;
coinex

دایملر و تحقق پروژه تاکسی خودران هوایی ولوکوپتر e-volo

تاکسی خودران هوایی ولوکوپتر e-volo

آیا امکان این وجود دارد که نمونه‌های مفهومی تاکسی‌های هوایی تبدیل به یک وسیله نقلیه مناسب برای حمل و نقل مسافران در آینده نزدیک شوند؟ شرکت دایملر با سرکایه‌گذاری بر روی تاکسی خودران هوایی ولوکوپتر e-volo سعی در تحقق این هدف دارد.

تاکسی خودران هوایی ولوکوپتر e-volo

طرح مفهومی (Concept) ولوکوپتر (Volocopter) شرکت e-volo یک هلیکوپتر کوچک است که از موتورهای الکتریکی نیرو می‌گیرد. به نظر می رسد که شرکت آلمانی دایملر (Daimler) پتانسیل لازم را در نمونه مفهومی ولوکوپتر e-volo دیده و قصد دارد که این وسیله نقلیه هوشمند 18 موتوره را به تولید رساند. به همین دلیل رقمی در حدود 29 میلیون دلار (معادل 113 میلیارد تومان با احتساب دلار 3.900 تومانی در زمان نگارش) را بر روی این طرح سرمایه‌گذاری نموده است.

 

 

شرکت دایملر همکام با سایر شرکت‌های مدرن، با اتخاذ رویکردی جدید به سمت استفاده از موتورهای الکتریکی در محصولات خود گام برداشته و به سمت طراحی و ساخت خودروهای هوشمند و خودران روی آورده است. مرسدس بنز کلاس E جدید نیز اولین از این رویکرد جدید است که در ایالت نوادا (Nevada) به آزمایش گذاشته شد و از سال 2015 میلادی نیز کامیون‌های خودران این شرکت در حال طی مراحل آزمایشی هستند. در آخرین قدم از این رویکرد، دایملر به همکاری با شرکت بوش (Bosch) پرداخت تا خودروهای خودران خود را در ابتدای دهه 2020 راهی بازارهای جهانی نماید.

 

استارت آپ ولوکوپتر شرکت e-volo

با شروع پروژه تاکسی خودران هوایی ولوکوپتر e-volo به نظر می‌رسد که این شرکت، با درک پتانسل این استارت‌ آپ، محدوده فعالیت خودروهای هوشمند و خودران خویش را گسترش داده و هوا را نیز به تسخیر  تاکسی‌های پرنده خود درآورد. ولوکوپتر e-volo اولین بار در سال 2013 میلادی به عنوان یک وسیله نقله خودکار با قابلیت حمل دو سرنشین به نمایش عمومی درآمد و قابلیت حرکت از نقطه A به نقطه B را بدون نیاز به خلبان و کنترل کننده داشت.

تاکسی خودران هوایی ولوکوپتر e-volo تا کنون بیش از 100 آزمون مختلف را پشت سر گذاشته است. طراحی تاکسی خودران هوایی ولوکوپتر e-volo نیز تغییر یافته و با استفاده از باتری‌های جدید، امکان پرواز به مدت چند دقیقه در زمان خالی شده باتری‌ها نیز به آن اضافه شده است. این دستگاه قابلیت پرواز به مدت 30 دقیقه را دارد. این دستگله قابلیت بلند شدن و فرود به صورت عمودی را داشته و بر اساس اعلام شرکت سازنده حداکثر سرعت آن نیز در حدود 62 مایل در ساعت (معادل 100 کیلومتر در ساعت) است.

زمان ارائه تاکسی خودران هوایی ولوکوپتر e-volo به بازار

شرکت e-volo با تزریق سرمایه شرکت دایملر، سرعت تحقیقات و آزمون‌های خود را افزایش داده و همانطور که اشاره شد، قرار است تاکسی خودران هوایی ولوکوپتر e-volo را به تولید انبوه برساند. شهر دبی (Dubai) کشور امارات متحده عربی نیز اولین مکان برای آزمایش تاکسی خودران هوایی ولوکوپتر e-volo در نظر گرفته شده و قرار است که این دستگاه در سه ماهه آخر سال جاری میلادی برای انجام تست‌های نهایی راهی این کشور گردد.

شهر دوبی یکی از مدرن‌ترین شهرهای حال حاضر دنیا بوده و قرار است که سال 2030 میلادی رقمی در حدود 25 درصد از حمل و نقل مسافران در این شهر با استفاده وسایل نقلیه خودران صورت بگیرد.

 

منبع : Newatlas

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر