;
coinex

پنل‌های خورشیدی آئودی رنج پیمایش خودروهای الکتریکی را افزایش می‌دهند

پنل‌های خورشیدی آئودی رنج پیمایش خودروهای الکتریکی را افزایش می‌دهند!
فناوری‌هایی مانند پنل‌های خورشیدی آئودی استفاده از خودروهای الکتریکی را راحت‌تر و آن‌ها را محبوب‌تر می‌کند، زیرا این پنل‌ها می‌توانند نور خورشید را به انرژی الکتریسیته تبدیل ‌کنند.

نور خورشید در آینده‌ای نزدیک می‌تواند برق مورد نیاز سیستم تهویه هوای خودروی شما را تامین کرده و از این طریق امکان داشتن رانندگی لذت بخش‌تری را در روزهای گرم تابستانی برای شما فراهم سازد. آئودی، یکی از شرکت‌های خودروساز برتر آلمانی، تصمیم گرفته است تا برای عملی ساختن این ایده نوآورانه با یک متخصص سلول‌های خورشیدی از یک شرکت چینی به نام هانگری (Hanergy) پنل‌های خورشیدی نازکی را برای استفاده در سقف خودروهای الکتریکی خود بسازد.

این ایده در نگاه اول بیشتر به آنچه که در فیلم‌های علمی – تخیلی می‌بینیم شبیه است؛ اما خودرو ساز آلمانی گفته است که امکان استفاده از این فناوری را به زودی برای همه مشتریانش فراهم می‌کند.

آئودی با شرکت آلتا دیوایسز (Alta Devices)، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هانگری، برای ساختن پنل‌های نازک خورشیدی و استفاده از این پنل‌ها در سقف شیشه‌ای پانورامیک خودروهای خود قرارداد همکاری بسته است. طبق اطلاعات منتشر شده پنل‌های خورشیدی آئودی راندمانی بیش از 25 درصد دارند و به دلیل داشتن ضخامت بسیار کم و انعطاف پذیری بالا در هر شکلی قابل استفاده هستند.

آئودی گفته است که می‌خواهد به منظور تولید انرژی الکتریسیته بیشتر برای خودروهای الکتریکی، از این پنل‌ها در کل قسمت سقف خودروهای خود استفاده کند؛ طبق اطلاعات منتشر شده توسط خودروساز آلمانی این پنل‌ها در هنگامی که شدت نور کم است توانایی تبدیل پرتوهای نور به انرژی الکتریسیته را دارند.

نحوه عملکرد پنل‌های خورشیدی آئودی

انرژی تولید شده توسط پنل‌های خورشیدی آئودی به سیستم الکتریکی خودرو منتقل می‌شود تا از این طریق ولتاژ مورد نیاز برای عملکرد دستگاه‌هایی مانند سیستم تهویه هوا و گرم کن‌های صندلی را تامین کند. این فناوری باعث می‌شود که مصرف انرژی الکتریکی باتری‌های خودرو کاهش یابد و از این طریق یک خودروی الکتریکی رنج پیمایش بیشتری داشته باشد. هنوز مشخص نیست که پنل‌های خورشیدی آئودی تا چه حدی می‌توانند رنج پیمایش خودروهای الکتریکی این برند مشهور را افزایش دهند، اما نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که تولید انرژی الکتریکی از هر روش ممکن، می‌تواند در افزایش رنج عملکرد خودروهای الکتریکی موثر باشد و ایده خلاقانه آئودی هم در این زمینه سودمند است.

برند مارتنز (Bernd Martens)، یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت آئودی در رابطه با فناوری جدید این سازنده آلمانی مطلب زیر را منتشر کرده است:

“رنج پیمایش یک خودروی الکتریکی نقش تعیین کننده‌ای در انتخاب شدن یک خودرو از طرف مشتریان دارد. ما می‌خواهیم در کنار متخصصان شرکت هانگری از یک فناوری خورشیدی مبتکرانه در خودروهای خود استفاده کنیم تا از این طریق بتوانیم خودروهایی کاربردی‌تر را با رنج پیمایش بیشتر در اختیار مشتریان خود بگذاریم.”

آئودی معتقد است که می‌تواند در آینده‌ای نزدیک انرژی الکتریکی تولید شده به واسطه پنل‌های خورشیدی خود را مستقیما به باتری خودروهایش بفرستد تا به این نحو توان مورد نیاز برای فعالیت موتورهای الکتریکی به کار رفته در خودروهایش را تامین کند. پنل‌های خورشیدی آئودی هنوز در مراحل اولیه طراحی خود هستند و نمی‌توانند یک خودروی الکتریکی را شارژ کنند، اما برند مارتنز معتقد است که این ایده می‌تواند یک راهکار مطمئن و عاری از آلاینده را برای تامین انرژی خودروها در اختیار شرکت آئودی قرار دهد.

آئودی و هانگری تصمیم دارند که اولین مدل از خودروهای مجهز به پنل‌های خورشیدی سقفی خود را تا پایان سال 2017 میلادی بسازند. آئودی دو سال پیش از خودروی مفهومی ای – ترون کواترو (e-tron quattro) در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی کرد. می‌توان انتظار داشت که مدل تولید انبوه این خودرو نیز به زودی وارد بازار شود به همین دلیل این احتمال وجود دارد که سازنده آلمانی پنل‌های خورشیدی مورد نظر خود را تا به حال ساخته باشد.

پنل‌های خورشیدی آئودی

.

منبع: digitaltrends

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر