;
coinex

نگاه اولیه به سونی اکسپریا ایکس ای 1 پلاس

 

نگاه اولیه به سونی اکسپریا ایکس ای 1 پلاس

سونی در نمایشگاه ایفا 2017 دوباره به بازار میان‌‌رده‌ها بازگشته و آماده است تا با قدرت در میان دستگاه‌های رده‌بالای این دسته‌بندی رقابت کند و برای این کار اکسپریا ایکس ای 1 پلاس را در کنار پرچم‌داران جدید خود معرفی کرد.

قیمت این محصول 379.99 دلار است و قطعا در دسته‌بندی میان‌رده‌های گران‌قیمت جای می‌گیرد در ادامه می‌خواهیم نگاهی اولیه به اکسپریا ایکس ای 1 پلاس (Xperia XA1 Plus) داشته باشیم و ببینیم آیا واقعا با یک میان‌رده‌ی قدرتمند روبرو هستیم یا اینکه این محصول بی‌دلیل از رقبای خود گران‌تر است.

طراحی و نمایشگر

طراجی و نمایشگر اکسپریا XA1 پلاس

اکسپریا ایکس ای 1 پلاس از لحاظ طراحی تلفیقی از اکسپریا ایکس ای (Xperia XA) و ایکس ای اولترا محسوب می‌شود و اندازه 5.5 اینچی نمایشگر این محصول نیز دقیقا مابین دو دستگاه مذکور قرار می‌گیرد که با رزولوشن 1080p و فشردگی پیکسلی 403 پیکسل در هر اینچ تولید شده است.

صفحه نمایش این دستگاه نیز مانند دیگر محصولات امسال سونی در طرفین تقریبا بدون حاشیه طراحی شده اما در بالا و پایین نمایشگر همچنان حاشیه زیادی وجود دارد. کناره‌ها و پنل پشتی این گوشی هوشمند از آلومینیوم ساخته شده، هرچند که یک لایه شیشه پنل پشتی را پوشانده است. اکسپریا ایکس ای 1 پلاس را می‌توان یک گوشی هوشمند خوش‌دست دانست البته شاید کمی بلند به نظر برسد.

رابط کاربری و عملکرد

رابط کاربری و عملکرد اکسپریا XA1 پلاس

سونی همیشه در ارائه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برای محصولات خود خوش‌نام بوده است. متاسفانه این محصول برخلاف اکسپریا ایکس ای 1 با اندروید 8 اوریو به صورت پیش‌فرض عرضه نمی‌شود، بلکه با اندروید 7 نوقا راهی بازار خواهد شد.

اما با توجه به سابقه‌ی درخشان سونی در زمینه آپدیت می‌توان امیدوار بود که اکسپریا ایکس ای 1 پلاس خیلی زود به اندروید 8 اوریو به‌روزرسانی خواهد شد اما انتظار نداریم که این آپدیت تاثیر چندانی در عملکرد این دستگاه داشته باشد.

پردازنده اکسپریا ایکس ای 1 پلاس را چیپست هشت هسته‌ای مدیاتک P20 تشکیل داده که همراه با 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی در کنار باتری 3430 میلی‌آمپری آن مجموعه قدرتمند محسوب می‌شوند.

با این مشخصات فنی، عملکرد کلی دستگاه کاملا روان و بدون اشکال خواهد بود اما نباید در زمینه اجرای بازی نیز انتظار همین قدرت را داشته باشید. همچنین امیدواریم که عمر باتری اکسپریا XA1 پلاس بسیار خوب باشد هرچند که باید منتظر ماند و دید عملکرد چیپست جدید P20 در طول زمان چگونه خواهد بود و چه تاثیری در عمر باتری این محصول خواهد داشت.

دوربین

دوربین بسیار خوب اکسپریا XA1 پلاس

سونی واقعا امیدوار است که در زمینه دوربین بتواند از رقبا فاصله بگیرد، بدین منظور یک دوربین 23 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 را همراه با فناوری پردازش تصویر اختصاصی خود در اکسپریا ایکس ای 1 پلاس بکار گرفته است. این دوربین می‌تواند در کمتر از 0.6 ثانیه عکس‌برداری کند و از فناوری لرزش گیر Steady Shot سونی نیز بهره می‌برد؛ ISO این دوربین در حالت عکاسی به 6400 و در حالت فیلم‌برداری نیز به 3200 می‌رسد.

اما دوربین سلفی این دستگاه از یک لنز زاویه باز 8 مگاپیکسلی با اندازه دیافراگم مشابه با دوربین اصلی آن ساخته شده است که ISO این دوربین به 3200 می‌رسد و از فناوری لرزش گیر اختصاصی سونی نیز بهره‌مند است.

چند فناوری ویژه‌ی سونی در زمینه‌ی صدا نیز در اکسپریا ایکس ای 1 پلاس حضور دارند که از این میان می‌توان به +ClearAudio و تکنولوژی ضبط صدای استریو اشاره کرد. این فناوری‌ها یعنی کاربران هم صدای باکیفیت‌تری برای شنیدن و هم امکان ضبط باکیفیت‌تر صداها را در اختیار خواهند داشت.

انتظارات

اکسپریا XA1 پلاس

با توجه به قیمت حدود 400 دلاری اکسپریا ایکس ای 1 پلاس می‌توان گفت این دستگاه ساخته شده تا تجربه‌ای نزدیک به یک پرچم‌دار را به کاربران ارائه کند. اما اینکه تا چه حد در رسیدن به این هدف موفق بوده باید منتظر ماند تا این محصول به بازار عرضه شده و دقیق‌تر مورد بررسی قرار گیرد؛ اگرچه که شاید کاربران فراوانی تمایل داشته باشند بابت قابلیت‌های دوربین این محصول پول بیشتری نیز پرداخت کنند.

در مجموع هرچند که اکسپریا ایکس ای 1 پلاس یک گوشی هوشمند بسیار خوب محسوب می‌شود اما بعید به نظر می‌رسد که بتواند مشتریان فراوانی را در این بازار پرشور میان‌رده‌های خوش قیمت به خود جذب کند.

داده فیلى، وبلاگى که مى توانید در مورد بازاریابى محتوایى و تبلیغات آنلاین در آن بخوانید، حامى تکراتو براى پوشش نمایشگاه IFA 2017

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر