;
coinex

بهترین صفحه نمایش گوشی از دیدگاه DisplayMate به کدام گوشی هوشمند تعلق دارد؟

بهترین صفحه نمایش گوشی از دیدگاه DisplayMate به کدام گوشی هوشمند تعلق دارد؟
بهترین صفحه نمایش گوشی در اختیار کدام برند است؟ قدرت نمایشگر گوشی به چه چیزهایی بستگی دارد؟ این‌ها سوالاتی است که ممکن است ذهن هر کاربری که از گوشی‌های هوشمند امروزی استفاده می‌کند را به خود مشغول کند. برای پاسخ به این سوالات در ادامه با تکراتو همراه باشید.

دیسپلی میت (DisplayMate) شرکتی است که استانداردهای صنعتی برای بهینه سازی، کالیبراسیون، ارزیابی و مقایسه انواع نمایشگرها، مانیتورها، صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند، تلویزیون‌های اچ دی، اولد، و بسیاری از تکنولوپی‌های مختلف ساخت صفحه نمایش را در آزمایشگاه‌های پیشرفته خود مورد بررسی قرار می‌دهد. تحقیقات تازه‌ای که توسط تیم DisplayMate انجام شده است، بهترین صفحه نمایش گوشی در حال حاضر را به ما معرفی می‌کند.

شکی نیست که سامسونگ یکی از بهترین سازندگان صفحه نمایش در جهان است. این کمپانی نه تنها برای محصولات خود، بلکه برای دیگر کمپانی‌های سازنده نیز، پنل‌های نمایشگر تولید می‌کند.

سامسونگ با کوله باری از تجربه در این زمینه توانسته است تا محدودیت‌های موجود در تولید نمایشگر را به جلو رانده و بهترین صفحه نمایش گوشی را برای محصولات خود به ارمغان آورد. آزمایشات جدید دیسپلی میت، این موضوع را تایید می‌کند.

سامسونگ گلکسی اس 8 توانست در تست‌های DisplayMate امتیاز A+ را به دست آورد. گوشی‌های گلکسی اس 7 و اس 7 اج نیز در گذشته به چنین موفقیتی دست یافته بودند و اکنون نوبت به سامسونگ گلکسی نوت 8 است که حتی توانسته گلکسی اس 8 را در این زمینه پشت سر گذاشته و به عنوان دارنده بهترین صفحه نمایش گوشی در جهان شناخته شود.

برای شروع بد نیست بدانید که روشنایی نمایشگر گلکسی نوت 8 با رشدی 22 درصدی نسبت به صفحه نمایش گلکسی اس 8 همراه شده و روشنایی نمایشگر آن به 1200 نیت رسیده است. عددی چشمگیر که می‌تواند قدرت این صفحه نمایش را به خوبی نشان دهد، البته این مدل همان گواهی‌های HDR را دریافت کرده که مدل گلکسی اس 8 نیز از آن برخوردار شده است.

از دیگر موارد برجسته‌ای که درباره نمایشگر گلکسی نوت 8 مطرح می‌شود، می‌توان به گاموت رنگی 100 درصدی در نمایشگر این گوشی اشاره کرد. این همان ویژگی خاصی است که در تایدیه‌هایی که توسط سازمان UHD alliance برای تلویزیون‌های 4K صادر شده است، وجود دارد.

گاموت که با نام‌هایی چون محدوده رنگی و یا پهنه رنگی نیز شناخته می‌شود، محدوده‌ای از رنگ‌های موجود در یک فضای رنگی است که می‌تواند تولید شده و یا به نمایش درآید. طیف رنگی وسیعی در نمایشگر گلکسی نوت 8 دیده می‌شود و رنگ‌های قرمز از عمق بیشتری برخوردار شده‌اند.

پوشش رنگی DCI-P3 در بهترین صفحه نمایش گوشی جهان 112 درصد است و استاندارد رنگی sRGB آن 141 درصد است. سامسونگ گزینه گسترده‌ای از کالیبراسیون های رنگی و تناژهای رنگی خوبی از تعادل رنگی صفحه نمایش ارائه می‌دهد. با این وجود، در حال حاضر بهترین صفحه نمایش گوشی مربوط به فبلت گلکسی نوت 8 است.

.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر