;
coinex

اندروید اورئو اعلان‌ها را برای شما دوست‌داشتنی‌ و زیباتر می‌کند!

اندروید اورئو اعلان‌ها را برای شما دوست‌داشتنی‌تر می‌کند!

اندروید اورئو (Android Oreo) به تازگی ویژگی‌های جدیدی را به قابلیت‌های انتشار اعلان‌های سیستم عامل اندروید اضافه کرده است؛ یکی از قسمت‌هایی که با استفاده از اندروید اوریو بروزرسانی شده، سیستم اعلان دهی است. با تکراتو همراه شوید.

اعلان‌ها و روش نمایش دادن آن‌ها از گذشته تاکنون یکی از نقاط قوت برجسته سیستم عامل اندروید بوده است و همه می‌دانیم که تغییر دادن ماهیتی که با صفت “خوب” خوانده می‌شود، چندان ساده نیست. اندروید اوریو روی سیستم کنونی اعلان دهی که تا به حال چندین بار بروزرسانی شده، نصب شده است و قابلیت‌های جدیدی را در خود دارد.

کانال‌های ارسال اعلان اندروید اوریو

بروزرسانی جدید باعث شده است که نرم افزارها هم اکنون بتوانند دسته بندی مختلفی از اعلان‌ها را نمایش دهند و علاوه بر این کاربران بتوانند تعیین کنند که کدام اعلان به چه نحوی نمایش داده شود. نرم افزار یوتیوپ گوگل یکی از برنامه‌هایی است که این بروزرسانی را هم‌اکنون برروی خود دارد.

در یک گوشی که بروزرسانی اندروید اورئو را دریافت کرده است، نرم افزار یوتیوپ سه دسته بندی اعلان دارد؛ از این سه گروه اعلان، دو گروه از اعلان‌ها (اعلان‌های آفلاین و اعلان‌های عمومی) توسط سیستم عامل اندروید گوشی مدیریت می‌شوند؛ گروه سوم اعلان‌ها آن دسته بندی است که کاربر را نسبت به کلیپ‌های ویدئویی مهم مطلع می‌سازد؛ اندروید اورئو باعث شده است که کاربر بتواند این گروه را از طریق ساختن یک اکانت مدیریت کند.

اگر که یکی از این دسته بندی‌ها را فعال کنید به یک منوی تنظیمات کاربردی با آیتم‌هایی مثل ایمپورتنس (importance) دسترسی پیدا می‌کنید؛ در بروزرسانی جدید، این آیتم شما را قادر می‌سازد تا تعیین کنید که یک اعلان باید چه صدایی داشته باشد و آیا در هنگام دریافت این اعلان باید آیکون خاصی هم نشان داده شود یا خیر؛ منوی تنظیمات ایمپورتنس قابلیت‌های مشابه دیگری را هم در اختیار کاربر می‌گذارد. چنین قابلیت‌هایی زمانی که سازنده یک نرم افزار بروزرسانی اندروید اوریو را به محصول خود اضافه کند، به بخش تنظیمات یک برنامه اضافه می‌شوند.

اندروید اورئو

نشان‌های اعلان

همه ما با نقطه‌های اعلان (notification dots) آشنایی داریم؛ ابزاری که بعضی از شرکت‌های سازنده نرم افزار به لانچرهای خود اضافه می‌کنند و شرکت‌های واسط سازنده گوشی همراه محصولات خود را به آن‌ها مجهز می‌سازند. بروزرسانی اندروید اوریو باعث شده است که این نقطه‌ها به بخشی از ویژگی‌های قابل تنظیم سیستم عامل تبدیل شوند.

زمانی که از یک نرم افزار یک اعلان دریافت می‌کنید و هنوز آن اعلان را مشاهده نکرده‌اید، یک نقطه رنگی در گوشه سمت راست و بالای آیکون نرم افزار مورد نظر ظاهر می‌شود. این نشان‌ها در صورتی که نرم افزار توانایی لازم را داشته باشد، از قوانین کانال نشان دهی اعلان‌ها تبعیت می‌کنند. نقطه‌های اعلان علاوه بر این، قابلیت پیام رسانی ابری (cloud messaging) را هم پشتیبانی می‌کنند به همین دلیل اگر که اعلان مورد نظر را از طریق رایانه یا تبلت خود بخوانید، در گوشی شما این نقطه‌ها دیگر نمایش داده نمی‌شوند.

نشان‌های اعلان با قابلیت‌های اعلان دهی نرم افزارهایی مثل نوا لانچر جایگزین نشده‌اند به همین دلیل کاربر می‌تواند در چنین برنامه‌هایی از روش‌هایی که تاکنون استفاده می‌کرده است، همچنان استفاده کند. اگر که نمی‌خواهید نشانه‌های اعلان برروی آیکون یک نرم افزار ظاهر شوند، می‌توانید این قابلیت را از قسمت تنظیمات نرم افزار مورد نظر خود غیرفعال کنید.

اندروید اورئو

مخفی سازی موقتی اعلان‌ها

گاهی نمی‌خواهید که یک اعلان نشان داده شود اما ممکن است که نتوانید نرم افزاری را که یک اعلان را نمایش داده بررسی کنید. قابلیت مخفی سازی موقتی اعلان‌ها در سیستم اندروید اوریو این امکان را برای شما فراهم می‌سازد که برای بررسی نرم افزار یا اعلان‌های مورد نظر خود یک برنامه زمانی تنظیم کنید.

در بروزرسانی جدید این امکان برای کاربر فراهم شده است که با لمس کردن یک اعلان به مدت چند ثانیه و حرکت دادن آن به سمت راست علاوه بر آیکون تنظیمات به یک آیکون به شکل تایمر هم دسترسی پیدا کند. لمس کردن این آیکون باعث می‌شود که علامت آن اعلان مورد نظر دیگر ظاهر نشود و برای یک مدت از قبل تعیین شده مخفی بماند. قابلیت جدید باعث شده است که بعد از سپری شدن بازه زمانی تعیین شده اعلان نرم افزار دوباره با همان درجه اهمیت ظاهر گردد.

اندروید اورئو به کمک این قابلیت خود باعث شده است که باز کردن یک نرم افزار از روی یک دستگاه دیگر باعث نشود که اعلانی که به طور موقتی مخفی سازی شده است، ناپدید شود و با اعلان‌های دیگر جایگزین گردد. برای مثال اگر که اعلان یک جیمیل را به طور موقتی مخفی کنید آن اعلان با دریافت یک پیام دیگر در جیمیل ظاهر نمی‌شود تا هنگامی که بازه زمانی تعیین شده توسط کاربر به پایان برسد.

اندروید اورئو

اعلان انجام کارهای مهم

شرکت‌های سازنده نرم افزار هم اکنون می‌توانند با کمک اندروید اوریو یک تایمر را به سیستم اعلان دهی یک نرم افزار اضافه کنند؛ این تایمر بعد از سپری شدن یک مدت زمان تعیین شده دیگر ظاهر نمی‌شود، حتی در صورتی که کاربر اعلان نرم افزار مورد نظر خود را چک نکرده باشد. این ویژگی کاربر را قادر می‌سازد تا کارهایی را که حساسیت زمانی دارند، سر وقت انجام دهد.

رنگ‌های پیش زمینه

اعلان‌ها در بروزرسانی جدید می‌توانند یک رنگ پیش زمینه از قبل تعیین شده داشته باشند؛ در سیستم جدید کاربر همچنین می‌تواند به هر دسته بندی از اعلان‌های گوشی خود یک رنگ متفاوت را اختصاص دهد تا از این طریق بعد از نمایش داده شدن اعلان در یک نگاه میزان اهمیت کاری را که باید در رابطه با آن اعلان انجام دهد، بفهمد. شرکت‌های نرم افزارسازی می‌توانند این رنگ‌ها را در هنگام طراحی یک نرم افزار به آن‌ها اضافه کنند و یا با انتشار بروزرسانی‌های مختلف در اختیار کاربران بگذارند.

تخصیص رنگ به اعلان‌ها باعث می‌شود که یک اعلان اهمیت خاص خود را حفظ کند و کاربر بتواند در مقایسه با سایر اعلان‌ها سریع‌تر اعلان مورد نظر را به کمک رنگ تعیین کرده برای آن پیدا کند؛ البته اضافه سازی این ویژگی مسئولیت طراحی سنگینی را به سازندگان نرم افزار تحمیل می‌کند زیرا این ویژگی باعث می‌شود که طراحان تنها رنگ‌هایی را به نرم افزار خود اضافه کنند که با رنگ تم نوار نشان دهنده اعلان‌ها در تضاد نباشد تا کاربر به راحتی بتواند رنگ مورد نظر را در یک نگاه تشخیص دهد.

اندروید اورئو

بهبودهای انجام شده در بخش پیام رسانی

اعلان‌ها هم‌اکنون می‌توانند به اشکال مختلف اطلاعات بیشتری را در اختیار کاربران بگذارند. این قابلیت برای نرم افزارهای پیام رسانی هم ارائه شده است. بروزرسانی اندروید اوریو باعث شده است که کاربر دسترسی‌های سریع‌تری به بخش پاسخگویی به پیام دریافتی خود یا ظاهر کردن سابقه پیام‌ها داشته باشد.

اندروید اورئو

بخش تنظیمات و رد کردن اعلان‌ها

بخش تنظیمات اعلان‌ها یک جعبه ابزار است که به سازندگان نرم افزار کمک می‌کند تا یک عبارت را برای نمایش داده شدن در هنگامی که کاربر از طریق یک اعلان به بخش تنظیمات اعلان یک نرم افزار دسترسی پیدا می‌کند، نشان دهد. این قابلیت می‌تواند به شرکت‌های سازنده نرم افزار کمک کند تا راهکارهای ساده‌تری را در اختیار کاربران نرم افزارهای خود بگذارند و علاوه بر این کاربران را نسبت به این که آیا سازنده نرم افزار از کانال‌های ارسال اعلان استفاده می‌کند یا خیر، مطلع سازد.

قابلیت رد کردن اعلان‌ها نرم افزار را نسبت به این امر مطلع می‌سازد که آیا اعلان به دلیل بررسی شدن از طرف کاربر پاک شده است یا این که دلیل دیگری برای پاک شدن آن وجود دارد.

اعلان‌ها قابلیت‌هایی هستند که به ما کمک می‌کنند تا راحت‌تر از طریق یک دستگاه با محیط اطراف خود ارتباط برقرار کنیم. به همین دلیل بروزرسانی این قابلیت‌ها می‌تواند فواید زیادی برای کاربران داشته باشد.

.

منبع: androidcentral

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر