;
coinex

نگاه نزدیک به گلکسی نوت ۸

گلکسی نوت ۸با معرفی گلکسی نوت ۸ می‌خواهیم نگاهی به جدیدترین فبلت سامسونگ انداخته و به این محصول آشنایی بیشتری پیدا کنیم. با تکراتو همراه شوید. 

این مطلب مستقیما از سایت منبع برگردانده شده است

پس از مدتی که با گلکسی نوت ۸ کار کردم می‌توانم بگویم که این دقیقا گوشی هوشمندی است که ساخته شدن آن از سامسونگ انتظار می‌رفت. آنچه بیش از هر چیز در گلکسی نوت جدید به چشم می‌خورد شباهت بسیار آن به گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس است.

درواقع باید گلکسی نوت ۸ را شبیه‌ترین محصول از سری نوت به سری گلکسی اس دانست. در هر صورت، نگاه‌های بسیاری روی جدیدترین فبلت پرچم‌دار سامسونگ وجود دارد که علت اصلی نیز به دلیل مشکلات به وجود آمده برای گلکسی نوت ۷ است.

گلکسی نوت ۸ به همراه قلم استایلوس

البته هنوز نمی‌شود گفت که آیا گلکسی نوت ۸ بی‌نقص خواهد بود یا به سرنوشت بد نوت ۷ دچار خواهد شد؛ اما آنچه در حال حاضر حس می‌شود حساسیت موجود روی این محصول است. تنها دلیلی که برای ادامه سری نوت می‌توان نتیجه گرفت این است که سامسونگ به دنبال درآمد بیشتر است و سری نوت نیز محبوب‌ترین سری کمپانی کره‌ای محسوب می‌شود. در هر حال، نگاهی می‌خواهیم به جدیدترین محصول سامسونگ انداخته و از نزدیک با آن آشنا شویم.

سخت‌افزار گلکسی نوت ۸

در صورتی که گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس را در کنار نوت ۸ قرار دهند تشخیص اینکه این تلفن هوشمند از یک سری نیستند بسیار سخت و دشوار خواهد بود. تقریبا می‌شود یک زبان طراحی را در هر سه تلفن هوشمند مشاهده کرد و گلکسی نوت ۸ با اندکی تفاوت از این دو تلفن هوشمند جدا شده است.

نوت ۸ نیز از نمایشگری با حاشیه بسیار کم برخوردار است. ابعاد نمایشگر به ۶.۳ اینچ رسیده است که ۰.۱ اینچ از گلکسی اس ۸ پلاس بزرگ‌تر است. در انتهای این فبلت می‌شود درگاه USB-C، جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری و همچنین جایگاه قلم استایلوس را مشاهده کرد.

دوربین دوگانه گلکسی نوت ۸
دوربین دوگانه گلکسی نوت ۸

قلم استایلوس در نوت ۸ تفاوتی با قلم استایلوس نوت ۷ ندارد. با این حال، از ۴۰۹۶ سطح فشار پشتیبانی می‌کند که رقم خوبی به نظر می‌رسد. البته از نظر طراحی و ویژگی‌های دیگر بسیار شبیه به نمونه‌ای است که سال گذشته مشاهده کردیم. البته کاربردها دستخوش تغییر شده و می‌شود کارهای بیشتری نسبت به گذشته انجام داد.

در درون گلکسی نوت ۸ از تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ استفاده شده است که می‌شود آن را در گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس یافت. البته این تراشه تنها برای گوشی‌های هوشمندی در نظر گرفته شده است که در بازار ایالات متحده یا چین عرضه می‌شوند و برای بازارهای دیگر دنیا سامسونگ از جدیدترین تراشه سری اکسینوس استفاده خواهد کرد.

گلکسی نوت ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس
گلکسی نوت ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس

یک باتری با ظرفیت ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعت نیز گلکسی نوت ۸ را همراهی می‌کند تا وظیفه تامین انرژی مورد نیاز برای روشن شدن و کار با گلکسی نوت ۸ را بر عهده گیرد. سامسونگ اعلام کرده است که به دلیل استفاده از قلم استایلوس، نتوانسته از باتری با ظرفیت بیشتر استفاده کند. به همین علت نوت ۸ دارای باتری با ظرفیت کمتری نسبت به گلکسی اس ۸ پلاس است. اس ۸ پلاس از باتری با ظرفیت ۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعت استفاده می‌کند.

نوت ۸ دارای رمی با ظرفیت بالاتر نسبت به جدیدترین محصولات سری گلکسی اس است و برخلاف آنها که مجهز به حافظه رم ۴ گیگابایتی هستند، فبلت جدید سامسونگ از حافظه رم ۶ گیگابایتی استفاده می‌کند. این میزان حافظه رم کمک می‌کند تا کاربر در حالت چند وظیفه‌ای بسیار نرم و روان‌تر باشد. این حالت به زمانی گفته می‌شود که بخواهیم دو برنامه مختلف را به‌صورت همزمان استفاده کنیم. در این حالت، صفحه به دو نیم تقسیم می‌شود و دو برنامه دلخواه در کنار یکدیگر اجرا می‌شوند.

گلکسی نوت ۸

سامسونگ گلکسی نوت ۸ از همان پنلی استفاده می‌کند که در گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس استفاده شده بود. یک نمایشگر شفاف با دقت رنگ بالا و غنی که لذت تماشای محتوای ویدیویی را دو چندان می‌کند. لبه‌های منحنی کمی تیزتر شده‌اند تا سطحی که امکان نوشتن روی آن وجود دارد افزایش یابد.

از همان دوربین سلفی که در گلکسی اس ۸ و مدل پلاس آن استفاده شده بود در گلکسی نوت ۸ نیز استفاده شده است. این فبلت از قابلیت شارژ سریع ۲.۰ نیز برخوردار است. حسگر اسکنر اثرانگشت در کنار دوربین اصلی قرار دارد و دکمه‌های سخت‌افزاری نیز تقریبا مشابه با سری جدید گلکسی اس هستند. یک دکمه برای دستیار هوشمند بیکسبی وجود دارد تا کاربران بتوانند دسترسی سریع به این دستیار داشته باشند.

دوربین سلفی گلکسی نوت ۸

آنچه باعث می‌شود که از نظر طراحی ظاهری متوجه تفاوت میان گلکسی نوت ۸ و سری جدید گلکسی اس شویم استفاده از ترکیب دوربین دوگانه در پشت این فبلت است. سامسونگ در کنار لنز رنگی، یک لنز مونوکروم نیز قرار داده است تا بتواند کیفیت و جزئیات موجود در تصاویر ثبت شده با این دوربین را افزایش دهد.

این دوربین از زوم 2x بهره می‌برد و داشتن لنزهایی با زاویه عریض از ویژگی‌های آن محسوب می‌شود. متاسفانه فرصتی مهیا نشد تا بتوانم تصاویری با دوربین گلکسی نوت ۸ ثبت کنم. به همین علت باید صبر کنید تا مقاله نقد و بررسی ما آماده شود.

گلکسی نوت ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس
گلکسی نوت ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس

مانند وان پلاس ۵ زمانی که شرایط نور کمی چالش آفرین باشد سنسور اصلی دوربین وظیفه عکسبرداری را به عهده می‌گیرد و نمی‌شود با سنسور مونوکروم عکسبرداری کرد.

یکی از قابلیت‌هایی نظر ما را به خود جلب کرد امکانی است که در هنگام عکسبرداری ظاهر می‌شود. این حالت به کاربر اجازه می‌دهد همراه با عکس معمولی، عکسی نیز با زاویه عریض گرفته شود. به لطف این قابلیت، کاربر می‌تواند تصویری با زاویه عریض نیز داشته باشد و حالت بوکه را در تصویر اصلی خود ویرایش کند که به زیبایی تصویر کمک بسیاری می‌کند.

نرم‌افزار گلکسی نوت ۸

گلکسی نوت ۸ مبنی بر سیستم‌عامل اندروید ۷.۱.۱ است. این در حالی است که گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس از اندروید ۷ استفاده می‌کنند. با این حال، در این محصول نیز از همان رابط کاربری استفاده شده است که در اس ۸ و اس ۸ پلاس می‌شود مشاهده کرد.

البته تغییراتی نیز در این رابط کاربری اعمال شده است که مرتبط با قابلیت‌های جدید مانند قلم استایلوس و دوربین دوگانه می‌شود. قابلیت جالبی که به رابط کاربری اضافه شده است امکان اجرای دو برنامه به‌صورت همزمان است. به این حالت که می‌توانید میان‌بری را مشخص کنید تا دو اپلیکیشن به‌صورت همزمان اجرا شوند.

گلکسی نوت ۸

این قابلیت حتی برای کسانی که از قابلیت چندوظیفه‌ای استفاده کمی می‌کنند نیز جالب و کاربردی خواهد بود؛ زیرا از قبل می‌توان برنامه‌هایی را تنظیم کرد که می‌خواهید به‌صورت همزمان اجرا شوند. متاسفانه سامسونگ قابلیت‌های زیادی به رابط کاربری اضافه نکرده است و تقریبا همانی است که در گلکسی اس ۸ مشاهده کردیم.

جمع‌بندی

تقریبا ۴۵ دقیقه به من فرصت داده شد تا با جدیدترین محصول سامسونگ کار کنم. باید گفت که کار با این تلفن هوشمند بسیار جذاب و روان است؛ اما می‌توانست بهتر بشود و امکانات بیشتری به آن اضافه شود تا تفاوتی میان این محصول و پرچم‌داران سری گلکسی اس وجود داشته باشد.

گلکسی نوت ۸ درواقع روندی را به نشان می‌دهد که در آینده این سری را عضوی از سری گلکسی اس بدانیم. اگر سامسونگ برای این محصول از نام گلکسی اس ۸ نوت استفاده می‌کرد بهتر بود تا آن را از یک سری جداگانه بخواند.

رابط کاربری گلکسی نوت ۸
رابط کاربری گلکسی نوت ۸

درست است که گلکسی نوت ۸ دارای یک قلم استایلوس است؛ اما نباید فراموش کرد که چه چیزی باعث شد تا سری نوت محبوب شود. نوت به این دلیل محبوب شد که از نمایشگر بزرگی بهره می‌برد، آن‌هم در زمانی که اکثر پرچم‌داران دارای نمایشگر بسیار کوچک‌تری بودند. برای مثال در سال ۲۰۱۳ گلکسی اس ۴ با نمایشگر ۵ اینچی روانه بازار شد و گلکسی نوت ۳ نیز با یک نمایشگری ۵.۷ اینچی معرفی شد. تقریبا می‌شود تفاوت‌های موجود را به خوبی درک کرد.

تغییرات اشتباه از مدت‌ها قبل شروع شد. از زمانی که گلکسی اس ۶ اج پلاس معرفی شد و تفاوت‌های میان سری اس با سری نوت کمتر و کمتر شد. سپس شاهد معرفی گلکسی اس ۷ اج با یک نمایشگر بسیار بزرگ بودیم که در کنار گلکسی اس ۷ با نمایشگر معمولی به بازار عرضه شد. این در حالی بود که نوت ۷ تنها ذره‌ای از گلکسی اس ۷ اج بزرگ‌تر بود و حال شاهد تفاوت تنها ۰.۱ اینچ میان گلکسی نوت ۸ با گلکسی اس ۸ پلاس هستیم.

رابط کاربری گلکسی نوت ۸

طبیعتا بهره بردن از ترکیب دوربین دوگانه در نوت ۸ می‌تواند برای علاقه‌مندان به عکاسی جالب باشد؛ اما باید قبول کرد که این ترکیب باعث شده است گلکسی نوت ۸ به محصول گران قیمتی تبدیل شود و نتواند در سبد خرید بسیاری از کاربران قرار گیرد. البته باید دید که بازخورد کاربرها چگونه خواهد بود. نظر خود را در مورد جدیدترین محصول سامسونگ با ما در میان قرار دهید. آیا از گلکسی نوت ۸ راضی هستید؟

.

منبع: Androidpolice

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر