;
coinex

پردازنده کرین 970 هواوی در نمایشگاه IFA 2017 معرفی شد

پردازنده کرین 970 هواوی در نمایشگاه IFA 2017 معرفی شد
پردازنده کرین 970 هواوی در طی سخنرانی ریچارد یو (Richard Yu)، مدیرعامل این شرکت در نمایشگاه IFA 2017 به طور رسمی رونمایی شد. این جدیدترین پردازنده هواوی است که با ویژگی منحصر به فردی خودنمایی می‌کند.

پردازنده کرین 970 هواوی به یک تراشه هوش مصنوعی مجهز شده و با آن به صورت یکپارچه طراحی شده است. از این حیث می‌توان این مورد را به عنوان اولین در جهان دانست، اولین تراشه‌ هوش مصنوعی جهان!

کرین 970 به مانند اسنپدراگون 835 کوالکام یک پردازنده هشت هسته‌ای است. هواوی این تراشه را با لیتوگرافی 10 نانومتری طراحی کرده است. وجود لیتوگرافی 10 نانومتری به معنای اندازه کوچکتر و مصرف انرژی کمتر است. به این ترتیب، سازندگان گوشی‌های هوشمند می‌توانند فضای داخلی خود را به قطعات دیگری همچون باتری‌های بزرگتری اختصاص دهند.

هواوی می‌گوید که پردازنده کرین 970 در مقایسه با خوشه‌های چهار هسته‌ای Cortex-A73، معماری محاسباتی را فراهم کرده تا این پردازنده 25 برابر عملکرد بهتر و 50 برابر بهره وری بیشتر داشته باشد. با این وجود پردازنده کرین 970 هواوی می‌تواند قدرت بسیار بیشتری داشته باشد، در حالی که مصرف انرژی کمتری دارد.

همان طور که شایعات منتشر شده تا قبل از رونمایی امروز نشان می‌داد، پردازنده کرین 970 هواوی دارای یک واحد پردازش عصبی اختصاصی (Neural Processing Unit) و یا به اختصار NPU است. این در واقع اولین پلتفرم رایانش ابری موبایل بوده که به NPU مجهز شده است. این به معنای آنست که تمامی پردازش‌های عصبی به جای آنکه در پردازنده واقعی اتفاق بیفتد، در این واحد اختصاصی انجام می‌شود.

هواوی می‌گوید که این پردازنده در تست‌های بنچمارک که برای تشخیص تصویر انجام شده، حدود 2 هزار تصویر در هر دقیقه را پردازش می‌کند. این مقدار بسیار سریعتر از پردازش تصویر توسط تراشه‌های موجود در بازار است؛ اما با این وجود، هواوی مشخص نکرده که این تراشه در مقایسه با سایر تراشه‌ها چه عملکردی داشته و تا چه اندازه سریع خواهد بود!

به گفته هواوی برای تقویت تحولات در تراشه هوش مصنوعی جدید نیاز به تلاش مشترک در همه زمینه‌هاست. این موضوع شامل ارتقا قطعات سخت افزاری و همچنین تلاش توسعه دهندگان نرم افزاری در زمینه برنامه‌های مربوط به هوش مصنوعی است.

کمپانی چینی هواوی درباره زمان عرضه این پردازنده هیچ صحبتی نکرده است، اما بسیاری از کارشناسان انتظار دارند که این قطعه تکنولوژیکی در گوشی هواوی میت 10 قدرتنمایی کند. باید دید که عملکرد پردازنده کرین 970 هواوی در دنیای واقعی چگونه خواهد بود.

داده فیلى، وبلاگى که مى توانید در مورد بازاریابى محتوایى و تبلیغات آنلاین در آن بخوانید، حامى تکراتو براى پوشش نمایشگاه IFA 2017

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر