;
coinex

مشخصات اسنپدراگون 670 کوالکام فاش شد؛ ورود لیتوگرافی 10 نانومتری به تراشه‌های میان‌رده

مشخصات اسنپدراگون 670 کوالکام فاش شد؛ ورود لیتوگرافی 10 نانومتری به تراشه‌های میان‌رده
مشخصات اسنپدراگون 670 کوالکام به بیرون درز کرد. این پردازنده به عنوان جانشینی برای اسنپدراگون 660 معرفی خواهد شد. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

اسنپدراگون 660 در اوایل سال جاری توسط کمپانی کوالکام معرفی شد و به تدریج به دستگاه‌های میان رده بازار راه یافت، اکنون شایعات جدیدی از ورود جانشین این پردازنده در آینده‌ای نزدیک خبر می‌دهند.

اسنپدراگون 660 کوالکام با لیتوگرافی 14 نانومتری طراحی شده است. 8 هسته کریو 260 با سرعت پردازشی 2.2 گیگاهرتز در این چیپست جای گرفته‌اند. این اولین تراشه از سری 600 کوالکام است که پردازنده مرکزی آن با هسته‌های کریو خودنمایی می‌کند. این قطعه در کنار پردازنده گرافیکی آدرنو 512 قرار گرفته که باعث بهبود 30 درصدی عملکرد آن نسبت به نسل قبلی پردازنده‌های این شرکت در بخش گرافیک شده است.

این شایعات جدید درباره اسنپدراگون 670 از کشور چین به گوش می‌رسد. گفته می‌شود که این پردازنده با فرآیند 10 نانومتری تولید شده و به نسل بعدی هسته‌های کریو مجهز خواهد بود. در پیکره بندی آن 8 هسته وجود دارد. دو هسته کریو 360 با سرعت پردازشی بالا برای کارهای سنگین در نظر گرفته شده و 6 هسته دیگر از قدرت کمتری برخوردار خواهند بود.

همچنین گفته می‌شود که در این تراشه جدید از تکنولوژی DynamIQ کمپانی ARM استفاده خواهد شد. در کنار این تراشه، نسل بعدی پردازنده‌های گرافیکی آدرنو قرار می‌گیرد. احتمالا این پردازنده گرافیکی نسل ششم آدرنو خواهد بود. در اسنپدراگون 660 نسل پنجم از پردازنده‌های گرافیکی آدرنو خودنمایی می‌کند.

گفته می‌شود که کوالکام قصد دارد تا این تراشه جدید را در اوایل سال آینده میلادی معرفی کند و مطمئنا چند ماه پس از آن، این قطعه به درون گوشی‌های هوشمند جدید راه پیدا خواهد کرد. باید منتظر جزئیات بیشتری درباره این تراشه جدید باشیم.

.

منبع: ubergizmo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر