;
coinex

بهترین رهبران چه خصوصیاتی دارند؟ معرفی 7 عادت رفتاری رهبران واقعی

بهترین رهبران چه خصوصیاتی دارند؟ معرفی 7 عادت رفتاری رهبران واقعیتا به حال به این فکر کرده اید که اگر در این عصر زندگی نمی کردیم و برای مشکلاتمان، به هزاران کتاب، وب سایت و غیره دسترسی نداشتیم تا بتوانند راهکارهای موثر بودن، بهره وری بالاتر و خوشبختی را به ما نشان دهند، چطور باید مشکلاتمان را برطرف می کردیم؟ چطور باید حرف می زدیم، رفتار می کردیم، کار و یا زندگی می کردیم؟ بسیاری از ما الگوهایی را برای خودمان در نظر گرفته ایم، الگوهایی از میان رهبران واقعی که با اصل حقیقت، اعتبار و مسئولیت پذیری شخصی هدایت شده اند.

  • ما با مربیان، منتورها یا رهبران واقعی در ارتباط بوده ایم تا در شرایط سختی به ما کمک کرده و ما را راهنمایی کنند.
  • ما برای خودمان فکر کرده ایم، به غرایز خودمان اعتماد کرده ایم و تلاش کرده ایم که بهترین خودمان را به نمایش بگذاریم.
  • زندگی در گذشته به این شکل بود و تقریبا به طور قطع می توان گفت که تمامی ما در آن دوران، پر بازده تر، مفیدتر، مثبت تر و خوشبخت تر بودیم.
  • البته منظور این نیست که بسیاری از کتاب هایی که در این راستا نوشته شدند، بی فایده و اتلاف هزینه و انرژی هستند. اما حتما مواردی نیز وجود دارد که باید به آنها توجه کرد.
  • به خاطر داشته باشید که همیشه باید خود واقعی تان را به نمایش بگذارید، کارها را به روش خودتان انجام دهید و به منفی باف ها توجه نکنید.

فراموش نکنید که تمامی رهبران واقعی ، کارآفرینان و مدیران عرصه کسب و کار، روش مخصوص به خود را داشتند؛ پس با احترام به روش های موفقیت آمیز آنها، راهکارهای خودتان را پیش بگیرید. در ادامه با 7 عادت رفتاری رهبران واقعی آشنا خواهید شد؛ با تکراتو همراه شوید:

1. تمام لیست های مربوط به عادت های رفتاری را نادیده بگیرید

یکی از مهمترین موارد این است که بلاگ ها و کتاب های راهنمای کسب و کار را مطالعه نکنید. اینگونه از موارد می توانند ذهن شما را بی حاصل کنند. ریچارد برانسون معروف، بنیانگذار کمپانی بزرگ Virgin، یکی از کسانی است که هرگز کتاب هایی با موضوع تجارت و کسب و کار را مطالعه نمی کند. شاید این خبر صحت نداشته باشد، اما نباید از آن تعجب کرد؛ بسیاری از افراد موفق و رهبران واقعی این کار را نمی کنند، اما به روش های خود اطمینان دارند.

2. خود واقعی تان باشید

در جهانی که از افراد حقه باز، مجازی، آواتار، پروفایل و بیو انباشته شده، اعتبار و قابل اعتماد بودن به گنج های در حال انقراض تبدیل شده اند. اما اگر تا اندازه ای از اعتماد به نفس و شجاعت برخوردار هستید که می توانید خودتان باشید و از نقش بازی کردن پرهیز می کنید، پس فرد متفاوتی هستید که شما را از تمامی افراد در دنیای دیجیتال متمایز می کند.

3. تنها روی چیزهایی متمرکز شوید که اهمیت دارند

شرایط کنونی جهان پیرامون ما باعث شده که حواس پرتی ها بیشتر شود و در عین حال تعاملات ما کاهش یابد. در شرایطی که فکر می کنیم با تعدد لوازم الکترونیکی و پیشرفت تکنولوژی، دسترسی ما به همه چیز بیشتر شده است، در حقیقت توجه ما تنها به همین موارد منعطف شده و از حقایق زندگی بازمانده ایم. باید کارهایی را انجام دهیم که واقعا با اهمیت هستند. این موارد می توانند بازده و بهره وری شما را به عنوان یکی از رهبران واقعی حقیقتا افزایش دهند.

4. راه خود را پیدا کنید

هیچ کتاب، سمینار یا مربی نمی تواند به شما بگوید که مسیر و راه واقعی شما کدام است. تنها منبع حقیقی، همان خرد، دانش و چشم اندازی است که در جهان واقعی تجربه می کنید و گوش کردن به صدای دنیای درونی تان است.

5. وضعیت موجود را زیر سوال ببرید

اگر دقیق تر به زندگی بهترین کارآفرینان و رهبران واقعی نگاه کنید، متوجه می شوید که هیچ کدام از وضع موجود راضی نبودند. تمامی کارآفرینان موفق مثل مارک زاکربرگ، جف بزوس و جان مکی، فرهنگ شرکت خود را با توجه به تصورات خود ایجاد کردند.

6. رو به پیشرفت باشید

هر کاری که عاشق آن هستید را انجام دهید. هر کاری که به خوبی انجام می دهید را به عالی ترین سطح برسانید. با همنوعان خود نیز به همین ترتیب رفتار کنید. عطش پیشرفت داشته باشید.

7. انرژی بدهید

منظور از انرژی دادن، توانایی برقراری تعامل و قدرت بخشیدن به دیگران است؛ می توانید به دیگران کمک کنید تا بهترین باشند تا با همکاری یکدیگر، غیرممکن ها را ممکن کنید. این در حقیقت ماهیت اصلی رهبری واقعی است.

رهبران رهبری می کنند و پیروان نیز پیروی؛ نمی توانید هر دو باشید؛ انتخاب با شماست.

.

منبع: entrepreneur

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر