;
coinex

اندروید 8 اوریو ؛ چه ویژگی هایی به نسخه جدید این پلتفرم اضافه شده است؟

اندروید 8 اوریو ؛ چه ویژگی هایی به نسخه جدید این پلتفرم اضافه شده است؟اندروید 8 اوریو (Oreo)، جدیدترین نسخه این پلتفرم است که شب گذشته معرفی شد؛ در این متن قصد داریم 10 ویژگی جدید و جالبی که به اندروید 8 اوریو اضافه شده را به شما معرفی کنیم.

کمپانی گوگل اعلام کرده است که کاربران گوشی های نکسوس و پیکسل به زودی این نسخه از سیستم عامل اندروید را دریافت می کنند؛ اما هنوز مشخص نیست که کاربران سایر برندها در چه تاریخی می توانند از اندروید 8 اوریو بهره مند شوند. اما به محض اینکه این آپدیت را دریافت کردید، متوجه تمامی تغییرات سطحی و عمقی آن خواهید شد که در اینجا به معرفی برخی از آنها می پردازیم؛ با تکراتو همراه شوید:

10 ویژگی جدید اندروید 8 اوریو

1. O مخفف کلمه Oreo

تمامی ما می دانستیم که این نسخه از سیستم عامل گوگل، نسخه هشتم اندروید خواهد بود؛ اما مشخص نبود که گوگل اینبار نام چه خوراکی شیرینی را برای پلتفرم خود انتخاب کرده است. مدت ها بود که نام اندروید O به گوش می رسید که شایعات مختلفی را پیرامون نام نسخه جدید اندروید رقم زده بود.

البته اکثر این شایعات به نام اوریو اشاه می کردند که در نهایت، همین گزینه نیز نهایی شد.

2. تاریخ انتشار اندروید 8 اوریو

چیزی که واقعا برای شما اهمیت دارد، این است که دقیقا در چه زمانی آپدیت اندروید 8 اوریو را دریافت خواهید کرد؛ لازم به ذکر است که این مساله به برند گوشی هوشمندی که در اختیار دارید بستگی دارد.

گوگل از دیروز پروسه انتشار این آپدیت را برای کاربران گوشی های هوشمند گوگل پیکسل، پیکسل ایکس ال، پیکسل سی، نکسوس 6 پی و نکسوس 5 آغاز کرده است. می دانیم که این گوشی ها به کمپانی گوگل تعلق دارند، بنابراین، جای تعجبی نیست که این اسمارت فون ها، قبل از سایر برندها اندروید 8 اوریو را دریافت کنند.

اما کسانی که از گوشی های سامسونگ، سونی، ال جی، اچ تی سی، هواوی، آنر، وان پلاس، موتورولا و غیره استفاده می کنند، باید هفته ها و یا حتی ماه ها منتظر بمانند. چرا که کمپانی تولید کننده گوشی موبایل شما باید این نسخه را در اختیار گرفته و سپس آن را برای کاربران خود منتشر کند؛ این مساله به سرعت عمل این شرکت ها بستگی دارد.

اما چرا اینقدر دیر؟ برخلاف گوشی های نکسوس و پیکسل که برای کمپانی گوگل هستند و از نسخه خالص اندروید بهره می برند، سایر شرکت ها به طور معمول، رابط کاربری های خود را به این سیستم عامل اضافه کرده و در مجموع آن را دستکاری می کنند؛ بنابراین قبل از اینکه بتوانند آپدیت های جدید گوگل را در دسترس کاربران خود قرار دهند، باید آنها را با رابط خود همگام و سازگار کنند. این روند زمان زیادی را به خود اختصاص می دهد.

3. انجام دادن چندین کار مختلف در حین پخش ویدیو

3. انجام دادن چندین کار مختلف در حین پخش ویدیو

این قابلیت چندان جدید نیست؛ قبلا در گوشی های گلکسی اس 3 و گلکسی اس 4 شاهد ویژگی مشابهی بودیم؛ اما قابلیت تصویر در تصویر اینبار به زیرساخت های اندروید اضافه شده است.

این بدان معناست که می توانید ویدیوی مورد نظر خود را از هر اپلیکیشنی که می خواهید، اجرا کنید؛ پنجره پخش ویدیو در یک پنل کوچکتر روی صفحه نمایش اجرا می شود و شما همزمان می توانید کارهای دیگری را انجام دهید. کاربران گوشی های بزرگتر قطعا از این ویژگی لذت خواهند برد.

4. اعلان ها یا نوتیفیکیشن های قابل توجه

4. اعلان ها یا نوتیفیکیشن های قابل توجه

تعداد نقطه هایی که روی آیکون اپلیکیشن دیده می شود، تعداد واقعی نوتیفیکیشن هایی که دریافت کرده اید را نشان نمی دهد؛ کاربر برای فهمیدن تعداد دقیق آنها باید کمی انگشتان خود را روی اپلیکیشن مورد نظر فشار دهد.

گوگل در اندروید 8 اوریو ، نقطه های نوتیفیکیشن را معرفی می کند؛ برای اینکه بدانید دقیقا چه تعداد نوتیفیکیشن دریافت کرده اید، لازم نیست اپلیکیشن را باز کنید. این قابلیت شبیه به ویژگی لمس سه بعدی یا 3D Touch اپل عمل می کند؛ با کمی فشار دادن آن از تعداد اعلان ها باخبر می شوید.

یک دایره رنگی کوچک در قسمت بالا و گوشه سمت چپ آیکون ظاهر می شود که به شما نشان می دهد نوتیفیکیشن دریافت کرده اید؛ با کمی فشار دادن، یک پنجره پاپ آپ نمایش داده می شود که اطلاعات بیشتری را در اختیار شما می گذارد.

اگر توسعه دهندگان با این قابلیت سازگار شوند، می توانید از قابلیت های بیشتری در نوتیفیکیشن ها بهره مند شوید؛ مثل جواب دادن یا کامنت گذاشتن.

5. سرعت دو برابر در اندروید 8 اوریو

5. سرعت دو برابر در اندروید 8 اوریو

گوگل تلاش های زیادی را برای افزایش سرعت اندروید 8 اوریو به کار بسته است. در حقیقت، این کمپانی مدعی شده که اندروید 8 اوریو می تواند باز کردن اپلیکیشن ها و حتی بوت شدن را با دو برابر سرعت بیشتر نسبت به اندروید نوقا انجام دهد.

امیدواریم این بهینه سازی سرعت بتواند عملکرد گوشی های ارزان تر را بهبود بخشد.

6. باتری هایی با عمر بیشتر

این یکی از ویژگی هایی است که برای همه کاربران اندروید 8 اوریو خوشایند است؛ یک آپدیت نرم افزاری ساده و رایگان که می تواند عمر باتری دستگاه را افزایش دهد.

البته این اولین بار نیست که گوگل مدعی شده با یک آپدیت نرم افزاری می تواند عمکرد باتری را تقویت کند؛ بنابراین این ویژگی باید مورد آزمون قرار بگیرد تا بتوانیم از صحت آن مطمئن شویم.

گوگل همچینن مدعی است که اندروید 8 اوریو در رابطه با فعال بودن اپلیکیشن ها در پس زمینه، هوشمندانه تر عمل می کند و میزان مصرف باتری و حافظه ای که این اپلیکیشن های فعال استفاده می کنند را کاهش می دهد.

7. اضافه شدن ایموجی های بیشتر

7. اضافه شدن ایموجی های بیشتر

جای شکی نیست که ایموجی ها راه خود را به مکالمه های هر روزه ما باز کرده اند؛ تقریبا بدون آنها نمی دانیم که چطور باید در چت های شبکه اجتماعی گفتگو کنیم.

گوگل در انتشار تعداد ایموجی ها، کندتر از آی او اس اپل عمل می کند؛ اما اینبار بیش از 60 ایموجی جدید را به اندروید 8 اوریو اضافه کرده است. علاوه بر این، گوگل در حال بازطراحی مجموعه قبلی است؛ به بیان دیگر، ایموجی های فعلی با طراحی و ظاهر جدیدی همراه می شوند.

8. آیکون های جالب اپلیکیشن ها

از آنجاییکه گوگل تلاش می کند تا تعامل کاربر با آیکون اپلیکیشن را افزایش دهد (مثل نمونه نوتیفیکیشن ها)، ابزارهایی را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده تا این تعاملات را جالب تر و جذاب تر کنند.

برای مثال، زمانی که با آیکون یک اپلیکیشن در تعامل هستید، مشاهده می کنید که آیکون حالت زنده به خود می گیرد.

9. کپی پیست (Copy and Paste) باهوش تر

9. کپی پیست (Copy and Paste) باهوش تر

گوگل در اندروید 8 اوریو ، یادگیری ماشین خود را به گونه جدیدی به کار گرفته است. یکی از این موارد استفاده، آسان ترین آنهاست که شاید هرگز به ذهنتان خطور نکند. کپی پیست باهوش تر می شود!

تنها کافیست یک شماره تلفن را هایلایت کنید، سپس مشاهده می کنید که اندروید 8 اوریو ، اپلیکیشن تلفن، آدرس ایمیل، لینک شدن به جیمیل و غیره را به شما ارائه می کند. با این کار، استفاده از تلفن همراه، ساده تر و سریع تر می شود.

10. اندروید O پنهان را پیدا کنید… اوختاپوس!

10. اندروید O پنهان را پیدا کنید... اوختاپوس!

گوگل همیشه یک تخم مرغ عید پاک (Easter Egg) را در نسخه های اندروید خود پنهان می کند تا کاربران آن را پیدا کنند؛ اما اندروید 8 اوریو متفاوت عمل کرده است. برای پیدا کردن تخم مدغ عید امسال می توانید به قسمت Settings> System> About Phone رفته و چندین بار روی Android Version کلیک کنید تا وارد بخش تخم مرغ عید پاک شوید.

در مرحله اول، لوگوی اندروید او را مشاهده خواهید کرد؛ چند بار روی آن ضربه بزنید و سپس به مدت طولانی تری روی لوگو فشار وارد کنید تا اوختاپوس راه اندازی شود. از تخم مرغ عید پاک خود لذت ببرید!

احمقانه است؛ اما جالب!

.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر