;
coinex

در برابر گلکسی اس 8 به گلکسی نوت 8 سامسونگ نه بگویید!


در برابر گلکسی اس 8 به گلکسی نوت 8 نه بگویید!
سامسونگ گلکسی نوت 8 جدیدترین پرچم‌دار سامسونگ اکنون وارد میدان مبارزه شده است. محصولی بزرگ‌تر، برتر و چشمگیرتر از هر موبایلی که سامسونگ تا به امروز تولید کرده، البته نه در تمامی جنبه‌ها!

در حالی که به سختی می‌توان در برابر این فرزند نوپای سامسونگ مقاومت کرد، گلکسی اس 8 نیز به عنوان پرچم‌دار کوچک‌تر این شرکت همچنان لایق توجه فراوان بوده و ارزش خرید آن بسیار بالاتر است. در ادامه به برخی از دلایل این برتری پرچم‌دار نیمه اول سال شرکت سامسونگ می‌پردازیم. با تکراتو همراه باشید

قیمت پایین‌تر اس 8 نسبت به گلکسی نوت 8

پنل پشتی گلکسی S8
گلکسی S8

به نظر می‌رسد قیمت گلکسی نوت 8 برای همراهی با اندازه بزرگ آن تعیین شده است. قیمت مدل پایه این دستگاه 929 دلار خواهد بود. حالا اگر این قیمت را با قیمت 575 دلاری سامسونگ گلکسی S8 که 25 درصد تخفیف خورده مقایسه کنیم مطمئنا بیشتر از قبل گران قیمت بودن پرچم‌دار جدید سامسونگ را لمس خواهید کرد.

کاملا درست است که گلکسی نوت 8 برتری‌های اغواکننده‌ای نیز دارد؛ اما با وجود این کمبودها نمی‌توان گلکسی S8 را محصولی ضعیف‌تری دانست. علاوه بر این‌، به احتمال فراوان پس از عرضه‌ نوت 8 به بازار قیمت گلکسی اس 8 بیش از پیش کاهش خواهد یافت؛ بنابراین به‌زودی فرصت بسیار خوبی برای خرید پرچم‌دار کوچک‌تر سامسونگ خواهید داشت.

یک دوربین کاملا توانمند

محل سنسور اثرانگشت S8 و نوت 8 مشابه است
سنسور اثر انگشت در گلکسی S8

در حالی که گلکسی نوت 8 در زمینه‌ دوربین یک قدم رو به جلو محسوب می‌شود و اولین محصول سامسونگ با فناوری دوربین دوگانه است؛ اما گلکسی S8 نیز با یک لنز 12 مگاپیکسلی که اندازه دیافراگم f/1.7 است، عکس‌های بسیار خوبی ثبت می‌کند. اگر دوربین عکاسی برای شما بسیار با اهمیت است؛ بنابراین در کنار S8 می‌توانید گوگل پیکسل را هم در نظر داشته باشید.

مشخصات فنی مشابه

سخت‌افزار تلفن‌های هوشمند هر روز پیشرفته‌تر از قبل می‌شوند، اما در مورد پرچم‌داران سامسونگ اوضاع همیشه این‌گونه نیست. در هر جای جهان که باشید گلکسی نوت 8 را با چیپست پردازنده‌ مشابه گلکسی S8 دریافت خواهید کرد. همچنین به غیر از رم که از 4 گیگابایت در گلکسی اس 8 به 6 گیگابایت در نوت 8 ارتقاء یافته است، دیگر بخش‌های سخت‌افزاری این دو محصول یکسان هستند. هر دو دستگاه از کارت حافظه پشتیبانی می‌کنند، سنسور اثر انگشت هر دو در پنل پشتی جای گرفته و نمایشگر هر دو آن‌ها نیز از نوع بی‌نهایت است.

دو گیگابایت حافظه رم بیشتر شاید برای کاربران حرفه‌ای و خریداران سامسونگ Dex اهمیت داشته باشد، اما کاربران عادی در طول روز احتمالا تفاوتی میان عملکرد این دو محصول احساس نخواهند کرد و تا زمانی که اپلیکیشن‌های خیلی پیشرفته‌تری که نیاز به حافظه موقت بیشتر داشته باشند، وارد بازار نشود احتمالا گلکسی S8 نیز عملکردی به خوبی نوت 8 خواهد داشت.

نرم‌افزار بسیار خوب

رابط کاربری بسیاری خوب گلکسی S8 که با دیگر پرچمداران رقابت میکند
رابط کاربری گلکسی S8

از منظر نرم‌افزاری نیز هم گلکسی S8 و هم گلکسی نوت 8 با سیستم‌عامل اندروید نوقا 7 به صورت پیش فرض ارائه می‌شوند. بله متاسفانه بر خلاف انتظارات ما آخرین پرچم‌دار سامسونگ به صورت پیش فرض با اندروید 8 (اوریو) عرضه نشده و این مورد نیز موجب شباهت بیشتر پرچم‌داران سامسونگ می‌شود.

البته که چند تفاوت نرم‌افزاری نیز میان این دو وجود دارد؛ App Pair یکی از این ویژگی‌های اختصاصی گلکسی نوت 8 است که به شما امکان می‌دهد که بیشترین بهره‌برداری را از نمایشگر بزرگ 6.3 اینچی این محصول داشته باشید. قرار دادن اپلیکیشن‌ها در کنار یکدیگر در حالت چند پنجره‌ای آن‌چنان که باید و شاید راحت نیست، اما ویژگی App Pair موجب می‌شود به‌راحتی هرچه تمام‌تر، هم‌زمان دو اپلیکیشن را در کنار یکدیگر اجرا کنید و جالب‌تر اینکه شما در باز کردن هم‌زمان برنامه‌ها هیچ محدودیتی نخواهید داشت.

به علاوه دوربین گلکسی نوت 8 نیز امکانات نرم‌افزاری بسیار جذابی را به همراه دارد. فوکوس زنده به شما اجازه می‌دهد که بوکه یا همان تاری تصویر را به لطف دوربین دوگانه دستگاه تنظیم کنید. همچنین با قابلیت عکاسی دوگانه، علاوه بر اینکه تصویر در حالتی که روی آن زوم کرده‌اید ثبت می‌شود، هم‌زمان یک تصویر عریض نیز از همان قاب ثبت خواهد شد. با توجه به این ویژگی‌های باید اعتراف کرد که سامسونگ در زمینه عکاسی کاملا یک گام رو به جلو برداشته است.

اکنون می‌رسیم به مهم‌ترین تفاوت گلکسی S8 و گلکسی نوت 8 یعنی قلم اس پن. این قلم استایلوس جذاب که درون نوت 8 جای گرفته، امکانات متنوع جذاب و کاربردی ویژه‌ای همراه خود دارد که به تنهایی می‌تواند نقطه تمایز این دو دستگاه محسوب شود.

البته به غیر از ویژگی‌هایی که به قلم اس پن و دوربین دوگانه گلکسی نوت 8 مربوط می‌شوند، این احتمال وجود دارد که دیگر قابلیت‌های نرم‌افزاری نوت 8 به زودی با یک به‌روزرسانی برای گلکسی اس 8 نیز عرضه شوند. اما حتی بدون این امکانات نیز گلکسی S8 سامسونگ همچنان از لحاظ نرم‌افزاری محصولی پیشرو در دنیای تلفن‌های هوشمند اندرویدی به حساب می‌آید.

جای‌گیری آسان‌تر در جیب

گلکسی S8 یک گوشی کاملا خوش دست است
گلکسی اس 8

به عنوان آخرین نکته نیز باید اشاره کرد که سامسونگ گلکسی S8 آسان‌تر در جیب جای می‌گیرد. برای بسیاری همین موضوع به ظاهر کوچک یکی از اولویت‌های انتخاب گوشی هوشمند به حساب می‌آید. سامسونگ در پرچم‌داران امسال خود از نسبت ابعاد صفحه 16 به 9 گذر کرده و با جای دادن یک نمایشگر بزرگ‌تر در یک بدنه فشرده‌تر این نسبت ابعاد صفحه را به 18.5 به 9 ارتقا داده است.

اما به دلیل اندازه کوچک‌تری که گلکسی S8 دارد هم به خوبی در یک دست جای می‌گیرد و همان‌قدر خوب نیز داخل جیب شما قرار خواهد گرفت؛ بنابراین اگر قابلیت حمل آسان‌تر برای شما نیز یکی از اولویت‌ها به حساب می‌آید بدون شک باید گلکسی S8 سامسونگ را انتخاب کنید.

.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر