;
coinex

کارآفرینان موفق چه خصوصیات و ویژگی های مشترکی با یکدیگر دارند؟

کارآفرینان موفق چه خصوصیات مشترکی با یکدیگر دارند؟مسیری که هر کدام از کارآفرینان طی می کنند، همانند اثرانگشت منحصر به فرد است. با اینحال برخی از موارد رایج وجود دارد که بسیاری از کارآفرینان موفق را به یکدیگر مرتبط می کند.

در ادامه با 7 خصوصیت مشترک آشنا می شوید که کارآفرینان موفق را از دیگران متمایز می کند؛ با تکراتو همراه شوید:

1. آنها دائما در حال تلاش و کوشش هستند

دان زیمر در جایی گفته است: “کمبودهایی که در استعداد وجود دارد را می توان با اشتیاق، تلاش و کوشش 110 درصدی در تمامی شرایط جبران کرد.”

شما هیچوقت یک کارآفرین موفق را نمی بینید که بیکار روی مبل نشسته باشد و یا اینکه بیش از حد بخوابد. میان افرادی که درباره ی عرصه کارآفرینی خیال پردازی می کنند و کسانی که واقعا این کار را انجام می دهند، عدم شباهت عجیبی وجود دارد. به طور قطع، کارآفرینی به معنای آزادی کامل است، اما اگر نمی خواهید با این آزادی کاری انجام دهید، ماندگار نخواهید بود و حتی به موفقیت نیز دست نخواهید یافت.

2. آنها مثبت اندیش هستند

آلبرت انیشتین می گوید: “من قدردان تمام کسانی هستم که به من “نه” گفته اند. به خاطر آنهاست که کارها را خودم انجام می دهم.”

یک چشم انداز مثبت و خوش بینانه، بهترین ها را برایتان امکان پذیر می کند. کارآفرینان موفق از همین مثبت اندیشی استفاده می کنند تا به حرکت رو به جلو خود ادامه دهند و زمانیکه هیچ مسیر واضحی وجود ندارد، ایمان و باور خود را از دست ندهند. زمانی که مثبت اندیش هستید، درواقع ذهنی آرام و آزاد دارید که به سوی شرایط و امکانات جدید، باز است و زمانی که فرصت ها از دید دیگران پنهان است، شما آنها را می بینید.

3. آنها کنجکاو هستند

هنری فورد در این باره گفته است: “هرکسی که از آموختن دست می کشد، پیر است، فرقی نمی کند در 20 سالگی باشد یا 80 سالگی. هرکسی که به آموختن ادامه می دهد، جوان است. بهترین چیز در زندگی این است که ذهنتان را جوان نگه دارید.”

این جمله صرفا به معنای کتاب خواندن نیست؛ بلکه به عطش دائمی برای کسب دانش، تحصیلات و هر نوع اطلاعات اشاره می کند. تمامی کارآفرینان بزرگ از این کنجکاوی و پیگیری طبیعی برخوردار هستند که نگرش متفاوتی به مشکلات را ایجاد کرده و راهکارهای فوق العاده ای را برایشان فراهم می کند.

4. آنها ثابت قدم هستند

ارل نایتینگل می گوید: “هیچوقت به خاطر مدت زمان طولانی دستیابی به یک رویا، از آن دست نکشید. این زمان در هر صورت سپری می شود.”

موفق ترین کارآفرینان جهان کسانی هستند که هرگز تسلیم نمی شوند. تمامی آنها بدون شک در طول زندگی خود و در زمینه کسب و کار، پروژه ها و غیره شکست خورده اند، اما همچنان به حرکت خود ادامه داده اند. بازی زمانی تمام می شود که شما از آن دست می کشید. همیشه در زندگی و چشم اندازی که به آن عشق می ورزید، ثابت قدم باشید.

5. آنها به سلامتی خود اهمیت می دهند

ماهاتما گاندی در جایی گفته است: “سلامتی درواقع همان ثروت واقعی است، نه نقره و طلا.”

بهترین کارآفرینان در هر سنی می دانند که سلامتی، ستون و اساس زندگی با کیفیت است. اگر می خواهید به موفقیت دست پیدا کنید، باید به سلامت خود اهمیت بدهید.

6. آنها قابل اعتماد و با اعتبار هستند

اسکار وایلد می گوید: “خودتان باشید، دیگران از پیش جای خود را یافته اند.”

از ریچارد برانسون گرفته تا اوپرا وینفری و مارک کوبان، تمامی کارآفرینان موفق به صورت کاملا منحصر به فرد و بدون شک خودشان بوده اند. برای اینکه بتوانید کاملا قابل اعتماد باشید، به اعتماد به نفس، شجاعت و حتی آسیب پذیری نیاز دارید؛ اما به یاد داشته باشید که این یکی از مهم ترین خصوصیات افراد موفق به شمار می رود. با تمام عجیبی ها و منحصر به فردی هایتان، خودتان باشید.

7. آنها قدردان هستند

ویلیام پن می گوید: “راز خوشبختی این است که رحمت های خود را به شمار آورید، در حالیکه دیگران بدشانسی های خود را حساب می کنند.”

کارآفرینان موفق به خوبی می دانند که قدردانی، پایه و اساس ثروت واقعی است. سپاس و قدردانی حقیقی را احساس کرده و آن را ابراز کنید؛ تمامی موهبت های خود را به یاد داشته باشید و مشکلات را فراموش کنید. این کار می تواند دستاوردهای زیادی را در زندگی و عرصه کارآفرینی برایتان به همراه داشته باشد.

.

منبع: entrepreneur

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر