;
coinex

به ادعای ایلان ماسک هوش مصنوعی جنگ جهانی سوم را به راه خواهد انداخت

به ادعای ایلان ماسک هوش مصنوعی جنگ جهانی سوم را به راه خواهد انداخت
هوش مصنوعی این روزها به یکی از پر بحث ترین خبرهای جهان تبدیل شده است. این فناوری نه تنها حوزه تکنولوژی را تحت تاثیر قرار داده، بلکه در حال حاضر یکی از داغ‌ترین موضوعات سیاسی جهان است.

ایلان ماسک یکی از مخالفان سرسخت توسعه هوش مصنوعی است، مدیر عامل تسلا و اسپیس ایکس با این که خود یکی از مهمترین کارآفرینان این حوزه است، اما اعتقاد دارد که خطر هوش مصنوعی حتی از تهدید کره شمالی نیز خطرناک خواهد بود. ایلان معتقد است که جنگ جهانی سوم توسط یک هوش مصنوعی آغاز خواهد شد.

در حال حاضر آزمایشات هسته‌ای کره شمالی تنش‌های زیادی را بین این کشور با دیگر نقاط جهان بوجود اورده است، اما به ادعای ایلان ماسک در واقع چیزی که باعث شروع جنگ جهانی سوم می‌شود، یک کامپیوتر هوشمند خواهد بود!

بحث‌های مربوط به AI از زمانی قوت بیشتری گرفت که ولادیمیر پوتین چندی قبل در سخنرانی خود برای دانشجویان اعلام کرد؛ کشوری که در زمینه هوش مصنوعی پیشتاز باشد، بی گمان بر جهان حکمرانی خواهد کرد.

او گفت که هوش مصنوعی نه تنها برای روسیه، بلکه به همه بشریت تعلق خواهد داشت. هوش مصنوعی فرصت بزرگی را برای همه انسان‌ها بوجود خواهد آورد. هر چند که ممکن است این فناوری مشکلاتی را نیز با خود به همراه داشته باشد، اما کشوری که بتواند رهبری این حوزه را در دست داشته باشد، حاکم جهان خواهد بود.

هوش مصنوعی و جنگ جهانی سوم

پس از این سخنرانی، ایلان ماسک پست‌های مختلفی را در توئیتر به اشتراک گذاشت. این کارآفرین و مدیر عامل موفق تسلا می‌گوید:

چین، روسیه و به زودی تمامی کشورهای جهان به دانش ساخت کامپیوترهای قوی دسترسی پیدا می‌کنند. رقابت بر سر به دست آوردن هوش مصنوعی به احتمال زیاد علت شروع جنگ جهانی سوم خواهد بود.

ایلان ماسک ماه گذشته یکی از 100 امضا کنندگان بود که در نامه‌ای به سازمان ملل خواستار ممنوعیت گسترش سلاح‌های مبتنی بر AI و ربات‌های جنگی شدند.

.

منبع: theguardian

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    هوش مصنوعی نفهم و بی شعور است و احساس ندارد فقط مانند امریکاییان است البته از نوع بی احساس ان فقط دیتا جمع می کند جهت بهتر ارائه کردن کاری کار امریکایی ها چه هست منفعت بیشتر و بیشتر پس اگر به مشکلی برخورد کند سریعا می خواهد مشکل را از هر طریقی از جلوی خود بردارد اینجا است که فرقش با انسان دارای احساس معلوم می شود چون احساس ندارد از طریق ابزار های تحت کنترل موانع را برمی دارد اینجا است که مشکل اغاز خواهد شد درگیری و در گیری همان کاری که الان امریکایی ها در حال انجان ان هستند ولی هوش مصنوعی سریعا نسب به نابودی هرچه جلوی راهش هست اقدام خواهد کرد بدون تفکر این نکته که چه چیزی را دارد نسلش را از روی زمین برمی دارد امریکایی ها سعی کردند با فیلم هایشان چیز های زیادی را ثابت کنند منجمله نابودی نسل بشر در فیلم های فضایی وو مشاهد کنید

    پاسخ

    برادر عزیز، هوش مصنوعی شاید نفهم باشد، ولی درکش از بسیاری از دوستان در پست‌های مهم کشور و فرزندان دارای ژن خوب بالاتر است… مگر در همین اطراف ما، احساس وجود دارد که افرادی چنین برخوردهایی را با مردم (هرچند به ظاهر مجرم) انجام می‌دهند؟ اگر آمریکا بد است، همین الان تمامی دستگاه‌های کامپیوتری که در حال استفاده از آن هستید را دور بیاندازید. اسالات متحده، تنها کشوری است که توانایی و تکنولوژی ساخت پردازنده را دارد… اگر در فیلم‌های آمریکایی، دولت این کشور منجی عالم است، مگر در فیلم‌های برادران سیمرغ بگیر، سربازان ایرانی با آفتابه عراقی‌ها رو اسیر نمی‌کنند؟ چرا همه چیز رو بدون دلیل و با احساس به هم ربط می‌دهید؟ البته این نکته که ایلان ماسک، با وجود عدم توانایی در جابجایی انسان‌ها به وسیله شاتل از یک قاره به قاره، داعیه تاسیس شهر در مریخ و ارسال خودرو به فضا را دارد، یکی از سردمداران پروپاگاندا در تاریخ بشریت بوده و با ادعاهای گوبلز وار، ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده و خیلی از دوستان، نا آگاهانه وی را به عنوان یک کارآفرین قلمداد می‌کنند شکی نیست…

    پاسخ