;
coinex

اندروید 8 اوریو به زودی در گوشی‌های پیکسل گوگل و دستگاه‌های نکسوس

اندروید 8 اوریو به زودی در گوشی‌های پیکسل گوگل و دستگاه‌های نکسوس
اندروید 8 اوریو (Android 8.0 Oreo) بالاخره از پسِ پرده بیرون آمد، آن هم در روزی که خورشید در پشت سایه ماه مخفی شد. کمپانی گوگل ساعاتی قبل جدیدترین نسخه از سیستم عامل پلتفرم موبایلی خود را منتشر کرد.

اندروید 8.0 گوگل که با نام اندروید اوریو معرفی شد، تازه ترین نسخه از سیستم عامل اندروید است که به زودی در گوشی‌های گوگل پیکسل و دستگاه‌های جدید نکسوس رخ نشان می‌دهد.

به گفته این غول تکنولوژی، اندروید 8 اوریو به زودی در گوگل پیکسل، گوگل پیکسل ایکس ال، گوگل پیکسل C، نکسوس 5 ایکس، نکسوس 6  و نکسوس پلیر راه اندازی خواهد شد. گوگل می‌گوید که منابع پروژه متن باز اندروید (AOSP) از امروز راه اندازی شده و تست‌های اولیه برای گوشی‌های پیکسل و نکسوس انجام می‌شود.

گوگل همچنین به این نکته اشاره کرده که به طور معمول، به روزرسانی در فازهای مختلفی انجام خواهد شد؛ بنابراین کاملا طبیعی است که زمان این به روزرسانی‌ها برای گوشی‌ها و مناطق مختلف، متفاوت باشد.

اکنون پس از انتشار نسخه اندروید 8 اوریو باید منتظر ماند تا به زودی بزرگان صنعت ساخت گوشی‌های هوشمند جهان همچون نوکیا، سامسونگ، ال جی، اچ تی سی، موتورولا، سونی، هواوی و حتی کمپانی تازه تاسیس اسنشال در محصولات جدید خود از این پلتفرم موبایلی استفاده کنند. گوگل تایید کرده که به روزرسانی اندروید 8.0 اوریو در آینده‌ای نزدیک انجام خواهد شد.

گوگل قبل از آن که در نهایت سیستم عامل اندروید 8 اوریو را به طور رسمی رونمایی کند، چهار نسخه از پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید O را منتشر کرد. اندروید 8 اوریو را دقیقا نمی‌توان یک پیاده سازی کامل از سیستم عامل اندروید و یا هر چیزی از این نوع دانست، اما یک ساختار جدید ارزشمند است که ویژگی‌های تازه‌ای را نسبت به نسخه قبلی اندروید 7 نوقا ارائه می‌دهد.

گوگل در نهایت با این نسخه جدید از سیستم عامل اندروید، حالت تصویر در تصویر (Picture-in-Picture) را برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی به ارمغان آورد. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا دو برنامه مختلف را بر روی یک نمایشگر گوشی اجرا کرده و با این شیوه آزادی عمل بیشتری نسبت به اسپلیت اسکرین (Split Screen) داشته باشید.

این ویژگی بدین شکل است که شما می‌توانید به عنوان مثال یک پنجره کوچک از ویدیوی یوتیوب را در گوشه سمت راست بالای نمایشگر (و یا هر بخش دیگری از صفحه نمایش) خود باز کنید، در حالی که در همان حال مشغول انجام یک کار کاملا متفاوت دیگری بر روی نمایشگر خود هستید.

علاوه بر حالت تصویر در تصویر، گوگل یک ویژگی جالب دیگر را نیز به اندروید اوریو اضافه کرده که آن را اعلان نقطه‌ای (نوتیفیکیشن های نقطه‌ای) نامیده است. برای توصیف عملکرد نوتیف نقطه‌ای اجازه دهید تا مثالی بیاوریم.

ایمیل جدیدی دریافت می‌کنید و اگر بخواهید که از برنامه جیمیل استفاده کنید، نقطه کوچکی را در بالای آیکون این اپلیکیشن خواهید دید. اگر برای مدت زمان طولانی‌تری آیکون این برنامه را فشار دهید، می‌توانید خلاصه‌ای از ایمیل خود را آنجا ببینید و در صورت نیاز از همان جا، ایمیل خود را باز کنید.

سیستم عامل اندروید 8 اوریو در ساختار داخلی خود از گوگل پلی پشتیبانی می‌کند. این کار باعث می‌شود تا امنیت کلی آن افزایش یابد. نسخه جدید اندروید Oreo با فعال نگاه داشتن هوشمندانه برنامه‌ها در پس زمینه، باعث می‌شود تا میزان مصرف انرژی باتری به حداقل ممکن برسد.

در هر صورت نسخه جدید اندروید 8 اوریو معرفی شد و به زودی شاهد عملکرد واقعی این پلتفرم موبایلی در بازار گوشی‌های هوشمند خواهیم بود.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر