;
coinex

سیم کارت های دولتی روشی برای کلاهبرداری جدید

سیم کارت های دولتی روشی برای کلاهبرداری جدید

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که با آنها در مورد مراجعه و دریافت سیم کارت های دولتی تماس گرفته شده است، بدانید که شما نیز با روش جدید کلاهبرداران روبه رو هستید. این افراد ادعا دارند که هزینه تماس با این سیم کارت ها نصف هزینه سایر سیم‌کارت‌های موجود است.

به تازگی برخی مشترکین اعلام نموده‌اند که با آنها تماس گرفته شده است تا علاوه بر اینکه برای تغییر سیم کارت 3G با سیم‌کارت‌های 4G مراجعه کنند، سیم کارت‌های دولتی جدیدی را که تعرفه آنها نصف سیم کارت‌های موجود است، دریافت کنند.

همزمان با این اتفاق، همراه اول برای مشترکین خود پیامی مبنی بر تعویض سیم کارت نسل 4 با نسل 4.5 (یوسیم) ارسال کرده است و از مشترکین خواسته است تا کد پستی ۱۰ رقمی خود را به سرشماره ۸۹۶۲ ارسال کنند و یا به دفاتر خدمات مشتریان و فروشگاه‌های همراه اول مراجعه کنند. همراه اول از مشترکین خواسته است تا هم اینترنت رایگان یوسیم را دریافت کنند و هم اینترنت هدیه.

به گفته وحید صدوقی مدیرعامل اپراتور اول، سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری، دارای نرخ مکالمه مشخصی هستند و این نرخ برای سیم‌کارت‌های دولتی و خصوصی یکسان است. وی ادامه داد که گاهی بسته‌هایی در مورد مکالمه‌ها و سرویس‌ها اعلام می‌شود و برای مشترکان دولتی و خصوصی یک نرخ دارد.

او در ادامه در مورد سرویس‌های برخی شرکت‌های دیگر نیز سخن گفت و اعلام نمود که گاهی برای شرکت‌های خصوصی و دولتی سرویس‌هایی ارائه می‌شود که کارکنان آنها سرویس‌های خاص دریافت می‌کنند. اما این سرویس‌ها در واقع برای یک گروه خاص نیست.

وی ادامه داد که اگر تماسی مبنی بر دریافت سیم کارت‌های دولتی و با تعرفه‌ی دولتی دریافت کردید، می‌تواند به معنای کلاهبرداری آن هم به شیوه‌ای جدید باشد. وی تاکید کرد که سیم کارتی که تعرفه و نرخ آن نصف سیم کارت‌های موجود باشد وجود ندارد.

لازم به ذکر است که مدتی پیش نیز اپراتور همراه اول در اطلاعیه‌ای به مشترکین اعلام نمود که سیم کارت را فقط از درگاه‌ها و فروشگاه‌های معتبر خریداری کنند. به گفته همراه اول افرادی با مشترکین تماس می‌گیرند و پیشنهاد خرید سیم کارت همراه اول را با شماره مشابه می‌دهند و البته با قیمتی بالاتر از قیمت مصوب آن. در این حالت اغلب از خریداران کلاهبرداری شده و پس از فروش سیم کارت، فروشنده دیگر پاسخگو نیست.

مشترکین باید در نظر داشته باشند که سیم کارت‌های همراه اول را فقط از طریق نمایندگی‌های معتبر تهیه کنند و مساله فروش سیم کارت، آن هم با تعرفه نصف سیم‌کارت‌های موجود ربطی به شرکت همراه اول ندارد، دروغ است و اصلا چنین چیزی امکان پذیر نیست.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر