;
coinex

دلایل ناموفق بودن ترابردها و پاسخ عجیب اپراتورها به مشکلات موجود

دلایل ناموفق بودن ترابردها و پاسخ عجیب اپراتورها به مشکلات موجود

ترابرد پذیری یا طرح تغییر اپراتور موبایل با حفظ شماره، امکانی جالب بود که از طرف اپراتورهای تلفن همراه به مشترکین ارائه شد و با استقبال بسیاری نیز روبه رو بود. اما در این میان برخی مشترکین نیز از ناموفق بودن ترابردها گله مند هستند.

به گفته مشترکین، اپراتورها در اجرای این طرح کوتاهی و سنگ اندازی می‌کنند. هر چند این ابهامات و شکایات تایید نشدند اما دفاتر امور مشترکین پاسخ متفاوتی را در این مورد ارائه می‌کنند.

طرح ترابردپذیری یا تغییر اپراتور با حفظ شماره موبایل از شهریورماه سال 1395 بود که توسط سه اپراتور تلفن همراه، ایرانسل، رایتل و همراه اول اجرا شد.

طرح ترابردپذیری چیست؟

ترابردپذیری یا تغییر اپراتور با حفظ شماره موبایل، یک قابلیت جذاب است که به کاربران تمام اپراتورها اجازه می‌دهد تا بتوانند با حفظ شماره تلفن خود، فقط اپراتور تلفن همراه خود را تغییر دهند.

اگر مشترکی از اپراتور خود راضی نباشد براساس این طرح می‌تواند بدون هیچ مشکل یا دغدغه‌ای در مورد تغییر شماره و اطلاع رسانی‌هایی که بعد از آن لازم است، از سرویسی که سایر اپراتورها ارائه می‌کنند، استفاده کند.

ناموفق بودن ترابردها به گفته مشترکین

درست است که طرح ترابردپذیری از ابتدا با استقبال روبه رو شد، اما استفاده از آن برای مشترکین بدون مشکل نبوده و بسیاری از مشترکین تاکنون ناموفق بودن ترابردها را تجربه کرده‌اند.

مشترکین همواره از پیچیده بودن این روال اظهار ناراحتی کرده‌اند و به گفته آنها حتی بسیاری از اپراتورها تمایلی به انجام این کار برای مشترکین ندارند و آنها نیز از ناموفق بودن ترابردها شاکی هستند.

اما به نظر می‌رسد که این گلایه‌ها فقط در حد حرف باشد، چراکه تاکنون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که ناظر بر فعالیت اپراتورها و اجرای طرح ترابردپذیری است، ناموفق بودن ترابردها را تایید نکرده است.

در این میان مدیر یکی از اپراتورها در مورد تجربه یکساله ترابردپذیری و میزان رضایت مشترکین سخن گفت و اعلام نمود که هدف از اجرای این طرح تسهیل جابه‌جایی مشترکان بوده است.

وی ادامه داد که به نظر می‌رسد این پروژه در کشور در مقایسه با سایر کشورها خیلی نتوانسته است موفق باشد. وی دلایلی چون همکاری اپراتورها و پروسه‌های انجام شده را بر ناموفق بودن ترابردها تاثیرگذار دانست.

دلایل رد درخواست ترابردپذیری مشترکین از سوی اپراتورها

به گفته مشترکین، اپراتورها به دلایل مختلفی درخواست ترابردپذیری آنها را رد می‌کردند که البته برخی از رد درخواست‌ها قابل قبول بود و بعضی نه.

یکی از دلایل رد درخواست و ناموفق بودن ترابردها عدم تطابق کد ملی با سیم کارت اعلام شده است که البته به گفته اپراتور پاسخگو و همچنین دفتر امور مشترکان، هیچ مغایرتی بین کد ملی و سیم‌کارت مشترک، در سیستم اپراتور وجود نداشته است. در این حالت با وجود اصلاح اطلاعات مغایر، باز هم ترابرد تایید نشده است.

موضوع جالب دیگر در مورد ناموفق بودن ترابردها این است که یکی از اپراتورها به دلیل کد خوب و اپراتور دیگری به دلیل شماره‌های رند خود، اجازه خروج مشترک را  نمی‌دهند و در نتیجه درخواست‌های ترابرد این مشترکین بی‌نتیجه می‌ماند، درخواست به نتیجه نمی‌رسد و در نتیجه مشترک نیز از ترابرد منصرف می‌شود.

پاسخ اپراتورها به شکایات مربوط به رد درخواست برخی مشترکین

مدیرعامل یکی از اپراتورها، در مورد ممانعت اپراتورها از ترابرد برخی شماره‌ها به دلیل خطاهای غیرواقعی اعلام نمود که هر فردی که می‌خواهد سرویس ترابردپذیری را دریافت کند باید توسط سامانه شاهکار تایید شود.

به گفته وی پاسخ ترابرد ناموفق مبنی بر مغایرت کد ملی، از سوی سامانه شاهکار به مشترک داده می‌شود و پاسخ اپراتور نیست. این سامانه از طریق ثبت احوال، مشخصات سجلی دارنده سیم‌کارت را چک می کند، نه از اپراتور.

وی ادامه داد که بسیاری از مشترکین ممکن است نقض اطلاعات داشته باشند، یعنی مغایرتی در اطلاعات آنها وجود دارد که لازم است این مغایرت و مشکل موجود حل شود.

به گفته این مدیرعامل، رگولاتوری یک پیمانکار را برای ترابردپذیری گرفته و خود نیز یک سامانه مرکزی ایجاد کرده که کل فضا را مدیریت می‌کند. همچنین کل فرآیند ترابرد تحت نظارت رگولاتوری است و اگر اپراتورها کارشکنی ‌کنند، رگولاتوری تذکر خواهد داد.

.

منبع: farsnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر