;
coinex

سامسونگ: سری نوت هیچ‌گاه کنار گذاشته نمی‌شود

نسخه 256 گیگابایتی گلکسی نوت 8 فقط برای کاربران کره‌ای

سامسونگ قصد دارد تا چند روز دیگر گلکسی نوت 8 را عرضه کند؛ پس از شکست ناامیدانه نوت قبلی که با ترکیدن باتری و مسائل دیگری همراه بود، حال انتقادات به نوت جدید نسبت به عدم وجود نوآوری در آن است. نوت 8 عملا فرق چندانی با سری اس ندارد و همین باعث شده منتقدان رسما پرونده نوت‌ها رو بسته شده بدانند.

اما نظر مدیر سامسونگ، آقای کوه دونگ جین، متفاوت است. تا چندی دیگر نوت 8 با صفحه 6.3 اینچی خود (که 0.1 اینچ از اس 8 پلاس بزرگ‌تر است) و وضوح تصویر 1440×2960 (مشابه اس 8 پلاس) به بازار خواهد آمد. هر دو مدل از چیپست‌‌ها و گرافیک یکسانی هم بهره می‌برند.

البته کل ویژگی‌های نوت به این مشخصات محدود نمی‌شود. قلم هوشمند اس پن، دوربین دوگانه (که البته لنز خود را از اس 8 قرض گرفته)، رم 6 گیگابایتی (باز هم مانند اس 8 پلاس) و حافظه‌های متغیر تا 256 گیگابایت از ویژگی‌های جدیدترین نوت به شمار می‌روند. ناگفته نماند که باتری این مدل 3300 میلی‌آمپرساعت بوده و از باتری 3500 میلی آمپری اس 8 پلاس ضعیف‌تر است.

صفحه رسمی سامسونگ در پاسخ به انتقادات راجع به کمبود نوآوری در نوت 8 گفت:

درخواست خریداران با هم متفاوت است. برخی همیشه دنبال قابلیت‌های جدید هستند در حالی که برخی دیگر خواهان موبایلی هستند که چند سال برایشان کار کند. ما فقط دنبال نوآوری نیستیم، ما در حال جستجوی مواردی هستیم که خریداران با آغوش باز آن را بپذیرند. نوت 8 نیز بر اساس نیاز کاربران به روز و قدرتمند شده است.

کوه دونگ انتظار دارد نوت 8 حدود 11 میلیون نسخه فروش داشته باشد؛ وی قبول دارد که برای این امر باید تبلیغات و روند بازار را نیز تغییر دهد. در حال حاضر تمامی توجهات معطوف اس 8 است. کمپانی کره‌ای همچنان می‌داند که وجود 2 گوشی مشابه هم که بخواهند بازار را از یک‌دیگر بربایند، چالش بزرگی است.

اما با تمام این تفاسیر باز هم سری نوت کنار نخواهد رفت؛ حتی امکان دارد نوت 9 در تابستان 2018 وارد بازار شود!

وی همچنین با طعنه‌ای نسبت به شرکت اپل افزود:

دائما راجع به کنار گذاشتن برند نوت از من سوال می‌شود؛ دلیلی ندارد برندی که سالیان سال در این عرصه می‌تاخته و مشتریان وفادار خود را دارد، رها کنیم. بعضی از رقیبان ما همیشه منکر خوب بودن صفحه نمایش‌های بزرگ بودند اما حالا آن‌ها نیز راه ما را در پیش گرفته‌اند. ما این رویه را ادامه خواهیم داد.

منبع: SoftPedia

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر