;
coinex

مقایسه گلکسی نوت 8 با اچ تی سی یو 11 ؛ نبردی بین کره و تایوان

مقایسه گلکسی نوت 8 با اچ تی سی یو 11
در این مطلب مقایسه گلکسی نوت 8 با اچ تی سی یو 11 را بررسی خواهیم کرد. پرچمدار جدید سری گلکسی نوت سامسونگ در مقابل گوشی پرچمدار جدید تایوانی اچ تی سی یو 11 قرار می‌گیرد.

مقایسه گلکسی نوت 8 با اچ تی سی یو 11 می‌تواند مقایسه جذابی باشد. برای طرفداران قلم استایلوس، سامسونگ گلکسی نوت 8 یک گزینه بسیار مناسب و محبوب است. این فبلت چند روز قبل به طور رسمی رونمایی شد و به زودی به بازارهای سراسر جهان ارسال می‌شود. ترکیب صفحه نمایش بزرگ 6.3 اینچی با ویژگی‌های منحصر به فردی که در سری نوت سامسونگ مشاهده می‌شود، از این دستگاه یک گوشی تمام عیار ساخته است.

از سوی دیگر گوشی اچ تی سی یو 11 قرار دارد، گوشی هوشمندی که به تازگی به بازار وارد شده و با ویژگی منحصر به فرد اج سنس خودنمایی می‌کند. این دستگاه دارای یک نمایشگر 5.5 اینچی است و مقایسه آن با گلکسی نوت جدید سامسونگ می‌تواند بسیار هیجان انگیز باشد.

مقایسه گلکسی نوت 8 با اچ تی سی یو 11 در بخش طراحی

مقایسه گلکسی نوت 8 با اچ تی سی یو 11 در بخش طراحی

زبان خاص طراحی پرچمداران سامسونگ در چند سال گذشته به طور پیوسته در حال تکامل بوده است. صفحه نمایش‌های منحنی و بزرگ به بخشی از طراحی این گوشی‌های هوشمند تبدیل شده، اما سامسونگ امسال با عرضه گلکسی اس 8، طراحی محصولات خود را به سطح جدیدی منتقل کرد. معرفی یک نمایشگر بی کران با نسبت تصویر 18.5:9 و حذف تمام دکمه‌های سخت افزاری از روی چهره گوشی، شکل و شمایلی خاص به پرچمدار جدید سری گلکسی اس سامسونگ بخشیده است.

این طراحی با صفحه نمایش 5.8 اینچی گلکسی اس 8 آغاز شد، با نمایشگر بزرگ 6.2 اینچی در گلکسی اس 8 پلاس ادامه یافت و میراث ماندگاری شد که در پنل 6.3 اینچی گلکسی نوت 8 نیز خودنمایی کند. طراحی سامسونگ گلکسی نوت 8 تا حدود زیادی به گلکسی اس 8 پلاس شباهت دارد. فقط چند میلیمتر دارازا و پهنای بیشتر و همچنین گوشه‌های قابی که کمی مربع‌تر شده است، فرق بین طراحی گلکسی نوت 8 و گلکسی اس 8 پلاس را مشخص می‌کند.

گلکسی نوت 8 گوشی باریکی است و با این که قلم اس پن نیز در درون این دستگاه جانمایی شده، اما باز هم ضخامت بدنه این دستگاه تنها در 8.6 میلی‌متر محدود شده است.

کمپانی اچ تی سی نیز برای گوشی هوشمند جدید خود، طراحی تقریبا جدیدی را انتخاب کرده است، اما طراحی اچ تی سی یو 11 در برابر طراحی فبلت جدید سامسونگ کمی معمولی تر نشان می‌دهد. زبان طراحی خاص در اچ تی سی یو 11 همان طراحی است که برای اولین بار در گوشی اچ تی سی یو اولترا دیده شد. طراحی فلزی یک پرچمدار که با روکشی از شیشه به زیبایی هر چه تمامتر ترکیب شده و بازتاب فوق‌العاده‌ای از رنگ‌ها را به نمایش می‌گذارد.

در حالی که اچ تی سی U 11 یک محصول جدید است، اما نمایشگر آن از همان نسبت تصویر قدیمی 16:9 برخوردار شده است. با اینکه نمایشگر پرچمدار اچ تی سی کوچکتر از صفحه نمایش گلکسی نوت 8 است، اما وجود حاشیه‌های بیشتر اطراف صفحه نمایش باعث شده تا این فاصله اینچ‌ها به چشم نیاید و هنگامی که این دو گوشی را در دست نگه می‌دارید، اندازه‌ای تقریبا برابر با یکدیگر داشته باشند.

با این که ظاهر این دو گوشی کاملا از یکدیگر متفاوت است، اما یک نکته مشترک در آن وجود دارد. بدنه هر دو دستگاه در برابر نفوذ اب و گرد و غبار بیمه شده است. البته در این قسمت نیز تفاوت اندکی وجود دارد و کفه سنگین بهتر بودن را به سمت گلکسی نوت 8 سنگین می‌کند.

سامسونگ گلکسی نوت 8 دارای گواهینامه IP68 بوده، اما این کد حفاظتی برای اچ تی سی یو 11، کد IP67 را نشان می‌دهد. با وجود این اختلاف، گلکسی نوت 8 قادر است تا در عمق بیشتری از آب و به مدت طولانی‌تری دوام آورد و این یک نقطه برتری دیگر این دستگاه نسبت به گوشی پرچمدار اچ تی سی است.

مقایسه گلکسی نوت 8 با اچ تی سی یو 11 در بخش صفحه نمایش

مقایسه گلکسی نوت 8 با اچ تی سی یو 11 در بخش صفحه نمایش

ما درباره دو شکل متفاوت از صفحه نمایش صحبت می‌کنیم و این موضوع مطمئنا در طراحی این دو گوشی نیز تاثیرگذار بوده است. صفحه نمایش هر دو گوشی در کلاس کواد اچ دی قرار دارد؛ اما سامسونگ با اضافه کردن پیکسل‌هایی بیشتر، نسبت تصویر بزرگتری ارائه داده است.

تکنولوژی که در پشت ساخت این نمایشگرها وجود دارد نیز با یکدیگر متفاوتند. اچ تی سی به سمت استفاده از نمایشگرهای سوپر ال سی دی گام برداشته و سامسونگ برای فبلت پرچمدار خود از فناوری سوپر آمولد استفاده کرده است. در نمایشگر گلکسی نوت 8 درست به مانند گلکسی اس 8 از گوشه‌هایی گرد و منحنی برای طراحی استفاده شده، اما اچ تی سی یو 11 دارای طرحی کلاسیک با زاویه‌های راست است.

حتی با وجود تفاوت در اندازه و شکل صفحه نمایش‌ها، باز هم هر دو دستگاه تراکم پیکسلی تقریبا مشابهی را ارائه می‌دهند. هر دو صفحه نمایش وضوح و شفافیت تقریبا یکسانی دارند و این موضوع حداقل در زمانی که هر دو از نهایت رزولوشن خود استفاده می‌کنند، نمود بیشتری دارد.

گلکسی نوت 8 با پیش فرض رزولوشن فول اچ دی از جعبه خارج می‌شود، مگر اینکه شما بخواهید تا از طریق تنظیمات نهایت رزولوشن ارائه شده توسط این دستگاه را استفاده کنید.

رابط کاربری و عملکرد آن

رابط کاربری در گلکسی نوت 8 و اچ تی سی یو 11

هر دو کمپانی سامسونگ و اچ تی سی به صورت سفارشی پوسته‌های رابط کاربری خود را بر روی سیستم عامل خام اندروید کشیده‌اند، هر دو ترفندها و ویژگی‌های خاص خود را ارائه کرده‌اند، اما تجربه رابط کاربری در هر دو گوشی چیزی فراتر از تنها چند منوی فانتزی است.

هر دو گوشی می‌توانند شما را به دستیار مجازی گوگل وصل کنند، اما جالب اینجاست که هر دو پا را از این فراتر گذاشته و سیستم هوش مصنوعی دیگری را نیز ارائه می‌دهند. اچ تی سی یو 11 از الکسای آمازون پشتیبانی می‌کند و سامسونگ دستیار هوشمند بیکسبی خود را در اختیار دارد و البته یک دکمه سخت افزاری اختصاصی که می‌تواند این دستیار مجازی را فعال کند.

جالب اینجاست که رابط کاربری هر دو دستگاه از سخت افزارهای خاص خود نیز پشتیبانی می‌کنند. در گلکسی نوت 8 مشخصا ما درباره قلم استایلوس اس پن صحبت می‌کنیم که می‌تواند ویژگی‌های منحصر به فردی را به کاربران ارائه دهد، اما در اچ تی سی یو 11 یک ویژگی خاص خودنمایی می‌کند که به سخت افزار این دستگاه مربوط است.

در گلکسی نوت 8 مشخصا ما درباره قلم استایلوس اس پن صحبت می‌کنیم

ویژگی اج سنس (Edge Sense) به کاربران اچ تی سی یو 11 اجازه می‌دهد تا به شیوه‌ای متفاوت، میانبرهای خاص خود را در اختیار داشته باشند. با فشار کناره‌های قاب گوشی، برخی از برنامه‌های این دستگاه در اختیارتان قرار خواهد گرفت و جالب این که شما قادر خواهید بود تا آنها را سفارشی سازی کنید.

البته سامسونگ گلکسی نوت 8 ویژگی‌های بیشتری دارد که اچ تی سی یو 11 فاقد آن است. شارژ بی سیم، اسکنر عنبیه چشم، مانیتور ضربان قلب و حتی یک جک هدفون آنالوگ از ویژگی‌های این پرچمدار کره ای است که پرچمدار اچ تی سی از آنها محروم مانده است.

کارایی

در قدرت بالای پردازشی هر دو دستگاه نمی‌توان سخنی گفت. گلکسی نوت 8 و اچ تی سی یو 11 هر دو از پردازنده اسنپدراگون 835 کوالکام قدرت می‌گیرند. در حالی که این پردازنده در اچ تی سی یو 11 با 4 گیگابایت حافظه رم پشتیبانی می‌شود، همین پردازنده در نوت 8 از پشتیبانی 6 گیگابایت رم برخوردار است و این یک برتری دیگر برای پرچمدار سامسونگ خواهد بود.

البته حضور رم بیشتر از 4 گیگابایت، چندان تفاوت زیادی در عملکرد دستگاه‌های اندرویدی ندارد؛ بنابراین در این مرحله بهتر است که نوت 8 را برتر میدان ندانیم! هر دو گوشی از حداقل حافظه داخلی 64 گیگابایتی بهره‌مند شده‌اند که این مقدار از حافظه، از طریق کارت میکرو اس دی قابل ارتقا خواهد بود.

مقایسه گلکسی نوت 8 با اچ تی سی یو 11 در بخش دوربین

مقایسه گلکسی نوت 8 با اچ تی سی یو 11 در بخش دوربین

شاید بزرگترین پیشرفت سامسونگ در بخش دوربین با گلکسی نوت 8 صورت گرفته باشد؛ چرا که این کمپانی با مدل نوت 8 خود به باشگاه دوربین‌های دوگانه پیوست. یک جفت سنسور 12 مگاپیکسلی در پنل پشتی این دستگاه وجود دارد؛ اما اچ تی سی یو 11 تنها از یک سنسور برخوردار است.

یک نکته دیگر در دوربین دوگانه گلکسی نوت 8 وجود دارد. این گوشی در هر دو سنسور خود به تثبیت کننده تصویر نوری مجهز شده و از این حیث نیز یک رکوردار است.

دوربین اچ تی سی یو 11 نیز دارای لرزشگیر اپتیکال وده و از دهانه دیافراگم f/1.7 برخوردار شده است. این همان اندازه دهانمه دیافراگمی است که در لنز تله فوتو دوربین نوت 8 دیده می‌شود. سامسونگ با دوربین گوشی جدید خود، حالت پرتره با افکت بوکه را نیز به نمایش می‌گذارد. مطمئنا این ویژگی است که اکثر دوربین‌های دوگانه آن را دارند، اما دوربین اچ تی سی یو 11 فقدان آن را احساس می کند.

برنده مقایسه گلکسی نوت 8 با اچ تی سی یو 11

شاید در وهله اول به نظر برسد که این پرچمدار سامسونگ است که بلا درنگ باید به عنوان برنده مقایسه گلکسی نوت 8 با اچ تی سی یو 11 معرفی شود، البته قصد نداریم که بگوییم این برداشت اشتباه است!

علاوه بر طراحی زیبا و جذاب گلکسی نوت 8 (البته از طراحی خاص اچ تی سی یو 11 نیز نمی‌توان غافل شد) ویژگی‌های زیادی در فبلت پرچمدار سامسونگ وجود دارد، اما باز هم با این وجود شاید برنده اعلام کردن سامسونگ گلکسی نوت 8 کمی ناعادلانه باشد، به خصوص زمانی که صحبت از قیمت این دو دستگاه به میان می‌آید.

قیمت اچ تی سی یو 11 چیزی در حدود 650 دلار است و گلکسی نوت 8 با برچسب قیمتی در حدود 930 دلار در بازار معامله خواهد شد. این تفاوت قیمت می‌تواند انتخاب برنده این مقایسه را واقعا سخت کند.

پس ما تعیین برنده را به شما واگذار می‌کنیم. شما به ما بگویید که کدام گوشی هوشمند را انتخاب می‌کنید؟ آیا گلکسی نوت 8 با برچسب قیمت بالای 900 دلار شما را راضی می‌کند یا گوشی 650 دلاری اچ تی سی یو 11 می‌تواند گوشی مورد علاقه شما باشد؟

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    سامسونگ الکی گرونه. به گرد پای HTC نمیرسه…..

    پاسخ

    اولأ حافظه داخلی(رم) HTC u11 مثل not8 هست یعنی6گیگ.دومأحافظه داخلی HTC u11 128هست نه 64.سومأ HTC 1/700/000ارزونتره.چهارمأ وقتی اطلاعات دقیقی از یه گویشی نداری لطفا ننویس…

    پاسخ

    البته یک نکته درباره ی اچ تی سی یو۱۱ وجود داره
    اینکه اچ تی سی یو ۱۱ در دو نسخه ۶۴ با مقدار رم ۴ و نسخه ی ۱۲۸ با مقدار رم ۶ به بازار جهانی عرضه شده است.
    نکته ی دوم:اچ تی سی یو ۱۱ همرده ی گلگسی اس ۸ بوده اینطور که معلوم است این گوشی موفق به شکست اس ۸ سامسونگ شده که دیگر کارشناسان تکنولوژی در سایت هایشان به آن اشاره کردند؛
    نکته ای دیگر که بسیار جدی و قابل توجه است اینکه سامسونگ با ارائه ی سه گوشی پرچمدار توانست خود را در ۲۰۱۷ نسبت به خیلی از پرچمداران دیگر همانند اچ تی سی خودنمایی کند اما اچ تی سی تنها با ارائه یک گوشی از دو مدل گوشه ای از قدرت خود را به جهان نشان دهد؛
    و نکته ی آخر:تا چند وقت دیگر اچ تی سی یو ۱۱ پلاس از سوی اچ تی سی معرفی معرفی میشود؛اگر این گوشی نیز همانند اچ تی سی یو۱۱ یک گوشی رقابتی باشد میتواند رقیب جدی برای اس ۸ پلاس و نوت ۸ شود.
    با تشکر

    پاسخ

    رمhtc6هست. حافظه داخلی HTC 128. اطلاعات غلط نده …..

    پاسخ