;
coinex

نگاهی نزدیک به گوشی‌ های سری ایسوس زنفون 4

نگاهی نزدیک به گوشی‌ های سری ایسوس زنفون 4
گوشی‌های جدیدی در سری ایسوس زنفون 4 (ASUS ZenFone 4) معرفی شدند. کمپانی ایسوس به تازگی از گوشی های پرچمدار جدید خود رونمایی کرد. 4 گوشی کاملا جدید با مشخصاتی قابل توجه و ترفندهایی برای عکاسی در رویدادی که در تایوان برگزار شد، خودنمایی کردند.

گوشی‌های ایسوس زنفون 4 در واقع در 6 نسخه متفاوت معرفی شدند. ایسوس زنفون 4، ایسوس زنفون 4 پرو، ایسوس زنفون 4 سلفی، ایسوس زنفون 4 سلفی پرو، ایسوس زنفون 4 مکس و ایسوس زنفون 4 مکس پرو مدل‌های جدید این کمپانی تایوانی هستند. اما ما در این متن بیشتر تمرکزمان بر روی گوشی‌های ایسوس زنفون 4 (ASUS ZenFone 4) و ایسوس زنفون 4 پرو (ZenFone 4 Pro) خواهد بود.

هر دو گوشی هوشمند دارای طراحی جذابی از ترکیب فلز و شیشه هستند. سطح آنها ظاهری نسبتا استاندارد با گوشی‌های بالا رده امروزی دارد. ترکیبی از قاب آلومینیومی و شیشه 2.5D نگاه جذابی به آنها بخشیده و هر دو، گوشی‌های خوش ساختی به نظر می‌رسند.

ظاهر کلی و احساسی که هر دو گوشی منتقل می‌کنند تا حد بسیار زیادی شبیه به هم است. تنها تفاوت شاید برآمدگی کم سنسور دوربین در گوشی ایسوس زنفون 4 پرو باشد. و البته طراحی پنلی که تا حدودی براق‌تر از مدل زنفون 4 استاندارد است. در غیر این صورت پنل جلویی هر دو گوشی ظاهر تقریبا یکسانی دارند.

پنل جلویی از طراحی ساده‌ای برخوردار شده، حاشیه‌های نمایشگر در آن قطعا وجود دارد، اما نه آن قدر که کاربر را اذیت کند و مجموعه دکمه‌های خازنی نیز در زیر آن دیده می‌شود. سنسور امن بیومتریک آن نیز مثل همیشه در دکمه اصلی هوم تعبیه شده است.

در پنل جلویی هر دو مدل یک صفحه نمایش 5.5 اینچی با کیفیت فول اچ دی (رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل) دیده می‌شود، اما مدل زنفون 4 پرو به نمایشگر آمولد مجهز شده و به همین دلیل رنگ‌های آن پر جنب و جوش تر نشان می‌دهد. تراشه‌ای که در دل ایسوس زنفون 4 قدرتنمایی می‌کند، اسنپدراگون 660 کوالکام است. این تراشه میان رده، محصول جدید کوالکام است که با فرآیند 14 نانومتری تولید شده است.

فضای ذخیره سازی این دستگاه از 4 یا 6 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی تشکیل شده است. انرژی مورد نیاز این دستگاه از یک باتری 3300 میلی‌آمپر ساعت تامین می‌شود.

ایسوس زنفون 4 پرو وضعیت بهتری دارد. نقش مغز متفکر این دستگاه را اسنپدراگون 835 کوالکام بازی می‌کند که توسط 6 گیگابایت حافظه رم پشتیبانی می‌شود. حافظه داخلی آن 128 گیگابایت بوده و یک باتری 3600 میلی‌آمپر ساعت به عنوان محرکی  برای روشن نگه داشتن چراغ‌های آن در نظر گرفته شده است. با وجود آنکه اسنپدراگون 835 بر اساس لیتوگرافی 10 نانومتری طراحی شده، پس این باتری می‌تواند عملکرد امیدوار کننده‌ای داشته باشد.

زنفون 4

همه چیز خوب و قابل قبول است، اما مهمترین ویژگی که در لیست مشخصات ایسوس زنفون 4 دیده می‌شود، دوربین دوگانه آن است. شما بر اساس آنکه کدام مدل را انتخاب می‌کنید، می‌توانید از پیکره‌بندی و تنظیمات مختلف دوربین بهره مند شوید.

زنفون 4 معمولی دارای سنسور سونی IMX362 با اندازه پیکسل‌های 1.4 میکرون و لرزشگیر اپتیکال و دهانه دیافراگم f/1.8 است. سنسور اول، دارای فوکوس خودکار تشخیص فاز بوده و به مانند تکنولوژی دوال پیکسل (Dual Pixel) در گلکسی اس 8، فوکوس خودکار مطمئن‌تری دارد. تمام این موارد نشان می‌دهد که دوربین ایسوس زنفون 4 باید از عملکرد مناسبی در نور کم برخوردار باشد و نتایج تست‌های اولیه از آن، این مورد را تایید می‌کند.

گوشی‌های سری ایسوس زنفون 4

سنسور دوم این دوربین دوگانه به شما اجازه می‌دهد تا عکس‌هایی با زاویه واید 120 درجه به ثبت برسانید، اما این را بداتنید که عملکرد این سنسور در نور کم چندان مناسب نخواهد بود. اگر با دوربین گوشی ال جی جی 6 تاکنون کار کرده باشید، بیشتر متوجه این موضوع خواهید شد، عملکرد دوربین این دستگاه تا حدودی شبیه به ال جی جی 6 است.

اما در دوربین ایسوس زنفون 4 پرو وضعیت به شکل دیگری رقم می‌خورد. سنسور اصلی دارای دهانه دیافراگمf/1.7 بوده، اما سنسور دوم دارای ویژگی زوم اپتیکال 2X است. باز هم سنسور دوم در نور کم کارایی چندان بالایی نخواهد داشت، اما حداقل در زنفون 4 پرو شما قادر خواهید بود تا از حالت پرتره استفاده کنید. حالت پرتره در این گوشی بر روی نرم افزار تکیه می‌کند تا تصور ایجاد عمق در پشت سوژه عکاسی مورد نظر را برایتان فراهم کند.

گوشی‌های جدید ایسوس به سیستم عامل اندروید 7.1.1 نوقا مجهز شده‌اند، اما به خاطر داشته باشید که معرفی اندروید 8.0 نیز نزدیک است، هر چند که ایسوس معمولا به سرعت پلتفرم خود را ارتقا نمی دهد. این شرکت در گذشته پوسته سفارشی سازی شده خود را که بر روی سیستم عامل اندروید قرار می‌گرفت، چندان با تنظیمات نرم افزاری زیادی همراه نمی‌کرد، اما رابط کاربری ZenUI 4 در واقع یک پوسته سفارشی سازی شده بسیار برجسته‌ای است که بر روی سیستم عامل موبایلی گوگل قرار گرفته است.

در این رابط کاربری هیچ چیز آزار دهنده‌ای به نظر نمی‌رسد. رنگ‌های آبی و سفید زیاد آن که در نرم افزار خودنمایی می‌کند، آزار دهنده نیستند. به همین دلیل آخرین نرم افزار ایسوس بسیار سریع و واکنش‌گراست. این دقیقا همان چیزی است که از گوشی‌های مدرنی که از پردازنده کوالکام استفاده می‌کنند، انتظار می‌رود.

زنفون 4 پرو

بخشی از تجربه کاربری نرم افزار جدید ایسوس به ترفندهای دوربین آن باز می‌گردد. از جمله آنها می‌توان به حالت دستی، حالت پرتره که در بالا نیز به آن اشاره شد و همچنین فیلترهایی برای زیباسازی اشاره کرد. رابط کاربری ZenUI همچنین ویژگی جدید را به برنامه گالری اضافه کرده است. با این ویژگی جدید بر اساس تشخیص چهره می‌توان گروه‌های دوستان و خانواده را علامت‌گذاری کرد.

زنفون 4 پرو

این دو گوشی هوشمند، پرچمداران جدید ایسوس هستند، اما این کمپانی تایوانی فقط به همین دو مدل بسنده نکرده است. ایسوس از مدل زنفون 4 مکس نیز رونمایی کرد که البته در این مراسم معرفی، دیده نشد. این مدل چند ماه پیش در روسیه راه اندازی شد. دستگاهی که در رده میانی گوشی‌های بازار قرار گرفت و به یک باتری بزرگ 5000 میلی‌آمپر ساعت با پشتیبانی از شارژ معکوس 1A مجهز شد.

دوربین دوگانه سلفی در گوشی‌های ایسوس زنفون 4 سلفی

ایسوس زنفون 4 سلفی

در این بین، گوشی‌های ایسوس زنفون 4 سلفی نیز معرفی شد و همان طور که از نامش پییداست، همه چیز در اختیارتان قرار دارد تا بتوانید بهترین عکس‌های سلفی را با آن به ثبت برسانید. سری گوشی‌های ایسوس زنفون 4 سلفی نیز از مشخصات قابل قبولی برخوردار بوده و با قیمت‌های مقرون به صرفه‌ای وارد بازار می‌شوند.

ایسوس زنفون 4 سلفی پرو برای طرفداران عکس‌های سلفی آماده شده است. از نظر ظاهری این گوشی شباهت چندانی به همتای اصلی خود ندارد. شاسی آن فلزی بوده و ظاهری بین وان پلاس 3 و وان پلاس 5 دارد. قسمت هیجان انگیز این مدل که ممکن اشت شما نیز انتظار آن را داشته باشد، در پنل جلویی این اسمارت فون جلوه گری می‌کند.

دوربین ایسوس زنفون 4 سلفی پرو بهترین سنسورها را در اختیار دارد. در اینجا نیز یک بار دیگر سنسور سونی IMX362 با دهانه دیافراگم f/1.8 در پنل جلو دیده می‌شود. یک فلاش LED در کنار آن قرار گرفته و دوربین دوم با سنسور واید برای دیدی پانورامیک تنظیم شده است.

ایسوس زنفون 4 سلفی

به رغم استفاده از یک سنسور 12 مگاپیکسلی، دوربین ایسوس زنفون 4 سلفی پرو در واقع عکس‌های 24 مگاپیکسلی می‌گیرد. این اتفاق به لطف استفاده از دو فوتودیود در هر میکرولنزهای سنسور انجام می‌شود. در تئوری، این بدان معناست که عملکرد دوربین در نور کم کاهش می‌یابد، اما فلاش قرار گرفته در پنل جلویی این مشکل را تا حدودی رفع می‌کند.

در پنل پشتی زنفون 4 سلفی پرو یک دوربین استاندارد 16 مگاپیکسلی قرار دارد. قدرت پردازشی این دستگاه از اسنپدراگون 625 تامین شده که توسط 4 گیگابایت حافظه رم پشتیبانی می‌شود.

به همین منوال مشخصات سخت افزاری ایسوس زنفون 4 سلفی کمی پایین‌تر از مدل زنفون 4 سلفی پرو است. هر چند که در این گوشی نیز یک بدنه خاص فلزی خودنمایی می‌کند. در این مدل نیز همچنان دوربین سلفی دوگانه دیده می‌شود. دوربین سلفی دوگانه زنفون 4 سلفی پرو از ترکیب دو سنسور 24 مگاپیکسل + 5 مگاپیکسل تشکیل شده، در حالی که دوربین دوگانه زنفون 4 سلفی به دو سنسور 20 مگاپیکسل + 8 مگاپیکسل مجهز است. در مدل ایسوس زنفون 4 سلفی پردازنده از قدرت کمنتری برخوردار بوده و رزولوشن صفحه نمایش نیز نسبت به مدل زنفون 4 سلفی پرو کمتر است.

باید دید که طرفداران عکس‌های سلفی چگونه از مدل‌های جدید ایسوس زنفون 4 سلفی و زنفون 4 سلفی پرو استقبال می‌کنند.

منبع: androidcentral

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر