;
coinex

بخش واقعیت مجازی وایو کمپانی اچ تی سی به فروش می رسد؛ یا شاید کل شرکت!

بخش واقعیت مجازی وایو کمپانی اچ تی سی به فروش می رسد؛ یا شاید کل شرکت!گزارشاتی که امروز منتشر شده حاکی از آن هستند که شرکت اچ تی سی قصد فروش بخش واقعیت مجازی وایو این شرکت و یا حتی فروش سهام تمامی شرکت را دارد.

منابع موجود، شرکت Bloomberg  را از تصمیمات جدید و اقدامات تازه در حال شکل گیری در شرکت اچ تی سی مطلع ساخته اند؛ از جمله اینکه شرکت اچ تی سی در زمینه ساخت گجت های مختلف و قابل ستایش از جمله هدست وایو اچ تی سی و یا تلفن هوشمند اچ تی سی یو 11 مشاور جدیدی را استخدام کرده است تا این شرکت را در تصمیم گیری های مهمی که قرار است در جریان آنها قرار بگیرند راهنمایی کرده و بهترین راه حل های استراتژیک را به این شرکت ارائه کند.

بخش واقعیت مجازی وایو این شرکت، هدف اصلی این تصمیم گیری ها است. انتخاب های احتمالی که بنا بر گزارش های موجود بر سر راه این شرکت قرار گرفته است عبارتند از: اچ تی سی به دنبال یک شریک استراتژیک برای سرمایه گذاری بر روی این شرکت باشد، کل این شرکت را مورد تحولی قرار دهد و به نوعی کار را با رویه ای جدید از نو بگیرد و نهایتا احتمال نهایی، این که اچ تی سی قصد داشته باشد تا به طور کل از میدان به کنار برود و سهام خود را تمام و کمال به سرمایه گذاران تازه و بنیان گذاران دیگر تقدیم کند.

می توانیم احتمال فروش این شرکت را بنا بر گزارشات و شایعات یکی از احتمالات موجود در نظر بگیریم، اما شانس زیادی برای آن نمی توانیم قائل شویم؛ چرا که اچ تی سی از قسمت ها و بخش های مختلفی تشکیل شده و تمامی این بخش ها به یکدیگر مربوط نیستند و تنها نام اصلی و تجاری یکسانی دارند؛ در نتیجه برای یک خریدار خاص بی مفهوم خواهد بود که قصد کند تا تمام این شرکت را یکجا خریداری کرده و تحت مدیریت خود قرار دهد.

Bloomberg همچنین به این نکته نیز اشاره کرد که هنوز که هنوز است، تصمیم قطعی ای درمورد سرنوشت جدید و احتمالی شرکت اچ تی سی گرفته نشده و همچنان تمامی انتخاب های موجود بر روی میز هستند؛ از جمله این که هیچ تغییری در روند کاری این شرکت رخ ندهد و همانند قبل، به مسیری که بر روی آن قرار داشته است ادامه بدهد که این نیز یکی دیگر از احتمال های موجود و شاید نسبتا معقول برای روند کاری آینده اچ تی سی محسوب شود.

vive

TechRader از اچ تی سی در مورد گزارشات و شایعات اخیر جویا شد و پاسخی که از سوی این شرکت دریافت کرد، این بود که با توجه به سیاست های حاکم بر این شرکت، اچ تی سی علاقه ای به ارائه هرگونه پاسخی برای شایعات و احتمالات ندارد.

افت نسبی شرکت اچ تی سی در این مدت زمان اخیر نمایان بوده است و از این مورد می شود نتیجه گرفت که شاید بتوان به برخی از شایعات موجود برای آینده نزدیک و دور این شرکت مهر بطلان قطعی نزد و در گوشه ای از ذهن نگه داشت و بیشتر در مورد آن پیگیر شد.

بنا بر تاییدیه ها و صحبت های اخیر Bloomberg، ارزش بازار سهام اچ تی سی، که یکی از اولین شرکت های تولید کننده تلفن های همراه هوشمند اندرویدی از ابتدای به روی کار آمدن سیستم عامل اندروید تا به کنون به حساب می آید، در طی پنج سال گذشته چیزی در حدود 75 درصد سقوط داشته است. با توجه به پیش بینی های TrendForce ( و البته روزنامه Forbes)، شرکت اچ تی سی که روزگاری از بین تمامی تلفن های همراه هوشمند موجود در بازار، حدود 10 درصد از تجمع این بازار را در اختیار داشت، در سال 2017 با کاهش شدید تجمعی روبرو شده است و این مقدار به 0.6 درصد نزول پیدا کرده است که به نوع خود، شکست و نزول زیادی به حساب می آید.

vive

یکی از فاکتور های مهمی که در این اتفاق و بهتر است بگوییم نزول در بازار موبایل شرکت اچ تی سی را دست بسته رها کرده و باعث افت این شرکت شده، این است که در این چند سال اخیر، اچ تی سی تلفن های همراه هوشمند متنوعی به بازار مصرفی عرضه کرده، تنوع کالا بالا بوده، خریداران دو به شک شده و در نهایت منصرف می شدند و به سراغ برند هایی با تنوع کالایی کمتر می رفتند و محصولات این شرکت در قفسه های فروشگاه های لوازم دیجیتال دست نخورده می ماند و در نهایت این شرکت با تورم رو به رو شد.

امسال، شرکت اچ تی سی متعهد شده تا به جای تولید تلفن های هوشمند متنوع، تنها تعداد محدودی تلفن را به بازار موبایل معرفی کند و این دستگاه ها، از میان رده تا تلفن های با قابلیت بالا باشند و به طور کامل از تولید تلفن های همراه پایین رده برای بازگشت به سودآوری بالای خود دست بکشد.

هدست واقعیت مجازی برای این شرکت ایده بزرگ و هوشمندانه ای بود که باعث شد تا دوباره این شرکت بتواند تجارت سقوط کرده خود را به واسطه ورود یک بازار جدید گجت به عرصه دیجیتال به روی پا بیاورد و در نهایت بخش واقعیت مجازی وایو اچ تی سی، نتیجه بی نظیری است که حاصل تلاش ها و ایده های خردمندانه این شرکت شمرده می شود.

vive

از آنجایی که این محصول، محصولی گران قیمت به شمار می رود، اچ تی سی تخفیف بسیار خوبی را برای این دستگاه قرار داده است که به نوعی افت قیمت به شمار می رود و از همین هفته آغاز می شود و شما تنها با داشتن (1.933.000) تومان در حساب بانکی خود، می توانید این گجت بی نظیر را برای خود کنید (قیمت اصلی این محصول 2.580.000 تومان بوده است که به قیمت اشاره شده نزول پیدا کرده است).

آیا این واقعا پایان بازی است؟

همانگونه که Bloomberg اشاره می کند، صحبت ها و شایعات مورد بحث درمورد اچ تی سی تنها می تواند به همان حال خود رها شوند و شرکت مثل سابق به فعالیت خود در حوزه تولید گجت های مختلف ادامه دهد. در اصل نکته قابل اشاره Bloomberg این است که برخی اوقات شرکت های مختلف، چنین شایعاتی را مبنی بر فروش کلیه سهام شرکت خود در رسانه ها وارد می کنند تا با توجه به بازخورد هایی که از رسانه ها، مردم و شرکت های مختلف دیگر می گیرند، ارزش حدودی سهام شرکت خود را تخمین بزنند.

یکی از سناریو های موجود برای این داستان این است که شرکت اچ تی سی دست به سینه کنار نشسته است تا بازخورد مردم را در هنگام مواجهه با افت قیمت و تخفیف ناگهانی محصولات Vive مشاهده کند و براساس این بازخورد ها و محاسبات و تخمین های خود، برای آینده بخش واقعیت مجازی وایو خود تصویر درست تر و معقول تری را ترسیم کند.

ممکن است این قیمت نزول یافته بتواند به فروش بیشتر این محصول کمک خوبی بکند و نقطه عطف مهمی به حساب بیاید، اما با این حال همچنان نمی توان از محتوای محدود این محصول و همچنین فضای زیادی که در خانه اشغال می کند چشم پوشید و همچنان این چنین موارد دست و پا گیری موجود هستند (تازه اگر از تجهیزات گران قیمت مورد نیاز برای پی سی نیز صرفه نظر کنیم و آنها را نادیده بگیریم.)

vive

البته شرکت اچ تی سی قصد دارد که برای محصولات Vive خود پا را فراتر از دنیای گیم گذاشته و از این گجت در قسمت های دیگری از جمله تجارت، اقتصاد و سرمایه گذاری و همچنین پزشکی نیز بهره های زیادی ببرد؛ دقیقا به همان گونه که قبلا درمورد HoloLen های مایکروسافت شاهد این موضوع بودیم و بی شک این شرکت قبل از اینکه قصد فروش سهام خود را در ذهن خود پرورش دهد، خواست اصلیش گسترش این بازار جدید و سودآوری های بیشتر از این موارد خواهد بود.

و در آخر اینکه اچ تی سی در حال به اجرا گذاشتن محصول جدید خود، یعنی هدست های بی سیم Vive در سال جاری است که بر روی هدست های واقعیت مجازی Daydream گوگل قابل نصب خواهد بود. این هدست بی شک با قیمتی ارزان تر از Vive های فعلی موجود در بازار ارائه خواهد شد و برای استفاده از آن، نیاز به داشتن پی سی های گران قیمت را احساس نخواهید کرد.

این هدست روح تازه ای را در هدست های واقعیت مجازی اچ تی سی تزریق خواهد کرد و بی شک برای افرادی که منتظر دیدن این محصول در ویترین فروشگاه های دیجیتال هستند، گجتی جذاب خواهد بود.

.

منبع:TechRadar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر