;
coinex

هلیو پی 40 با طراحی شش هسته‌ای خودنمایی می‌کند

هلیو پی 40 با طراحی شش هسته‌ای خودنمایی می‌کند
درست یک هفته پس از آنکه مدیاتک تراشه‌های هلیو پی 23 و هلیو پی 30 را معرفی کرد، خبرهای مربوط به هلیو پی 40 (Helio P40) در فضای آنلاین منتشر شد.

به گفته یکی از منابع داخلی مدیاتک در حال تغییر استراتژی خود برای ساخت هلیو پی 40 است. این کمپانی بزرگ سازنده تراشه به جای آن که به طور معمول هسته‌های پردازشی خود را افزایش دهد، به کاهش آنها روی آورده است.

این منبع می‌گوید، مدیاتک به جای آنکه به مانند تراشه‌های نسل قبلی از طراحی هشت هسته‌ای در نسل جدید پردازنده‌های خود استفاده کند، به سمت طراحی شش هسته‌ای حرکت می‌کند. دو هسته از این هسته‌های پردازشی، Cortex-A73 هستند که با عملکرد بالا خودنمایی کرده و چهار هسته دیگر Cortex-A53 است که با عملکرد پایین‌تری داده‌ها را پردازش خواهند کرد. گفته می‌شود که این تراشه جدید بر اساس فرآیند ساخت 12 نانومتری تولید خواهد شد.

متاسفانه در حال حاضر هیچ اطلاعاتی از پردازنده گرافیکی که در کنار این تراشه قرار می‌گیرد، وجود ندارد، اما امیدواریم که با گذشت زمان، جزئیات مربوط به پردازنده گرافیکی آن نیز به زودی در دسترس ما قرار بگیرد.

انتظار می‌رود که هلیو پی 40 به منظور رقابت با اسنپدراگون 660 کوالکام وارد بازار گوشی‌های هوشمند شود؛ بنابراین این تراشه نیز در دسته‌بندی بزرگ تراشه‌های میان رده بازار قرار خواهد گرفت. گفته می‌شود که مدیاتک از هم اکنون مذاکرات خود را برای قانع کردن کمپانی‌هایی چون اوپو، ویوو، شیائومی و جیونی آغاز کرده تا از این پردازنده جدید در محصولات بعدی خود استفاده کنند.

هلیو پی 23 و هلیو پی 30 که به تازگی توسط مدیاتک معرفی شده‌اند، احتمالا در دستگاه‌هایی که در سه ماه آینده راهی بازار می‌شوند، قدرتنمایی خواهند کرد. با توجه به این که، احتمالا تراشه هلیو پی 40 در آخرین سه ماهه سال جاری رونمایی خواهد شد، این احتمال وجود دارد، دستگاه‌هایی که در اولین کوارتر از سال 2018 به بازار عرضه می‌شوند، با این تراشه عملکرد خود را به رخ رقبایشان بکشند.

هنوز برای نتیجه گیری درباره عملکرد این چیپست شش هسته‌ای بسیار زود است، اما تا آخر امسال و با معرفی از این تراشه جدید همه اطلاعات آن رخ نشان می‌دهد. منتظر ورود پردازنده میان رده قدرتمند دیگری به بازار گوشی‌های هوشمند باشید.

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر