسئولان سایت خبری فوربس، و همچنین مسئولان شرکت نوداس معتقد هستند که کوپرتینو می‌خواهد قابلیت امنیتی تاچ آی دی را کنار بگذارد تا بتواند به جای آن از یک فناوری تشخیص دهنده ویژگی‌های بیومتریک پیشرفته‌تر استفاده کند. انتظار می‌رود که اپل به زودی پروژه طراحی یک سیستم تشخیص چهره بسیار دقیق را برحسب قابلیت‌های امنیتی که سفت افزار هوم پاد پشتیبانی می‌کند و همچنین تجهیزاتی که در دوربین گوشی وظیفه تشخیص عمق تصویر را بر عهده دارند، شروع کند.

گوردون کلی در گزارش خود به احتمال قرار گرفتن تاچ آی دی در کلید روشن و خاموش سازی صفحه نمایش گوشی آیفون 8 اشاره کرده است؛ در تصاویر جدید نشان داده شده که اندازه این کلید در مقایسه با کلیدهای به کار رفته در گوشی‌های آیفون قدیمی‌تر بسیار افزایش یافته است. وی معتقد است که اپل می‌خواهد از طریق انتشار یک بروزرسانی نرم افزاری قابلیت تاچ آی دی را در گوشی آیفون 8 فعال کند اما نکته‌ای که در این میان وجود دارد این است که اپل تا به حال چنین عملکردی را به این نحو در اختیار کاربرانش نگذاشته است.

شایعه شده بود که اپل می‌خواهد قابلیت تاچ آی دی یا یک سیستم تشخیص اثر انگشت مشابه را در زیر نمایشگر گوشی جدیدش قرار دهد اگرچه که ظاهر این کار پیچیدگی‌های بسیار زیادی دارد. مینگ چی کو، منتقد محصولات اپل، چند وقت پیش گفته بود که اپل می‌خواهد مشکلات قابلیت تشخیص چهره (FaceDetect) گوشی‌هایش را با ملزم ساختن کاربران به استفاده از قابلیت تاچ آی دی برطرف کند اما به تازگی گفته است که برنامه‌های سازنده آمریکایی در رابطه با این موضوع لغو شده‌اند.

آیفون 8

.

منبع: appleinsider

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر