;
coinex

آلکاتل آیدل 5 و آیدل 5 اس: انتشار تصاویر، قیمت و مشخصات در سایت GFXBench

آیدل 5تلفن های همراه هوشمند آلکاتل آیدل 4 و آیدل 4 اس سال پیش در کنگره جهانی موبایل رونمایی شدند. نسل بعدی این دو، یعنی آیدل 5 و 5 اس قرار است تا هفته دیگر در نمایشگاه IFA 2017 رونمایی شوند. جزئیات مربوط به هردوی این دستگاه ها به صورت آنلاین بر روی اینترنت قرار گرفته است.

 

طراحی آلکاتل آیدل 5 اس

طراحی آیدل 5 اس بسیار شبیه به سبک طراحی موجود در آیدل 4 اس است؛ با این تفاوت که اینبار در آیدل 5 اس، تعداد اسپیکر های جلویی دستگاه کمتر بوده، اما اندازه شان بزرگتر است. ما فرض کردیم که چنین تغییراتی برای قسمت پشتی این دستگاه نیز اعمال شده است. آنچنان که می توانیم مشاهده کنیم قسمت بالایی و پایینی در نمای روبرویی دستگاه همچنان ضخیم هستند؛ در نتیجه حتی با داشتن صفحه نمایشی 5.2 اینچی، باز هم بزرگ خواهد بود.

برای آیدل 5 اس هم کلید جدیدی با عنوان “بوم” در زیر کلید های تغییر حجم صدا در نظر گرفته شده است که از آن می توان برای عکاسی و فعال کردن تقویت کننده صدا استفاده کرد. کلید پاور و قسمت قرار گیری سیم کارت نیز در سمت چپ بدنه قرار گرفته است.

 

آیدل 5

از قسمت پشتی دستگاه عکسی در اختیار نداریم.

 

مشخصات فنی آلکاتل 5 اس (با پردازشگر های شرکت های مدیاتک و کوالکوم)

آیدل 5 اس (6060) در دو مدل معرفی خواهد شد. تفاوت این دو در استفاده از پردازشگر ها خواهد بود که یکی توسط پردازشگر MT6757CH SoC Helio P25 قدرت خواهد گرفت و دیگری توسط پردازشگر محبوب Snapdragon 625. هر دوی این مدل ها بر روی سایت GFXBench به نمایش گذاشته شده اند و تفاوت این دو در پردازشگرها، رم، دوربین، ان اف سی و البته ورژن اندروید به کار گرفته شده در آنها خواهد بود.

آیدل 5 اس دارای نمایشگری 5.2 اینچی و فول اچ دی خواهد بود، مدل اسنپدراگون آن دارای 3 گیگابایت رم و مدل مدیاتک آن دارای 2 گیگابایت رم خواهد بود. حافظه داخلی هر دو 32 گیگابایت است. دوربین پشتی در هردو وضوح تصویر 12 مگاپیکسلی خواهد داشت، یک فلش ال ای دی برای آنها قرار داده شده و البته دوربین جلویی در هر دو مدل، 8 مگاپیکسلی است.

 

تراشه های مدیاتک و کوالکوم هردو دارای 8 هسته SoCs بوده و از هسته های Cortex A53 بهره می برند. فرکانس پردازشگر در Helio P25 به میزان 2.3 گیگاهرتز بوده و دارای جی پی یوی Mali-T است. اسنپدراگون 625 نیز با قدرت پردازش 2.0 گیگاهرتز همراه شده و دارای جی پی یوی Adreno 506 است.

دوربین پشتی تعبیه شده در مدل اسنپدراگون توانایی فیلم برداری با کیفیت 4K را دارد؛ در حالی که این مشخصه در مدل Helio P20 دیده نمی شود. درنتیجه اگرچه شمارش پیکسل در هر دو دوربین یکی است، اما دارای سنسور های متفاوتی هستند. همچنین می توان دید که یکی از برتری های مدل مدیاتک نسبت به مدل دیگر، دارا بودن قابلیت NFC است.

 

اندروید به کار رفته در هردوی این مدل ها نوقا خواهد بود؛ با این تفاوت که نسخه موجود در مدل مدیاتک اندروید 7.0 بوده و در مدل اسنپدراگون، 7.1.1 است.

تنها جزئیاتی که مربوط به آیدل 5 اس است و اطلاعی از آن نداریم، میزان ظرفیت باتری این دستگاه است. آنطور که گفته می شود، قیمت در نظر گرفته شده برای مدل مدیاتک آیدل 5 اس قرار است چیزی در حدود 1.380.000 تومان باشد.

طراحی آیدل 5

تصاویر منتشر شده از آیدل 5 حاکی از آن بوده است که این بار آلکاتل قصد دارد مسیر متفاوتی را در طراحی این دستگاه نسبت به دیگر دستگاه های سری آیدل خود طی کند. همانطور که می دانیم طراحی آیدل 4 و 4 اس شباهت زیادی با یکدیگر داشتند اما این بار در آیدل 5، ما به طور کلی شاهد روند دیگری در طراحی هستیم. دیگر در این مدل خبری از اسپیکر های دوگانه در قسمت جلویی دستگاه و همچنین کلید بوم نیست.

قسمت جلویی آیدل 5 نشان می دهد که این دستگاه دارای حاشیه های دور قاب ضخیمی است. در قسمت جلو و پایین دستگاه چیزی مشاهده نمی کنید، اما می توانید به راحتی دو هدفون را یکی در سمت راست و بالا در کنار دوربین جلویی دستگاه و دیگری را در سمت چپ و بالا در کنار سنسور تلفن مشاهده کنید.

آیدل 5

در قسمت بالا و چپ پشت دستگاه، می توانید دوربین عقب دستگاه را ببینید که در چند میلی متری آن، یک فلش دوگانه تعبیه شده است. در قسمت مرکزی پشت دستگاه حسگر اثرانگشت قرار گرفته و کمی پایین تر از آن، می توانید برند IDOL را مشاهده کنید. کمی پایین تر نیز لوگوی آلکاتل به تصویر کشیده شده است.

طراحی U-antenna بر روی آیدل 5 اعمال شده است و این طراحی، در هر دو مدل نقره ای رنگ و مشکی این دستگاه زیبا جلوه می کند. قسمت های کناری پشت دستگاه به صورت منحنی مانند طراحی شده تا به دست گرفتن این تلفن را برای ما راحت تر کند.

 

مشخصات فنی آیدل 5

آیدل 5 (TCL 6058) بر روی سایت GFXBench نیز قرار گرفته بود؛ اما به نظر می رسد که برداشته شده است. این دستگاه دارای نمایشگری 5.2 اینچی و 1080پیکسلی بوده (همانند 5 اس) و پردازشگر 8 هسته ای MT6735 با فرکانس 1.3 گیگاهرتز به این دستگاه توانایی پردازش می دهد. به صورتی غیرقابل انتظار، رم این دستگاه 3 گیگابایت بوده که در مقایسه با مدل مدیاتک آیدل 5 اس، رم بالاتری است. با این حال، حافظه داخلی دستگاه تنها 16 گیگابایت است.

دوربین جلویی این دستگاه دارای وضوح تصویر 13 مگاپیکسل است؛ اما اطلاعی از وضوح تصویر دوربین پشتی این دستگاه نداریم. سیستم عامل این دستگاه اندروید 7.0 بوده و باتری آن، گنجایش 2800 میلی آمپر ساعتی دارد.

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر