;
coinex

5 نوع سرمایه گذار که استارتاپ ها نباید با آنها همکاری کنند

5 نوع سرمایه گذار که استارتاپ ها نباید با آنها همکاری کنندکشتی هر کسب و کار برای اینکه بتواند جان سالم از صخره‌های تیز مشکلات به در ببرد و به جزیره موفقیت برسد، نیاز به ناخدایی باهوش و جسور دارد. یک کارآفرین جسور می‌تواند این مسئولیت را بر عهده بگیرد ولی یک نقش دیگر هم در این راه می‌تواند تعیین‌کننده باشد، این نقش مربوط به صاحب این کشتی است که سرمایه گذار نام دارد. سرمایه گذار هم باید در این راه از برخی کارها و رفتارها دوری کند تا کارآفرین بتواند زمینه تبدیل رؤیاها به واقعیت را فراهم سازد. در ادامه با تکراتو همراه باشید تا به این موارد اشاره‌کنیم.

این نوع رفتارهای سرمایه‌گذاران سبب آسیب‌های جبران‌ناپذیر به استارت‌آپ‌هایشان می‌شود. کارآفرینان به سرمایه‌ها، حمایت‌ها و راهنمایی‌های سرمایه‌داران احتیاج دارند و طبیعتاً این نوع رابطه درکسب ‌و ‌کارها ممکن است در مواقعی به نفع سرمایه گذار باشد یا به ضرر او تمام شود. استارت‌آپ‌ها در سرتاسر جهان بر پایه اعتماد متقابل و دوستانه بین سرمایه‌داران و کسانی که سرمایه آنان را مدیریت می‌کنند، شکل می‌گیرند. در این جا ما ویژگی‌های سرمایه‌گذارانی که کارآفرینان دوست دارند با آن‌ها در ارتباط باشند و سرمایه‌گذارانی که کارآفرینان سعی می‌کنند از آنان دوری کنند را بررسی می‌کنیم.

1. سرمایه گذارهایی که بی دلیل ایراد می گیرند

گاهی اوقات سرمایه‌گذارانی هستند که با اینکه کارآفرین به طرز فوق‌العاده‎ای سرمایه آنان را مدیریت کرده است ولی هنوز نسبت به کارآفرین گله‌مند هستند و این درحالی است که بدون وجود کارآفرین، مدیریت استارت آپ برای سرمایه گذار ممکن نبود، پس خیلی تعجب نکنید که چرا کارآفرینان از این نوع سرمایه‌داران فرار می‌کنند. پس تنها کاری که می‌توانید بکنید این است که نه از این نوع سرمایه‌گذاران باشید و نه با این سرمایه‌گذاران کارکنید.

2. سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند بقیه را عروسک خیمه‌شب‌بازی خودشان کنند

این نوع سرمایه‌گذاران می‌خواهند در مسائلی فراتر از سرمایه کار، دخالت کنند، به خاطر همین دلیل آنان در پی این هستند که بیشتر در جریان اهداف تیم استارت‌آپ شما باشند. اگر شما سرمایه‌گذاری هستید که این ویژگی رادارید، سعی کنید یک گام به عقب بردارید و ببینید واقعاً به دنبال چه چیزی هستید و اگر کارآفرین هستید با این حمایت یا عشق بیش اندازه سرمایه‌گذار گول نخورید، ممکن است گاهی به نفع تیم باشد ولی در اکثر مواقع به ضرر استارت‌آپ است.

3. سرمایه گذار خسیس

خساست ازجمله قدیمی‌ترین ویژگی‌های سرمایه‌گذاران است. آنان احتیاج دارند تا دائماً با کارآفرینانشان در ارتباط باشند و در تمامی امور تمام‌کننده نهایی ماجرا نظارت کنند. تنها پای صحبت‌هایشان بنشینید نه بیشتر. این نوع سرمایه‌داران می‌توانند در هر زمان پیدا شوند.

4. سرمایه گذار دو دل

به‌سادگی این نوع سرمایه‌داران دچار طمع می‌شوند، آنان دوست دارند از شاخه‌ای به شاخه دیگر بپرند و درخواست‌های مسخره‌ای از کارآفرین داشته باشند و درنتیجه روند سرمایه‌گذاری را کند کنند. خلاصه به دنبال آن هستند که هرچه سریع‌تر کارآفرین خواسته‌هایشان را بدون اینکه هیچ بستر محکمی فراهم کرده باشند، به‌خوبی هرچه‌تمام‌تر انجام دهد.

5. سرمایه گذار محتاط

این نوع سرمایه‌گذار به‌سختی خطر ریسک را قبول می‌کند، همچنین این سرمایه‌گذاران با روی باز از سرمایه‌گذاری‌های مختلف استقبال می‌کنند ولی از کارآفرین ضمانت اجرایی بالا و امنیت سرمایه‌شان را انتظار دارند و به‌بیان‌دیگر می‌خواهند، ریسک سرمایه‌گذاری‌شان را بشدت کاهش دهند.

دوری جستن از این نوع رفتارها یا سرمایه‌گذارانی با این ویژگی‌ها می‌تواند در صورتی راحت باشد که شما به یک خودآگاهی معقولانه برسید. توانایی‌های خود و زمینه‌هایی را که می‌توانید در آن‌ها رشد کنید، بشناسید، درنتیجه هم برای کسب و کار خود مفید هستید و هم می‌توانید یک مشاور عالی برای هم‌قطاران خود در یافتن سرمایه‌گذار مناسب باشید. عملکرد بسیار بالا نه‌تنها می‌تواند اثر مثبتی بر روی روابط کاری‌تان داشته باشد، بلکه شما را برای موفقیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های آینده‌ آماده‌تر می‌کند.

4. Alexandra Damsker (کارآفرین، وکیل): "بازاریابان و یا افراد کلیدی رقبایتان را برای استخدام جذب نکنید... شما به هر حال باید سیستم کسب و کارتان را به آن ها بیاموزید (آن ها اغلب به این فکر می کنند که شما خواستار جذب آن ها بودید چرا که آن ها سیستم رقبایتان می شناسند، و همچنین سخت تر به آموزش مجدد تمایل دارند)، آن ها تمایلی به وفاداری ندارند (اگر آن ها این کار را با دیگران انجام دادند، این کار را با شما نیز انجام خواهند داد)، این امر نام شما را در هر صنعتی که هستید بد جلوه خواهد داد، نه فقط در سیلیکون ولی، همچنین کارمای بدی نیز خواهد داشت."

تیم ما توصیه می‌کند حداقل روزانه یک دقیقه وقت بگذارید تا اهداف آینده‌تان را بشناسید، شخصیت سرمایه گذار زمانی درون شما پدید می‌آید که توانایی‌ها و موقعیت‌های مختلف‌تان را با هم تلقیق کنید.

.

منبع: Entrepreneur

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر