;
coinex

سامسونگ مقصر اصلی قیمت بالای آیفون 8 است

سامسونگ مقصر قیمت بالای آیفون 8

اگر گزارش‌ها صحت داشته باشند، پرچم‌دار بعدی اپل بسیار گران‌قیمت خواهد بود؛ در ادامه می‌خواهیم ببینیم دلیل اصلی این قیمت بالا چیست؟گفته شده که قیمت آیفون 8 از 999 دلار تا 1199 دلار افزایش می‌یابد؛ اما آیا دلیل این قیمت بالا نرخ تورم است؟ یا اپل حریص‌تر شده؟ و یا اینکه سرمایه‌گذاران به دنبال حاشیه سود بیشتر هستند؟ ظاهرا جواب این سوال بسیار ساده‌تر از این‌هاست؛ پاسخ سامسونگ است!

در گزارشی که KGI منتشر کرده، به نظر می‌رسد قیمت بالای آیفون 8 به انحصار سامسونگ در تولید نمایشگرهای اولد (OLED) مرتبط است. شرکت سامسونگ بر اجزای مختلف نمایشگرهای اولد کنترل دارد و به همین دلیل پول بیشتری بابت ارائه‌ی این کیفیت بالا طلب می‌کند؛ در نتیجه اپل نیز به ناچار قیمت محصول خود را افزایش داده است.

KGI تخمین زده که هر نمایشگر اولد بین 120 تا 130 دلار هزینه خواهد داشت، در حالی که پنل‌های ال‌سی‌دی استفاده شده در پرچم‌داران پیشین اپل هرکدام بین 45 تا 55 دلار قیمت داشتند. البته فراموش نکنید که مدیرعامل اپل، تیم کوک، پیش از این عنوان کرده بود که قیمت‌های قطعات منتشر شده در اینترنت هیچ‌کدام به واقعیت نزدیک نیستند، بنابراین شاید نباید روی این اعداد چندان حساب کرد.

گفته شده که اپل به دنبال پیدا کردن تولیدکننده جایگزین پنل‌های اولد است و شرکت ال‌جی می‌تواند این قطعات را برای سال 2019 تامین کند؛ می‌توان امیدوار بود که آن زمان قیمت محصولات اپل کاهش خواهد یافت.

منبع: ubergizmo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر