;
coinex

محمد جواد آذری جهرمی ، وزیر فناوری اطلاعات شروع به کار کرد

محمد جواد آذری جهرمی ، وزیر فناوری اطلاعات شروع به کار کردمحمد جواد آذری جهرمی ، توانست پست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را بعد از محمود واعظی به دست آورد. محمد جواد آذری جهرمی در نشست خود با مدیران مخابرات، توسعه ارتباطات در روستاها را از اولویت های کار این وزارتخانه قرار داد. وی همچنین از مدیران و اعضای هیات مدیره خواست تا برنامه ای را در این زمینه طراحی کنند تا این برنامه با همفکری و حمایت وزارت ارتباطات اجرا گردد.

این وزیرجوان دولت دوازدهم، با برگزاری سه نشست و دو انتصاب، در روز بعد از کسب آرای اعتماد نمایندگان مجلس، برنامه‌ها و تغییر و تحولات مدنظر خود اعلام و پیاده سازی آنها را آغاز نمود.

آذری جهرمی همچنین با مدیران عامل و هیات مدیره شرکت های مخابرات و همراه اول نیز دیدار داشت و اشاره نمود که روستاییان در حوزه ارتباطات مطالبات بسیاری دارند و اظهار نمود که باید توسعه ارتباطات در روستاها را به اپراتورهای خصوصی واگذار کنیم نه دولتی.

این وزیر جوان تصریح نمود که برنامه مورد نظر برای هر روستا به صورت مجزا طراحی می گردد و به گفته وی  قرار است تا در ۱۸ ماه آینده حدود ۹۰ درصد از روستاهایی که بالای ۲۰ خانوار دارند در حوزه ارتباطات توسعه داده شوند.

وی ادامه داد که اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با فعالیت های شرکت مخابرات یکسان است و تاکید نمود که موفقیت شرکت مخابرات و سایر اپراتورها موفقیت وزارت ارتباطات خواهد بود و همچنین موفقیت وزارت ارتباطات در وظایف و فعالیت هایش، موفقیت سایر شرکت ها است.

جهرمی اعلام نمود که از اهداف مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، توانمند کردن شرکت مخابرات در وظایف و فعالیت هایش است و به گفته وی این وزارت به صورت کامل از شرکت مخابرات در راستای انجام وظایف و فعالیت هایش کمک می کند و موانع موجود بر سر راه آنها را رفع خواهد نمود.

بررسی وظایف و مسئولیت های شرکت ملی پست؛ حضور بخش خصوصی

محمد جواد آذری جهرمی ، همچنین در اولین دیدار خود با مدیران شرکت ملی پست به عنوان وزیر جدید بر گسترش سرویس های نوین مبتنی بر فناوری اطلاعات در فعالیت های پستی تاکید نمود و در مورد موفقیت شرکت پست در انجام فعالیت هایش اظهار امیدواری کرد و اشاره نمود که شرکت پست در این دوره و در فضای رقابتی موجود توانسته است به صورتی بسیار مناسب فعالیت کند و سهمی مطلوب را از بازار به دست آورد و از نظر درآمدی نیز در وضعیتی مطلوب قرار بگیرد.

محمد جواد آذری جهرمی همچنین به اجرای پروژه های ملی و اقتصاد مقاومتی نظیر GNAF و سیماک که تحت نظر شرکت پست هستند نیز اشاره نمود. وی همچنین بر ضرورت انجام کارگروهی در مجموعه وزارت ارتباطات نیز اشاره نمود و هدف خود را از این امر استفاده از تمام ظرفیت های موجود در کشور بیان کرد.

آذری جهرمی دو اصل اساسی در فعالیت شبکه پستی کشور را ارتقای کیفیت خدمات و مشتری مداری اعلام نمود. وی در این زمینه اعلام کرد که هزینه فایده و همچنین مدیریت منابع مالی مواردی مهم هستند و باید حتما در دستور کار قرار گیرند. به گفته وی این دو اصل اساسی باید مورد توجه مسئولین وزارت و شرکت ملی پست باشند.

آذری جهرمی اقدامات شرکت ملی پست را در مدت چهار سال گذشته مطلوب دانست و اعلام کرد که بسترهای لازم برای انجام فعالیت های بیشتر این شرکت نیز فراهم است و اشاره کرد که لازم است این شرکت برای جلب رضایت مشتریان بیشتر تلاش نماید. وی همچنین تاکید کرد که فعالیت های شرکت ملی پست نباید انحصاری شود باید اجازه داد که بخش خصوصی هم در این عرصه فعالیت داشته باشد.

وی همچنین به افزایش رفاه کارکنان این شرکت نیز اشاره نمود و اعلام کرد که بهبود وضعیت معیشتی کارکنان این شرکت در دستور کار قرار دارد و به گفته وی عقل سالم در بدن سالم است. وی ادامه داد برای اینکه این سازمان بتواند تمامی وظایف و مسئولیت هایش را به درستی انجام دهد تمام اقدامات اساسی لازم انجام خواهد شد.

ماموریت های سازمان فضایی ایران

محمد جواد آذری جهرمی همچنین با رییس و معاونین پژوهشگاه فضایی ایران نیز دیدار داشت و اعلام نمود که در حوزه فضایی انسجام عملی وجود ندارد و ادامه داد پژوهشگاه فضایی پتانسیل خود را در حوزه فضایی نشان داده و به گفته وی این وزارت نیز توجه بیشتری به این ظرفیت خواهد داشت.

جهرمی ماموریت اول و مهم این پژوهشگاه را تهیه گزارش از وضع موجود بیان کرد و تاکید نمود که این گزارش باید به صورتی باشد که تمامی اشکالات ساختاری موجود، تقسیم مسئولیت ها و برنامه های آینده این حوزه را مشخص کند.

ماموریت دوم این پژوهشگاه فضایی از دید محمد جواد آذری جهرمی، تهیه نقشه راه است. به گفته جهرمی لازم است تا در این نقشه اهداف و مسیر پیشرفت مشخص گردد و همچنین چشم انداز آینده و انتهای کار نیز تعیین شود.

از نظر جهرمی تعریف راه کارهایی برای رسیدن به اهداف موردنظر، سومین ماموریت پژوهشگاه فضایی ایران است و ادامه داد که این وزارت برای تامین مالی مشکلی ندارد و از پروژه های موجود نیز حمایت خواهد کرد. وی تاکید نمود که تمامی دانشمندان و پژوهشگران نباید در زمینه های مالی هیچ دغدغه ای داشته باشند.

جهرمی دو زیرمجموعه وزارت ارتباطات را انتخاب نمود

وزیر جوان ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسین فلاح جوشقانی را به جای علی‌اصغر عمیدیان به سرپرستی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و فرهاد معارفی را با حفظ سمت سازمانی خود به عنوان سرپرست شرکت ارتباطات زیرساخت منصوب نمود. پیش از این، معارفی به عنوان نائب رئیس هیأت مدیره این شرکت فعالیت داشت.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر