;
coinex

هک کردن گوشی از طریق تعویض نمایشگر یک دستگاه هم ممکن است!

هک کردن گوشی از طریق تعویض نمایشگر یک دستگاه هم ممکن است!هک کردن گوشی به روش‌های مختلفی ممکن است؛ این ماهیت برای عده‌ای از کاربران یک شعار روحیه دهنده و برای برخی دیگر یک عبارت عصبانی کننده محسوب می‌شود.  هر کاربری ممکن است که در طول دوره استفاده خود از یک گوشی همراه به هر دلیلی نمایشگر گوشی خود را تعویض کند. اگر که برای مدت زمان زیادی است که از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنید، ممکن است که شما هم در طول دوره استفاده خود، تعویض کردن نمایشگر گوشی همراه را تجربه کرده باشید. این وضعیت برای اکثر کاربران رخ می‌دهد زیرا نمایشگرها معمولا از جنس شیشه ساخته می‌شوند و به همین دلیل در برابر وارد شدن ضربه یا فشار حساس هستند حتی زمانی که از روکش‌های محافظ برای مقاوم سازی آن‌ها استفاده می‌شود.

بعضی از کاربران زمانی که نمایشگر گوشی‌های آن‌ها می‌شکند، ترجیح می‌دهند که در صورت عمل کردن نمایشگر آن را تعویض نکنند، ولی برخی دیگر بلافاصله نمایشگر گوشی خود را عوض می‌کنند یا حتی یک گوشی جدید می‌خرند. تعویض نمایشگر گوشی می‌تواند یک گزینه معقول باشد اما باید به خاطر داشته باشید که انجام این کار می‌تواند احتمال هک کردن گوشی شما را تا حد زیادی افزایش دهد.

هک کردن گوشی از طریق تعویض نمایشگر دستگاه!

یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه بن گوریون اخیرا در یک مقاله، اطلاعاتی را در مورد بعضی از قطعات به کار رفته در دستگاه‌های الکترونیکی منتشر کرده است. اعضای این تیم توانسته‌اند نمایشگر جایگزین شده یک گوشی هوشمند را با استفاده از یک تراشه که انتقال اطلاعات یک گوشی را از سخت افزار دستگاه به درایوهای نرم افزاری داخل یک سیستم عامل ممکن می‌سازد، هک کنند.

کد استفاده شده برای برنامه ریزی این تراشه هک کننده در واقع همان کدی بوده است که در نصب نرم افزارهای مضر مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ این کد هک کردن گوشی را از طریق جایگزین سازی آدرس‌های URL انتخابی کاربر با آدرس‌هایی که به طور مخفیانه اطلاعات کاربر نظیر الگوهای قفل سازی گوشی و داده‌های ذخیره شده در صفحه کلید را سرقت می‌کنند، ممکن می‌سازد و حتی می‌تواند از کاربر عکس بگیرد و سپس فایل عکس را از طریق ایمیل برای هکری که از این کد استفاده می‌کند، ارسال کند. چنین کدهایی همچنین قادر هستند که نمایشگر یک گوشی را خاموش کنند و در همان حالت اقدامات فوق را برای هک کردن گوشی انجام دهند. محققان گفته‌اند که این گونه هک سازی‌ها از طریق نمایشگرهایی که کمتر از 10 دلار قیمت دارند و به تعداد انبوه تولید می‌شوند، امکان پذیر است. چنین نمایشگرهایی اغلب با استفاده از ترفندهای تشخیصی شناسایی نمی‌شوند و با شباهت بسیار زیادی به نمایشگرهایی که از ابتدا بر روی یک گوشی توسط سازنده آن گوشی نصب می‌شود، ساخته می‌شوند.

استفاده از خدمات نمایندگی‌های مجاز برای مقابله با هک کردن گوشی همراه

فرآیند هک کردن گوشی به روش فوق بر روی یک گوشی‌ هواوی نکسوس 6 پی انجام شده است؛ محققان گفته‌اند که گوشی‌های iOS هم در برابر چنین اقداماتی ایمن نیستند. تیم تحقیقاتی دانشگاه بن گوریون راهکارهایی ساده را نیز برای محافظت از اطلاعات کاربر در مقابل هک کردن گوشی از این طریق ارائه کرده است؛ اما هنوز مشخص نیست که آیا سازندگان قطعات یدکی گوشی‌های همراه از این راهکارها استفاده می‌کنند یا خیر. به همین دلیل اگر می‌خواهید از گوشی خود در برابر هک شدن محافظت کنید، توصیه می‌کنیم که تا حد ممکن برای تعمیر گوشی‌های خود از نمایندگی‌های قطعه فروشی و خدمات دهنده مجاز استفاده کنید.

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر