;
coinex

مرسدس بنز کلاس A مدل سال 2019 میلادی شکار دوربین خبرنگاران شد!

مرسدس بنز کلاس A مدل سال 2019 میلادی

براساس اعلام شرکت خودرو سازی آلمانی مرسدس بنز (Mercedes Benz) مدل جدید مرسدس بنز کلاس A مدل سال 2019 که نمونه‌ای است در کلاس بدنه خودروهای سدان سایز کوچک ، در سال 2019 میلادی با ظاهری جدید و مدرن، راهی بازارهای جهانی خواهد شد. هفته گذشته تصاویری استتار شده از این خودرو منتشر شد.

مرسدس بنز کلاس A مدل سال 2019 میلادی

مرسدس بنز کلاس A مدل سال 2019 ، خودرویی است کوچک که بر اساس پلتفرم جدید این شرکت با نام MFA2 ساخته خواهد شد. این خودرو یک نمونه موتور جلو بوده که نیروی تولیدی آن نیز در حالت استاندارد به چرخ‌های جلویی (FWD) و به صورت سفارشی به هر چهار چرخ خودرو (AWD) منتقل می گردد. طراحی بدنه این خودرو نیز الهام گرفته شده از خودروی مفهومی Concept A بوده که در سال 2017 میلادی به نمایش عمومی درآمده بود.

این خودرو طراحی ساده تر و نرم‌تری نسبت به مدل‌های فعلی تولیدی این شرکت داشته و با توجه به فرم طراحی جلوپنجره خود، نمایی اسپرت تر و تهاجمی تر را برای آن به ارمغان خواهد آورد.

مرسدس بنز کلاس A مدل سال 2019 نسبت مدل‌های CLA موجود در بازار، از کابین بزرگ‌تری برخوردار بود و فضای بیشتری را در اختیار راننده و سرنشینان قرار خواهد داد. طراحی داخلی و ادوات و ابزار کابین نیز در برخی قسمت‌ها از مرسدس بنز کلاس C به عاریت گرفته شده تا توانایی رقابت با خودروهایی مانند آئودی A3 سدان را داشته باشد.

موتور و پیشرانه

موتور استفاده شده در مرسدس بنز کلاس A مدل سال 2019 از موتورهای 4 سیلندر نسل جدید این شرکت بوده که نیروی تولیدی خود را در کسری از ثانیه و توسط یک جعبه دنده دو کلاچه مشابه نمونه‌های استفاده شده در مدل‌های پایه AMG به چرخ‌ها منتقل می کند.

قیمت و زمان عرضه به بازار

بر اساس اعلام، مرسدس بنز کلاس A مدل سال 2019 در اواخر سال آینده میلادی راهی بازارهای جهانی خواهد شد. قیمت این خودرو نیز تفاوت چندانی با خودروهای فعلی موجود در این کلاس نداشته و با پرداخت مبلغی کمتر از 30.000 دلار (معادل 115 میلیون تومان) در مدل پایه و استاندارد در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

رقبا

کلاس بدنه خودروهای سدان کوچک شهری کلاس شلوغ و پر ازدحامی بوده و خودروهای بسیاری از اکثر شرکت‌های تولید کننده خودرو در آن حضور دارند. اما با توجه به قیمت نسبتا بالا برای یک خودرو در این کلاس، رقبای مرسدس بنز کلاس A مدل سال 2019 به خودروهایی مانند نمونه‌های اشاره شده در فهرست زیر خلاصه خواهند شد:

  • آکورا ILX با قیمت پایه 29.000 دلار (معادل 110 میلیون تومان)
  • آئودی A3 با قیمت پایه 33.000 دلار (معادل 125 میلیون تومان)
  • بیوک لاکراس (LaCrosse) با قیمت پایه 33.000 دلار (معادل 125 میلیون تومان)
  • ب ام و سری 2 با قیمت پایه 34.000 دلار (معادل 130 میلیون تومان)

 

منبع : Car and Driver

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر