;
coinex

گوگل پلی استور به زودی وارد ایران، چین، ماکائو، سودان و چند کشور دیگر می‌شود

گوگل پلی استور به زودی وارد ایران، چین، ماکائو، سودان و چند کشور دیگر می‌شود

گوگل پلی استور هم اکنون در چندین کشور در اختیار کاربران قرار دارد اما هنوز هم کشورهایی وجود دارند که کاربران در آن‌ها از خدمات این استور بی بهره هستند.

یکی از این کشورها چین است که تقریبا هرچیزی را که نام گوگل در آن وجود دارد، تحریم کرده است اما خبرهای جدید از این امر حکایت می‌کنند که کاربران کشورهای چین، کوبا، ایران، میانمار، سودان، ماکائو و چند کشور دیگر هم به زودی می‌توانند از خدمات گوگل پلی استور استفاده کنند. نام این چند کشور به تازگی در کنسول برنامه نویسی گوگل پلی آورده شده است.

گوگل اعلام کرده است که کاربران چینی نمی‌توانند خرید داخل برنامه‌ای داشته باشند زیرا این امکان برای آن‌ها از طریق گوگل پلی استور چین وجود ندارد.

منابع خبری گفته‌اند که گوگل چندین سال زمان گذاشته است تا بتواند استور خود را برای کاربران چینی راه اندازی کند. گوگل گفته است که در حال مذاکره با مقامات دولت چین است تا بتواند یک نسخه سانسور شده از گوگل پلی استور را در اختیار کاربران چینی بگذارد، با وجود این هنوز اطلاعاتی در این زمینه منتشر نشده است. از این رو می‌توان گفت که گوگل باز هم باید صبر کند تا بتواند خدمات خود را در کشور چین ارائه نماید. خروج گوگل از چین باعث شد که چند استور دیگر در این کشور حاضر شوند و بازگشت گوگل پلی استور سخت‌تر گردد.

گوگل پلی استور در آینده‌ای نزدیک وارد چند کشور دیگر می‌شود و کاربران این کشورها هم می‌توانند از این سرویس خریدهای داخل برنامه‌ای داشته باشند؛ ایران و ماکائو هم از این دسته کشورها هستند.

این اقدام باعث می‌شود که سازندگان نرم افزار در این کشورها هم بتوانند محصولات خود را بفروشند. هنوز مشخص نیست که گوگل پلی استور به طور دقیق در چه روزی در اختیار کاربران کشورهای فوق قرار می‌گیرد.

اما نکته قابل توجه برای هم‌وطنان ما این است که آیا واقعا به زودی می‌توانیم شاهد راه‌اندازی رسمی پلی استور در کشورمان باشیم؟ و همچنین با ورود رسمی این استور جهانی به ایران، فروشگاه‌های اپلیکیشن ایرانی مثل کافه بازار چگونه با این غول دنیای تکنولوژ مبارزه خواهد کرد؟ شما در این‌باره چگونه فکر می‌کنید؟

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر