;
coinex

با رونمایی از کرین 970 شایعات درباره پردازنده کرین 980 آغاز شد

با رونمایی از کرین 970 شایعات درباره پردازنده کرین 980 آغاز شد
هواوی در نمایشگاه IFA 2017 از پردازنده جدید خود، کرین 970 رونمایی کرد و هنوز زمانی از معرفی این چیپست نگذشته که شایعات درباره پردازنده کرین 980 آغاز شده است.

پردازنده کرین 980 بدون شک تا سال آینده معرفی نخواهد شد، اما جزئیاتی از ان درشبکه اجتماعی ویبو به اشتراک گذاشته شده است. جالب‌ترین نکته‌ای که درباره کرین 980 خودنمایی می‌کند، لیتوگرافی آن است. چیست کرین 980 بر اساس فرآیند ساخت 7 نانومتری تولید شده و احتمالا دارای معماری هسته‌های Cortex-A75 خواهد بود.

این تراشه نیز درست به مانند کرین 970 توسط هایسیلیکون طراحی شده و بوسیله کمپانی TSMC ساخته خواهد شد و مسلما زمان عرضه آن بستگی به توانایی TSMC در تولید انبوه این تراشه در آن زمان دارد. علاوه بر این نسل بعدی چیپست‌های هواوی با پیشرفت‌هایی در زمینه پردازنده گرافیکی آن همراه خواهد بود.

کرین 980

گفته می‌شود که کرین 980 می‌تواند از پردازنده گرافیکی استفاده کند که توسط خود هواوی طراحی شده باشد. کرین 970 با تراشه هوش مصنوعی یکپارچه در آن عرضه می‌شود و بدون شک پردازنده کرین 980 نیز با همین ویژگی همراه خواهد بود.

یکی از جذابترین شایعاتی که درباره پردازنده کرین 980 وجود دارد، استفاده از این چیست در گوشی هواوی پی 20 (Huawei P20) است، شگفت زده نشدید؟ امسال زمان عرضه مدل‌های هواوی پی 10 بود و مطمئنا اگر همین روال نام‌گذاری ادامه پیدا کند، سال آینده باید شاهد پرچمدار هواوی پی 11 باشیم، اما به نظر می‌رسد که این کمپانی گوشی ساز چینی، نام هواوی پی 20 را به عنوان گوشی پرچمدار سال آینده خود انتخاب کرده است.

کرین 970

گفته می‌شود که هواوی نام P20 را به ثبت رسانده است و اگر این موضوع صحت داشته باشد، مطمئنا کرین 980 باید کمی زودتر از موعد مقرر معرفی شود؛ چرا که گوشی پرچمدار بعدی هواوی احتمالا در اوایل سال آینده، شاید در سه ماهه اول، معرفی و راهی بازار شود.

هنوز برای نتیجه گیری کمی زود است. شایعات مربوط به پردازنده کرین 980 تازه راه خود را به فضای آنلاین باز کرده است و بی گمان در هفته‌ها و ماه‌های آینده از این تراشه بیشتر خواهیم شنید.

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر