;
coinex

جایگاه اپراتورهای موبایل و تعداد مشترکین آنها در ضریب نفوذ کشوری

جایگاه اپراتورهای موبایل و تعداد مشترکین آنها در ضریب نفوذ کشوری

در گزارش مربوط به وضعیت ارتباطات داخل کشور که از طرف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر شده، جایگاه اپراتورهای موبایل مورد بررسی قرار گرفته است.

تا پایان خردادماه امسال، دفتر بررسی‌های فنی اقتصادی مربوط به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گزارشی از جایگاه اپراتورهای موبایل داخل کشور، منتشر کرده است. براساس این گزارش، تا پایان خردادماه سال جاری، بیش از 156 میلیون سیم کارت در کشور به فروش رسیده که از این تعداد، چیزی حدود 87 درصد فعال است.

بررسی جایگاه اپراتورهای موبایل؛ همراه اول، ایرانسل و رایتل

نتایج این گزارش نشان می‌دهد که تا پایان خردادماه، اپراتور اول توانسته است فروشی بیش از 67 میلیون و 288 سیم کارت داشته باشد. اپراتور اول، با فعال کردن بیش از 49 میلیون و 591 هزار خط همراه توانسته است به ضریب نفوذ 62.05 درصدی از بازار ارتباطی کشور دست پیدا کند.

همزمان با اپراتور اول، اپراتور دوم نیز با داشتن فروشی بیش از 81 میلیون و 543 هزار سیم کارت و همچنین فعال کردن 32 میلیون خط، به ضریب نفوذ 40.1 درصدی از جامعه ارتباطات کشور دست یابد.

اپراتور سوم هم تا پایان خردادماه توانسته است فروشی حدود 7 میلیون سیم کارت داشته باشد و از این میزان، یک میلیون و 659 هزار خط را فعال کند. این اپراتور توانسته است به ضریب نفوذ 2.08 درصدی از فضای ارتباطی کشور دست یابد.

سهم اپراتورهای تلفن همراه از بازار

سهم بازار اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل، براساس این گزارش، به ترتیب 59.53، 38.47 و 2 درصد تا پایان خردادماه سال جاری اعلام شده است. در مقایسه این گزارش با گزارش مربوط به پایان اسفندماه، مشخص می‌شود که همراه اول دارای رشد 0.53 درصدی بوده و ایرانسل و رایتل نیز به ترتیب 0.23 و 0.3 درصد از سهم بازار را از دست داده‌اند.

درصد فعال بودن خطوط اپراتورها چقدر است؟

در صورتی که آمار سیم کارت‌های فعال و واگذار شده اپراتورهای ارتباطی را مقایسه کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که همراه اول در حال حاضر دارای 73.71 درصد سیم کارت‌های واگذار شده فعال است. باقی سیم کارت‌های این اپراتور غیرفعال هستند.

اپراتور ایرانسل نیز دارای 39.31 درصد سیم کارت واگذار شده فعال است و باقی سیم کارت‌های آن غیرفعال هستند. اپراتور رایتل هم 23.31 درصد از مجموع خطوطش، تا پایان خردادماه سال جاری فعال بوده است و باقی مانده غیرفعال بوده‌اند.

تا پایان خردادماه سال جاری، ضریب نفوذ کشوری تلفن همراه 104 درصد اعلام شده است.

.

منبع: iranjib

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر