;
coinex

بررسی گجت جدید سامسونگ گیر فیت 2 پرو در نمایشگاه IFA 2017 برلین

شرکت کره ای سامسونگ (Samsung) از یک گجت پوشیدنی جدید رونمایی کرد. سامسونگ گیر فیت 2 پرو که جانشینی برای مدل قبلی گیر فیت 2 است، در نمایشگاه IFA 2017 برلین به معرض نمایش عمومی در آمد.

سامسونگ گیر فیت 2 پرو

سامسونگ گیر فیت 2 پرو جدیدترین گجت پوشیدنی غول کره‌ای است که با قابلیت‌هایی مانند مقاومت در برابر آب و نمک و فشار تا 5 اتمسفر، به کاربر قابلیت استفاده از آن را هنگام غواصی حتی در اقیانوس‌های آب شور می‌دهد!

سامسونگ گیر فیت 2 پرو در دو سایز کوچک و بزرگ تولید شده و اندکی سنگین وزن‌تر از نمونه قبلی خود بوده و وزنی برابر با 34 گرم در نمونه سایز بزرگ و 33 گرم در نمونه سایز کوچک دارد. صفحه نمایش تمام صفحه این دستگاه نیز با استفاده از یک صفحه منحنی 1.5 اینچی سوپر آمولد (Super AmoLED) کیفیت بسیار بالایی را از خود به نمایش می‌گذارد.

طراحی ظاهری

سامسونگ گیر فیت 2 پرو ظاهری بسیار شبیه به نمونه قبلی خود داشته و از نظر ابعاد نیز تقریبا مشابه آن است. این دستگاه تنها 1 گرم سنگین‌تر از نمونه قبلی خود بوده و از پردازنده‌ و سنسورهای مشابه با سامسونگ گیر فیت 2 سود می‌برد.

با توجه به دریافت گواهی IP68، این گجت تا عمق 50 متری در مقابل ورود آب مقاوم خواهد بود. این دستگاه با ابعادی برابر با 25 میلیمتر عرض و 51.3 میلیمتر طول داشته و بند آن نیز در دو سایز کوچک (125 میلیمتر تا 165 میلیمتر) و بزرگ (158 میلیمتر تا 205 میلیمتر) قابل سفارش خواهد بود.

مشخصات فنی

سامسونگ گیر فیت 2 پرو از سیستم عامل تیزن (Tizen) سود می برد. این دستگاه از سیستم عامل اندروید 4.3 به بالا برای دستگاه‌های سامسونگ و 4.4 به بالا برای سایر دستگاه‌ها اندرویدی و iOS 9.0 به بالا برای دستگاه‌های شرکت اپل، پشتیبانی می‌کند.  از سایر قطعات سخت افزاری استفاده شده در این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پردازنده 1.0 GHz دو هسته‌ای
  • 4 گیگابایت حافظه داخلی
  • 512 مگابایت حافظه اصلی (RAM)
  • پشتیبانی از قناوری بدون سیتم بلوتوث V4.2
  • پشتیبانی از سیستم‌های ارتباطی Wi-Fi/GPS/GLONASS/Beidou
  • سنسور شتاب سنج (Accelerometer)
  • سنسور ژیروسکوپ (Gyro)
  • سنسور فشار سنج (Barometer)
  • سنسور کنترل ضربان قلب (HRM)

صفحه نمایش

سامسونگ گیر فیت 2 پرو از صفحه نمایش 1.5 اینچی سوپر آمولد با دقت 216×432 پیکسل موجود در سامسونگ گیر فیت 2 سود برده که با توجه به پوشش گوریلا گلس 3 (Gorilla Glass 3) مقاومت زیادی در برابر ضربه و خراش دارد. کیفیت تصاویر صفحه نمایش با توجه به تراکم بالا 310 پیکسل در اینچ بسیار بالا بوده و نور و درخشش و نور بسیار بالایی دارد.

حاشیه اطراف این صفحه نمایش بسیار باریک بوده و نمایی تمام صفحه (Edge to Edge) را برای صفحه نمایش سامسونگ گیر فیت 2 پرو به وجود می‌آورد.

امکانات جدید

سامسونگ گیر فیت 2 پرو مجهز به امکانات و تجهیزاتی جدید برای تناسب وزن و سلامتی بدن استفاده کننده شده است که پیش از این در گجت سامسونگ گیر اسپورت وجود داشت.

از جمله ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به مواردی مانند قابلیت تحمل فشار 5 اتمسفر و مقاومت در آب شور برای شنا در اقیانوس‌ها، نمایش لحظه‌ای پارامترهای وضعیت سلامتی بدن مانند ضربان قلب که به نمایش لحظه به لحظه ضربان قلب استفاده کننده می‌پردازد، تشخیص خودکار وضعیت حرکت استفاده کننده (قدم زدن، دویدن، دوچرخ سواری و یا حتی انجام حرکاتی مانند ورزش یا رقص)، سیستم GPS داخلی، حافظه داخلی 4 گیگابایتی با قابلیت پخش موسیقی بدون نیاز به دستگاه اضافی اشاره کرد.

از دیگر امکانات سامسونگ گیر فیت 2 پرو می‌توان به سیستم اختصاصی جدید این شرکت و شرکت تولیدکننده وسایل ورزشی رشته شنا، اسپیدو (Speedo) اشاره کرد که به زودی به معرض نمایش عمومی درخواهد آمد.

همکاری با بانک موسیقی آنلاین اسپاتیفای (Spotify) نیز امکان ذخیره فایل‌ها برروی گجت و پخش آنها بدون دسترسی به اینترنت برای این دستگاه فراهم کرده است.

باتری

باتری استفاده شده در سامسونگ گیر فیت 2 پرو همان نمونه 200mAh استفاده شده در سامسونگ گیر فیت 2 است. بر اساس اعلام شرکت سامسونگ این باتری توانایی عملکرد به مدت 4 روز با یک بار شارژ و با نمایش ضربان قلب در بازه‌های 10 دقیقه‌ای و یا 10 ساعت با استفاده مداوم از سیستم GPS را خواهد داشت.

قیمت و زمان عرضه

سامسونگ گیر فیت 2 پرو در مشکی و قرمز قابل سفارش است. این دستگاه از ماه جاری با قیمت 199.99 دلار (معادل 770 هزار تومان با احتساب دلار 3.850 تومانی در زمان نگارش) از طریق فروشگاه‌هایی مانند Amazon, Best Buy, Macy’s, B&H و Samsung.com قابل پیش خرید و در تاریخ 15 سپتامبر قابل خرید خواهد بود.

مشخصات فنی سامسونگ گیر فیت 2 پرو در یک نگاه

Gear Fit2 Gear Fit2
تکنولوژی

صفحه نمایش

سوپر آمولد منحنی سوپر آمولد منحنی
سایز صفحه نمایش 1.5 اینچ منحنی 1.5 اینچ منحنی
دقت صفحه نمایش 216×432 128×432
تراکم پیکسل 310
محافظ صفحه نمایش Gorilla Glass 3
پردازنده 1.0 GHz
دو هسته‌ای
1.0 GHz
دو هسته‌ای Exynos
وزن (گرم) 33-34 28-30
حافظه داخلی 4 گیگابایت 4 گیگابایت
حافظه اصلی 512 مگابایت 512 مگابایت
باتری 200mAh 200mAh
شتاب سنج دارد دارد
ژیروسکوب دارد دارد
فشار سنج دارد دارد
کنترل ضربان قلب دارد دارد
GPS دارد دارد
طول/عرض 25×51.3 25.4×50.8
قیمت 770.000 تومان 470.000 تومان

 

منبع : UberGizmo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر