;
coinex

بررسی گوشی هوشمند شیائومی می مکس 2؛ یک میان رده قدرتمند

می مکس 2 (Mi Max 2) شیائومی یک فبلت میان رده است که ساخته شده تا فرامین روزمره کاربر را به راحتی انجام دهد؛ در این نوشتار به بررسی این فبلت پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه شوید.

مقدمه

آنچه که در اولین نگاه در بررسی گوشی شیائومی می مکس 2 خود را نشان می‌دهد این است که سازنده چینی از هیچ نظر در طراحی این محصول کوتاهی نکرده است. محصولاتی در اندازه می مکس 2 اغلب به گونه‌ای ساخته می‌شوند که هیچ کسی نتواند از آن‌ها ایرادی بگیرد و شیائومی هم به نوبه خود سعی کرده است تا با استفاده از یک بدنه تمام فلزی، خطوط آنتن مبتکرانه و یک کاور شیشه‌ای 2.5 بعدی در ساخت این محصول تا حد ممکن به این اصل پایبند باشد.

می مکس 2

می مکس 2 از لحاظ قطعات سخت افزاری هم تا جای ممکن ارتقاء داده شده به این نحو که سازنده چینی در ساخت آن از یک سنسور دوربین و پردازشگر جدیدتر، رم قوی‌تر و باتری قدرتمندتر با توانایی پشتیبانی قابلیت شارژ سریع استفاده کرده است.

یکی دیگر از نقاط قوت این گوشی هوشمند رابط کاربری MIUI 8 محسوب می‌شود که به کمک قابلیت‌های منحصر بفرد خود بازدهی فنی و توانایی‌های چندرسانه‌ای و نرم افزاری می مکس 2 را تا حد زیادی افزایش داده است. یکی از توانایی‌های این رابط کاربری پیشرفته قابلیت نمایشگر چند قسمتی (Split Screen) آن است که سازنده چینی توانسته است به خوبی از آن برای ارتقاء کارایی گوشی خود استفاده کند.

می مکس 2 در واقع یک غول مهربان است! این گوشی هوشمند توانایی‌های قابل توجه خود را در یک بدنه با اندازه بزرگ در اختیار شما می‌گذارد. شیائومی در ساخت این دستگاه از یک نمایشگر 6.44 اینچی استفاده کرده است تا بتواند موفقیت‌های برجسته مدل می مکس 1 را دوباره توسط این گوشی هوشمند تکرار کند.

مشخصات فنی گوشی می مکس 2

مجهز به:

  • بدنه یکپارچه آلومینیومی و کاور محافظتی 2.5 بعدی
  • نمایشگر 6.44 اینچی 1080 پیکسلی آی پی اس LCD با تراکم پیکسل 342 پی پی آی
  • پردازشگر هشت هسته‌ای 0GHz کوالکام اسنپدراگون 625 با تراشه کورتکس ای – 53
  • واحد پردازش گرافیکی آدرینو 506
  • سیستم عامل اندروید 7.1.1 نوقا در کنار رابط کاربری MIUI 8.5
  • رم 4 گیگابایتی
  • حافظه داخلی 128 گیگابایتی با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD
  • دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2، فلش دوگانه دو مرحله‌ای و توانایی پشتیبانی قابلیت PDAF
  • دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و قابلیت فیلم برداری 1080 پیکسلی در 30fps
  • قابلیت‌های اتصالی LTE، وای فای 11ac، بلوتوث 4.2، درگاه مادون قرمز، پورت یو اس بی نوع سی و رادیو اف ام
  • سنسور اثر انگشت
  • باتری 5,300mAh با قابلیت پشتیبانی فناوری شارژ سریع 3.0

نقطه ضعف‌های اصلی می مکس 2

  • مجهز به پورت سیمکارت هیبریدی
  • عدم ارائه قابلیت نرم افزاری نمایشگر چند قسمتی به صورت استاندارد

شیائومی در ساخت گوشی می مکس 2 خود از یک پورت سیمکارت هیبریدی استفاده کرده است با وجود این به هیچ دلیلی نمی‌توان ادعا کرد که استفاده از این سخت افزار باعث می‌شود که کاربران از خرید مکس 2 صرف نظر کنند. مشکل دیگری که در می مکس 2 با آن روبرو می‌شوید عدم ارائه قابلیت نمایشگر چند قسمتی به صورت استاندارد در این گوشی هوشمند است، اگرچه که کاربران می‌توانند با بروزرسانی کردن سفت افزار گوشی خود این قابلیت را نیز دریافت کنند.

می مکس 2

شیائومی در ساخت گوشی می مکس 2 از یک پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 625 استفاده کرده است؛ این پردازشگر نسبت به مدل 650 که در ساخت گوشی می مکس 1 به کار رفت ضعیف‌تر است اما می‌توان اطمینان داشت که سازنده چینی به دلایل درستی از آن استفاده کرده است به این نحو که اسنپدراگون 650 از تراشه‌های قدرتمند 1.8GHz کورتکس ای 72 بهره می‌برد اما مدل 625 با استفاده از فناوری 14 نانومتری ساخته شده است به همین دلیل راندمان بالاتری را در کنار دمای کمتر در اختیار شما می‌گذارد؛ پردازشگر اسنپدراگون 625 به هشت تراشه 2GHz ای 53 مجهز شده است به همین دلیل می‌تواند فرامین روزمره کاربر را راحت‌تر انجام دهد.

جعبه می مکس 2

شیائومی گوشی می مکس  2 را در یک جعبه که تقریبا به اندازه نمایشگر گوشی است، به شما تحویل می‌دهد. در این جعبه علاوه بر یک گوشی هوشمند 211 گرمی با طول 174.1 ، عرض 88.7 و ضخامت 7.6 میلی متری، یک کابل یو اس بی نوع سی و شارژر پشتیبانی کننده قابلیت شارژ سریع نیز گذاشته شده است.

می مکس 2

طراحی

می مکس 2 از یک نمایشگر 6.44 اینچی بهره می‌برد و از این نظر و سایر مشخصات داخلی خود شباهت بسیار زیادی به مدل می مکس 1 دارد با وجود این از نظر سبک طراحی تفاوت‌های زیادی بین این دو محصول وجود دارد، به این نحو که سازنده چینی در ساخت مکس 2 توجه زیادی به جزییات طراحی گوشی کرده و سعی کرده است تا می مکس 2 را با ویژگی‌های طراحی یک محصول پرچمدار در اختیار کاربران بگذارد.

می مکس 2

مکس 2 با بدنه‌ای یکپارچه از جنس فلز ساخته شده است به همین دلیل در مقایسه با برادر بزرگ‌تر خود که با بدنه‌ای فلزی – پلاستیکی وارد بازار شد، حس بهتر و سنگین‌تری را در دست شما ایجاد می‌کند. این بدنه خطوطی منحنی شکل را بر روی کاور پشتی خود دارد که زیبایی گوشی می مکس 2 را چند برابر می‌کنند. سازنده چینی در کنار این خطوط که به نگهداری گوشی در دست کمک می‌کنند، از گوشه‌هایی منحنی شکل هم در ساخت فبلت جدیدش استفاده کرده است تا از این طریق ظاهر می مکس 2 را به گونه‌ای مثبت کوچک‌تر نشان دهد.

می مکس 2

در جلوی این بدنه یک نمایشگر بزرگ نصب شده است که خطوط آنتن جدیدی و حاشیه‌های ضخیمی دارد و با استفاده از یک کاور شیشه ای 2.5 بعدی گوریلا گلس 3 برای محافظت بیشتر پوشیده شده است.

می مکس 2

با توجه به سه مورد فوق (بدنه یکپارچه فلزی، خطوط آنتن جدید و کاور محافظتی 2.5 بعدی گوریلا گلس 3) این گونه حس می‌کنید که شیائومی در واقع می مکس را دوباره از نوع طراحی کرده است تا مدل جدید این گوشی هوشمند را وارد بازار کند که البته حس کاملا درستی است، زیرا می مکس 2 از لحاظ ظاهری شکل بسیار زیبایی دارد؛ یک گوشی بزرگ که امکان کار کردن یک دستی با آن وجود ندارد اما کاربر از استفاده کردن از دو دست خود هم در هنگام به کار گیری قابلیت‌های این گوشی هوشمند خسته نمی‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته طراحی این فبلت، کاور پشتی زبر آن است که قرار گرفتن این فبلت را به کمک گوشه‌های منحنی شکل آن در دست ساده‌تر می‌سازد.

می مکس 2

می مکس 2 یک فبلت منحصر به فرد محسوب می‌شود زیرا با استانداردهای طراحی سال 2017 میلادی به گونه‌ای هنرمندانه ساخته شده است، به همین دلیل می‌تواند توجه تعداد زیادی از افراد علاقمند به گوشی‌های بزرگ را از هر نظر به خود جلب کند.

سایر ویژگی‌های ظاهری می مکس 2

می مکس 2 در بالای نمایشگر خود یک اسپیکر، درگاه مادون قرمز، بلندگوی ثانویه و جک صوتی دارد. در کنار اسپیکر فوقانی این فبلت یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی و چند سنسور وابسته به آن قرار گرفته است. در پایین نمایشگر این گوشی هم سه کلید خازنی برگشت (Back)، خانه (Home) و برنامه‌های در حال اجرا (Tasks) گذاشته شده است تا کاربر بتواند دسترسی بهتری به قابلیت‌های گوشی خود داشته باشد. یک پورت یو اس بی نوع سی، گیرنده صوتی و اسپیکر ثانویه هم سه سخت افزار دیگری هستند که در قسمت انتهای گوشی قرار گرفته‌اند.

در سمت چپ بدنه گوشی یک پورت هیبریدی سیم‌کارت قرار دارد که می‌تواند دو سیم‌کارت یا یک سیم‌کارت و یک کارت حافظه میکرو اس‌دی را در خود قرار دهد. در سمت راست گوشی دکمه صدا و کلید دوکاره گذاشته شده است؛ این کلید دوکاره وظیفه قفل کردن یا خاموش کردن گوشی را بر عهده دارد و در قسمتی از دیواره جانبی گذاشته شده است که کاربر بتواند به راحتی به آن دسترسی داشته باشد.

می مکس 2 در پشت خود یک اسکنر اثر انگشت و لنز دوربین 12 مگاپیکسلی را نیز قرار داده است. در کنار این لنز دوربین یک فلش دوگانه ال ای دی گذاشته شده است تا کاربر بتواند عکس‌های بهتری را از مناظر مورد نظر خود بگیرد.

تست نمایشگر

نمایشگر 6.44 اینچی آی پی اس گوشی می مکس 2 یکی از نقاط قوت این گوشی هوشمند است و شیائومی انتظار دارد که بتواند به واسطه آن توجه کاربران بیشتری را به خود جلب کند. این صفحه نمایش یک نمایشگر آمولد (AMOLED) یا 1440 پیکسلی نیست اما از طرفی هم نباید انتظار داشت که یک گوشی رده متوسط با چنین نمایشگرهایی وارد بازار شود.

تست‌های انجام شده بر روی نمایشگر می مکس 2 نشان داده‌اند که در زیر کاور محافظتی این نمایشگر یک ماتریکس RGB قرار دارد. نمایشگر می مکس 2 342 پسی پی آی تراکم پیکسل دارد به همین دلیل تصاویر را با کیفیت بسیار بالایی به کاربر نشان می‌دهد.

می مکس 2

شیائومی قول داده بود که این نمایشگر را با میزان روشنی 450 نیت در اختیار کاربران بگذارد اما تست‌های انجام شده بر روی این سخت افزار نشان داد که سازنده چینی چندان پایبند قول خود نبوده است، زیرا میزان روشنی نمایشگر می مکس 2 520 نیت است.

مشخصه دیگری که میزان روشنی صفحه نمایش می مکس 2 را برجسته نشان می‌دهد این است که اگر که این شاخص را به کمترین حالت خود برسانید باز هم به اندازه 1 نیت روشنایی دریافت می‌کنید از این رو می‌توانید در فضاهای بسیار تاریک هم به خوبی از گوشی خود استفاده کنید. از دیگر ویژگی‌های ارتقاء یافته این نمایشگر می‌توان به نسبت 1300:1 کنتراست آن اشاره کرد.

می مکس 2

میزان روشنایی و کنتراست بهبود یافته نمایشگر می مکس 2 خواندن مطالب نمایش داده شده بر روی صفحه نمایش را در روزهای آفتابی ساده‌تر می‌کنند. تست‌های انجام شده بر روی این فبلت نشان داده‌اند که میزان کنتراست نمایشگر 2.561 است؛ این رقم باعث می‌شود که بتوانید در روزهای بسیار روشن هم به راحتی مطالب مورد نظر خود را در می مکس 2 بخوانید.

نمایشگر می مکس 2 از نظر تولید رنگ هم در این بررسی تست شد. این نمایشگر در حالت فعال بودن تنظیمات پیش فرض رنگ‌ها را کمی بیش از حد اشباع می‌کند به همین دلیل در هنگام استفاده از تنظیمات حالت پیش فرض شاخص deltaE بر روی عدد 6.4 قرار می‌گیرد. در صورتی که می‌خواهید این اشباع شدگی رنگ را کاهش دهید باید شاخص deltaE را روی 4.4 تنظیم کنید.

شیائومی به کمک رابط کاربری خود نمایشگر می مکس 2 را به دو ویژگی دیگر به نام نایت مد (Night mode) و ریدینگ مد (Reading mode) هم مجهز کرده است تا کاربر بتواند راحت‌تر مطالب مورد نظر خود را بخواند.

تست عملکرد باتری

می مکس 2 از یک باتری بسیار بزرگ 5,300mAh با توانایی پشتیبانی قابلیت شارژ سریع 3 بهره می‌برد. این گوشی هوشمند با یک شارژر 18 واتی در اختیار کاربران گذاشته می‌شود؛ این شارژر می‌تواند شارژ باتری خالی مکس 2 را در مدت زمانی معادل 30 دقیقه به 22 درصد و در مدت زمانی معادل 150 دقیقه به 85 درصد برساند. تست‌های انجام شده بر روی می مکس 2 نشان داده‌اند که باتری توانمند این فبلت می‌تواند به مدت 126 ساعت گوشی خود را در حالت آماده به کار همراهی کند که رقم بسیار درخشانی است.

می مکس 2

قابلیت‌های اتصالی

فبلت جدید سازنده چینی یک گوشی دو سیمکارته با توانایی پشتیبانی قابلیت LTE است. این فبلت به یک پورت نانوسیمکارت و یک پورت میکروسیمکارت مجهز شده است. شما می‌توانید در صورت عدم نیز به سیم‌کارت دوم کارت حافظه میکرو SD خود را بر روی پورت میکروسیمکارت این فبلت بگذارید.

می مکس 2 علاوه بر این یک رادیوی اف ام، وای فای ac، بلوتوث 4.2، جی پی اس، GLONASS و Beidou را نیز در اختیار کاربر می‌گذارد. این گوشی هوشمند یک درگاه مادون قرمز نیز دارد که در بالای گوشی قرار گرفته است و با استفاده از نرم افزار خود شما را قادر می‌سازد تا به راحتی از فاصله دور هر وسیله مادون قرمزی را کنترل کنید. شیائومی نرم افزار می‌ریموت (MiRemote) خود را بر روی این گوشی هوشمند نصب کرده است؛ این نرم افزار یک لیست اختصاصی از چندین وسیله پشتیبانی کننده فناوری اتصالی مادون قرمز را در خود دارد.

فبلت جدید سازنده چینی علاوه بر این یک پورت یو اس بی نوع سی را نیز در خود دارد؛ این پورت یو اس بی On-The-Go را نیز پشتیبانی می‌کند، از این رو می‌توانید سخت افزارهای جانبی مختلفی را به گوشی خود نصب کنید.

رابط کاربری MIUI 8.5 در کنار سیستم عامل اندروید نوقا

می مکس 2 رابط کاربری MIUI 8.5 را بر روی خود دارد؛ این رابط کاربری بر اساس سیستم عامل اندروید 7.1.1 نوقا ساخته شده است با وجود این نباید انتظار داشته باشید که این نرم افزار همه ویژگی‌های سیستم عامل گوگل را در اختیار شما بگذارد.

همان طور که می‌دانید خدمات گوگل در کشور چین قابل ارائه نیستند به همین دلیل شیائومی نرم افزار خود را به گونه‌ای طراحی کرده است که اثری از خدمات مانتین ویوو (Mountain View) در آن نباشد البته کاربرانی که در سایر نقاط جهان هستند می‌توانند بروزرسانی‌های مختلفی را که سازنده چینی بر اساس بروزرسانی‌های گوگل طراحی کرده است، به واسطه شرکت‌های مختلف دریافت کنند.

می مکس 2

قابلیت‌های دوال اپس (Dual Apps) و دوال اسپیسز (dual spaces) تنها بعضی از نقاط قوت رابط کاربری MIUI 8 می مکس 2 هستند. دوال اپس شما را قادر می‌سازد تا دو نسخه از یک نرم افزار مثل واتساپ را بر روی گوشی خود نصب کنید. این قابلیت تقریبا همه نرم افزارها را پشتیبانی می‌کند.

دوال اسپیسز نیز این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا دو فضای کاری مختلف را با تنظیمات خاص خود بر روی گوشی پیاده کنید؛ شیائومی این امکان را به وجود آورده است که کاربران بتوانند هر فضا را به واسطه قابلیت‌هایی مثل رمز یا اسکنر اثر انگشت ایمن سازی کنند.

قفل صفحه MIUI 8 یکی دیگر از ویژگی‌های خاص این رابط کاربری است؛ این قابلیت نرم افزاری امکانات مختلفی را در هنگام قفل بودن نمایشگر به کاربر نشان می‌دهد اما در صورتی که علاقه‌ای به دیدن این امکانات نداشته باشید می‌توانید با فعال سازی اسکنر اثر انگشت امکان نمایش دادن آن‌ها را را غیر فعال کنید. رابط کاربری می مکس 2 یک ویژگی اختصاصی به نام والپیپر کاروسل (Wallpaper Carousel) را نیز در اختیار کاربر می‌گذارد؛ این قابلیت نرم افزاری هر 15 دقیقه یک بار عکس پیش زمینه نمایشگر را عوض می‌کند.

همان طور که گفته شد می مکس 2 از یک اسکنر اثر انگشت پشتی هم بهره می‌برد؛ این اسکنر سرعت و دقت بالایی دارد و می‌تواند در یک فاصله زمانی بسیار کوتاه قفل گوشی شما را باز کند.

رابط کاربری شیائومی یک فلسفه ساده دارد به این نحو که یک میانبر از هر نرم افزاری را که بر روی گوشی نصب می‌کنید، بر روی صفحه هوم گوشی به کاربر نشان می‌دهد. این رابط کاربری علاوه بر این، یک منو از نرم افزارهای مورد علاقه کاربر را نیز ایجاد می‌کند تا کاربر سریع‌تر بتواند به نرم افزارهای خود دسترسی داشته باشد.

کشوی اعلان‌های این رابط کاربری یکی دیگر از نقاط قوت آن محسوب می‌شود؛ این قابلیت همه اعلان‌ها را در بهترین شکل به کاربر نشان می‌دهد و علاوه بر این یک پنل هواشناسی را نیز در بالای نمایشگر نصب می‌کند که رنگ آن متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه سکونت شما تغییر می‌کند. تعویض کننده نرم افزار این رابط حس استفاده از سیستم عامل آی او اس را به شما منتقل می‌کند، زیرا آیکون‌های نرم افزارهای نصب شده بر روی گوشی را به صورت افقی نمایش می‌دهد.

رابط کاربری MIUI 8 تم‌های زیادی را نیز پشتیبانی می‌کند از این رو شما می‌توانید هر تصویر یا تمی را که می‌خواهید دانلود کنید و به واسطه آن بر روی گوشی خود نصب نمایید. این رابط همچنین یک قابلیت به نام کوئیک بال (Quick Ball) را به شما ارائه می‌کند؛ شما می‌توانید با استفاده از این قابلیت 5 میانبر نرم افزاری را در گوشی خود ایجاد کنید. کوئیک بال زمانی که یک نرم افزار را باز می‌کنید به طور خودکار ناپدید می‌شود.

رابط کاربری شیائومی همان طور که گفته شد یک نمایشگر چند قسمتی را در اختیار شما می‌گذارد تا بتوانید دو نرم افزار را در کنار یکدیگر باز کنید. سازنده چینی گفته است که این قابلیت همه نرم افزارهای اصلی گوشی را پشتیبانی می‌کند. طبق اطلاعات منتشر شده توسط سازنده چینی سایر نرم افزارهای اندروید نیز در صورت داشتن توانایی پشتیبانی این قابلیت توسط می مکس دو در کنار یکدیگر قابل نمایش هستند.

تست‌های بنچمارک

می مکس 2 به یک پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 625 مجهز شده است. این پردازشگر هشت هسته‌ای 2.0GHz به کمک تراشه کرتکس ای 53 و واحد پردازش گرافیکی آدرینو 506 خود به راحتی اغلب فرامین مورد نظر کاربر را انجام می‌دهد. در این قسمت نتایج چند تست بنچمارک می مکس 2 در کنار چند گوشی دیگر نمایش داده شده است.

می مکس 2

گیک بنچ 4 (چند هسته‌ای)

رقم بالاتر امتیاز بیشتری را نشان می‌دهد

  • شیائومی ردمی نوت 4 (هلیو ایکس 20) = 4456 امتیاز
  • موتو جی 5 پلاس = 3789 امتیاز
  • سونی اکسپریا ایکس ای 1 اولترا = 3610 امتیاز
  • سامسونگ گلکسی جی 7 2017 = 3388 امتیاز
  • هواوی نوا پلاس = 3100 امتیاز
  • شیائومی ردمی نوت 4 (اسنپدراگون 625) = 3011 امتیاز
  • لنوو پی 2 = 2965 امتیاز
  • شیائومی می مکس 2 = 2353 امتیاز

 

گیک بنچ 3 (چند هسته‌ای)

رقم بالاتر امتیاز بیشتری را نشان می‌دهد

  • اوپو اف 3 پلاس = 5636 امتیاز
  • شیائومی ردمی نوت 4 (هلیو ایکس 20) = 5166 امتیاز
  • سامسونگ گلکسی سی 7 = 5103 امتیاز
  • سونی اکسپریا ایکس ای 1 اولترا = 4515 امتیاز
  • هواوی نوا پلاس = 4918 امتیاز
  • شیائومی ردمی نوت 4 (اسنپدراگون 625) = 4617 امتیاز
  • لنوو پی 2 = 4625 امتیاز
  • شیائومی می مکس 2 = 2840 امتیاز
  • شیائومی می مکس 1 = 3861 امتیاز
  • شیائومی ردمی نوت 3 (اسنپدراگون 650) = 3695 امتیاز
  • سامسونگ گلکسی جی 7 2017 = 4187 امتیاز

می مکس 2 توانست در تست‌های یک هسته‌ای عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. در ادامه نتایج عملکرد می مکس 2 در مقایسه با چند گوشی دیگر نشان داده شده است.

 

گیک بنچ 4 (تک هسته‌ای)

رقم بالاتر امتیاز بیشتری را نشان می‌دهد

  • شیائومی ردمی نوت 4 (هلیو ایکس 20) = 1546 امتیاز
  • موتو جی 5 پلاس = 799 امتیاز
  • سونی اکسپریا ایکس ای 1 اولترا = 862 امتیاز
  • سامسونگ گلکسی جی 7 2017 = 693 امتیاز
  • هواوی نوا پلاس = 843 امتیاز
  • شیائومی ردمی نوت 4 (اسنپدراگون 625) = 832 امتیاز
  • لنوو پی 2 = 840 امتیاز
  • شیائومی می مکس 2 = 799 امتیاز

 

گیک بنچ 3 (تک هسته‌ای)

رقم بالاتر امتیاز بیشتری را نشان می‌دهد

  • اوپو اف 3 پلاس = 1621 امتیاز
  • شیائومی ردمی نوت 4 (هلیو ایکس 20) = 1596 امتیاز
  • سامسونگ گلکسی سی 7 = 933 امتیاز
  • سونی اکسپریا ایکس ای 1 اولترا = 1026 امتیاز
  • هواوی نوا پلاس = 943 امتیاز
  • شیائومی ردمی نوت 4 (اسنپدراگون 625) = 924 امتیاز
  • لنوو پی 2 = 928 امتیاز
  • شیائومی می مکس 2 = 912 امتیاز
  • شیائومی می مکس 1 = 1536 امتیاز
  • شیائومی ردمی نوت 3 (اسنپدراگون 650) = 1543 امتیاز
  • سامسونگ گلکسی جی 7 2017 = 755 امتیاز

 

در این قسمت به ارائه امتیازات واحد پردازش گرافیکی می مکس 2 و مقایسه آن‌ها با امتیازات چند گوشی دیگر پرداخته‌ایم. نتایج این تست‌ها نشان می‌دهند که می مکس 2 به راحتی می‌تواند به کمک واحد پردازش گرافیکی آدرینو 506 خود از عهده اجرای فیلم‌های اچ دی یا بازی‌های سنگین 3 بعدی برآید.

جی اف ایکس 3.1 منهتن (نمایشگر روشن)

رقم بالاتر امتیاز بیشتری را نشان می‌دهد

  • اوپو اف 3 پلاس = 11 امتیاز
  • شیائومی ردمی نوت 4 (هلیو ایکس 20) = 9.4 امتیاز
  • سامسونگ گلکسی سی 7 = 6.1 امتیاز
  • سونی اکسپریا ایکس ای 1 اولترا = 6.7 امتیاز
  • هواوی نوا پلاس = 6.6 امتیاز
  • شیائومی ردمی نوت 4 (اسنپدراگون 625) = 6.2 امتیاز
  • لنوو پی 2 = 6.7 امتیاز
  • شیائومی می مکس 2 = 6.4 امتیاز
  • شیائومی می مکس 1 = 9.4 امتیاز
  • شیائومی ردمی نوت 3 (اسنپدراگون 650) = 9 امتیاز
  • سامسونگ گلکسی جی 7 2017 = 3.3 امتیاز
  • موتو جی 5 پلاس = 6.4 امتیاز

 

جی اف ایکس 3.1 کارسن (نمایشگر روشن)

رقم بالاتر امتیاز بیشتری را نشان می‌دهد

  • اوپو اف 3 پلاس = 6 امتیاز
  • شیائومی ردمی نوت 4 (هلیو ایکس 20) = 5.4 امتیاز
  • سامسونگ گلکسی سی 7 = 3.4 امتیاز
  • سونی اکسپریا ایکس ای 1 اولترا = 4 امتیاز
  • هواوی نوا پلاس = 3.7 امتیاز
  • شیائومی ردمی نوت 4 (اسنپدراگون 625) = 3.4 امتیاز
  • لنوو پی 2 = 6.7 امتیاز
  • شیائومی می مکس 2 = 3.5 امتیاز
  • شیائومی می مکس 1 = 5.4 امتیاز
  • شیائومی ردمی نوت 3 (اسنپدراگون 650) = 5.5 امتیاز
  • سامسونگ گلکسی جی 7 2017 = 1.9 امتیاز
  • موتو جی 5 پلاس = 3.5 امتیاز

 

بنچمارک ایکس

رقم بالاتر امتیاز بیشتری را نشان می‌دهد

  • اوپو اف 3 پلاس = 16695 امتیاز
  • شیائومی ردمی نوت 4 (هلیو ایکس 20) = 13666 امتیاز
  • سامسونگ گلکسی سی 7 = 10445 امتیاز
  • سونی اکسپریا ایکس ای 1 اولترا = 9598 امتیاز
  • هواوی نوا پلاس = 10524 امتیاز
  • شیائومی ردمی نوت 4 (اسنپدراگون 625) = 10446 امتیاز
  • لنوو پی 2 = 10472 امتیاز
  • شیائومی می مکس 2 = 10482 امتیاز
  • شیائومی می مکس 1 = 15487 امتیاز
  • شیائومی ردمی نوت 3 (اسنپدراگون 650) = 14717 امتیاز
  • سامسونگ گلکسی جی 7 2017 = 5489 امتیاز
  • موتو جی 5 پلاس = 10406 امتیاز

 

بنچمارک ای اس 3.1 / متال

رقم بالاتر امتیاز بیشتری را نشان می‌دهد

  • اوپو اف 3 پلاس = 261 امتیاز
  • شیائومی ردمی نوت 4 (هلیو ایکس 20) = 287 امتیاز
  • سامسونگ گلکسی سی 7 = 137 امتیاز
  • سونی اکسپریا ایکس ای 1 اولترا = 192 امتیاز
  • هواوی نوا پلاس = 138 امتیاز
  • لنوو پی 2 = 137 امتیاز
  • شیائومی می مکس 2 = 138 امتیاز
  • شیائومی می مکس 1 = 238 امتیاز
  • سامسونگ گلکسی جی 7 2017 = 93 امتیاز
  • موتو جی 5 پلاس = 137 امتیاز

 

نتایج تست‌های ترکیبی آنتوتو (AnTuTu) و بیس مارک (BaseMark) نشان دادند که می مکس 2 توانایی‌های خوبی دارد اما باز هم در مقایسه با بعضی از رقبایش در رتبه پایین‌تری قرار می‌گیرد. می مکس 2 توانسته است در این تست‌ها هم امتیازات خوبی را کسب کند اما این که امتیازات این گوشی هوشمند در این تست‌ها در مقایسه با امتیازات کسب شده توسط مدل می مکس 1 کمتر هستند، کمی ناامید کننده است.

آنتوتو 6

رقم بالاتر امتیاز بیشتری را نشان می‌دهد

  • اوپو اف 3 پلاس = 91458 امتیاز
  • شیائومی ردمی نوت 4 (هلیو ایکس 20) = 85162 امتیاز
  • سامسونگ گلکسی سی 7 = 62818 امتیاز
  • سونی اکسپریا ایکس ای 1 اولترا = 64983 امتیاز
  • هواوی نوا پلاس = 64680 امتیاز
  • شیائومی ردمی نوت 4 (اسنپدراگون 625) = 61616 امتیاز
  • لنوو پی 2 = 63493 امتیاز
  • شیائومی می مکس 2 = 57902 امتیاز
  • شیائومی می مکس 1 = 74488 امتیاز
  • شیائومی ردمی نوت 3 (اسنپدراگون 650) = 76186 امتیاز
  • سامسونگ گلکسی جی 7 2017 = 46822 امتیاز
  • موتو جی 5 پلاس = 63390 امتیاز

 

بنچمارک او اس 2

رقم بالاتر امتیاز بیشتری را نشان می‌دهد

  • اوپو اف 3 پلاس = 2349 امتیاز
  • شیائومی ردمی نوت 3 (اسنپدراگون 650) = 1914 امتیاز
  • شیائومی ردمی نوت 2 (اسنپدراگون 625) = 1290 امتیاز
  • سامسونگ گلکسی سی 7 = 1368 امتیاز
  • سونی اکسپریا ایکس ای 1 اولترا = 1320 امتیاز
  • هواوی نوا پلاس = 1415 امتیاز
  • لنوو پی 2 = 1400 امتیاز
  • شیائومی می مکس 2 = 1235 امتیاز
  • سامسونگ گلکسی جی 7 2017 = 1171 امتیاز

 

گوشی می مکس 2 شیائومی به خوبی مسلح شده است تا بتواند سیستم عامل اندروید و نرم افزارهای آن را اجرا کند؛ این گوشی ممکن است که در انجام بعضی از بازی‌های 3 بعدی عملکرد نسبتا کندی داشته باشد اما در مجموع قابلیت‌های خوبی دارد. کسب امتیازاتی کمتر در مقایسه با چند گوشی دیگر در تست‌های بنچمارک احتمالا به دلیل نقص‌های نرم افزاری این گوشی هوشمند است اگرچه که این فبلت به هیچ وجه در انجام کارهای سنگین داغ نمی‌کند؛ در واقع می‌توان گفت که اگر که امتیازات کسب شده توسط مدل می مکس 1 را در نظر نگیریم، می‌توانیم ادعا کنیم که می مکس 2 امتیازات بسیار خوبی را کسب کرده است.

قابلیت‌های تلفنی و ارتباطی

می مکس 2 از یک نرم افزار به طور مشترک به عنوان شماره گیر و دفترچه تلفن استفاده می‌کند اگرچه که میانبرهای این نرم افزار هرآنچه را که می‌خواهید در اختیار شما می‌گذارد. این نرم افزار ظاهر ساده اما زیبایی دارد و عملکرد روانی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد به این نحو که با استفاده از حالت سربرگی خود یک میانبر برای دسترسی به تماس‌های اخیر و صفحه شماره گیری و یک میانبر برای دسترسی به مخاطبان را به کاربر می‌دهد. می مکس 2 علاوه بر این توانایی ذخیره کردن مکالمات در خود یا سیستم ذخیره سازی ابری شیائومی (MiCloud) را نیز دارد.

نرم افزار شماره گیر می مکس 2 شاید ظاهر ساد‌ه‌ای داشته باشد اما کاملا کاربردی است. با وجود این نکته آزاردهنده‌ای که در مورد این نرم افزار وجود دارد این است که بیشتر قابلیت‌های تلفنی می مکس 2 تنها در مکان‌هایی ارائه می‌شود که شیائومی بازار فروش رسمی دارد. فبلت جدید سازنده چینی علاوه بر این به کمک نرم افزار کالر آی دی (Caller ID) خود می‌تواند به طور خودکار شماره مکان‌های تجاری را شناسایی و اطلاعات مخاطبان را نیز اسکن کند.

تست میزان بلندی صدای اسپیکر

اسپیکرهای استریوی می مکس 2 شیائومی توانستند در تست‌های مربوطه امتیازات بسیار خوبی را کسب کنند. صدای تولیدی این اسپیکرها واضح و غنی است و افکت باس خوبی را نیز به کار می‌دهد. نقطه ضعفی که در مورد دو اسپیکر می مکس 2 وجود دارد این است که عملکرد دو اسپیکر کاملا متفاوت است، به این نحو که اسپیکر فوقانی گوشی در صداهای ریز راندمان صوتی بهتری را در مقایسه با اسپیکر تحتانی از خود نشان می‌دهد؛ این ویژگی باعث می‌شود که صدای استریوی این دو اسپیکر به طور ترکیبی گاهی اوقات وضعیت بدی پیدا کند.

می مکس 2

نرم افزارهای برجسته می مکس 2

می مکس 2 یک سیستم مدیریت نرم افزار بسیار خوب را به نام اکسپلورر (Explorer) در اختیار دارد. این نرم افزار شما را قادر می‌سازد تا فایل‌ها را در حافظه داخلی گوشی جست و جو کنید و به نحوی که می‌خواهید مرتب نمایید.

رابط کاربری MIUI 8 یک نرم افزار امنیتی به نام سکیوریتی (Security) را نیز در خود دارد؛ این نرم افزار گوشی شما را برای یافتن بدافزارها اسکن می‌کند و علاوه بر این وظیفه مدیریت لیست سیاه، میزان مصرف داده‌ها، مجوزهای نرم افزارهای نصب شده، تنظیم سازی رفتار باتری و آزادسازی ظرفیت رم گوشی را بر عهده دارد. با استفاده از نرم افزار سکیوریتی شما همچنین می‌توانید میزان شارژ مصرفی نرم افزارهای خود را نیز کنترل کنید.

یکی دیگر از برنامه‌های کاربردی رابط کاربری می مکس 2 نرم افزار می ریموت است که امکان کنترل کردن هر وسیله دارای مادون قرمز را در اختیار شما می‌گذارد. این نرم افزار نصب و کاربرد آسانی دارد و به کمک وای فای گوشی لیست مرتبی از تجهیزات قابل کنترل خود را در اختیار کاربر می‌گذارد.

می مکس 2 به یک نرم افزار قطب نما هم مجهز شده است؛ این قطب نما عملکرد خوبی نسبت به تغییر سطح ارتفاع دارد و می‌تواند جهت‌های مغناطیسی را به خوبی به شما نشان دهد. اگر که می مکس 2 را بردارید به کمک این نرم افزار می‌توانید یک نمای واقعی از 4 جهت اصلی را ببینید.

نرم افزار ماشین حساب و یادداشت برداری می مکس 2 از دیگر برنامه‌های کاربردی این فبلت زیبا هستند؛ این دو نرم افزار امکان انجام محاسبات پیشرفته و یادداشت برداری‌های گوناگون را برای شما به خوبی فراهم می‌کنند.

گالری

فبلت جدید شیائومی می مکس 2 به یک نرم افزار به نام می گالری (Mi Gallery) مجهز شده است؛ این نرم افزار تصاویر گرفته شده توسط دوربین گوشی و سایر فیلم‌ها و تصاویر موجود در حافظه را در دو قسمت جداگانه ذخیره می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از سیستم ذخیره سازی ابری شیائومی هر یک از تصاویر موجود در این نرم افزار را در حافظه ابری ذخیره کنید.

می گالری به یک ویرایشگر کاربردی هم مجهز شده است که امکان تغییر دادن عکس‌ها به گونه‌های مختلف را در اختیار شما می‌گذارد.

موزیک پلیر

نرم افزار موزیک پلیر می مکس 2 یک برنامه ساده اما توانمند است. این نرم افزار افکت‌ها، میانبرها و عناصر پخش مختلفی را در خود دارد و علاوه بر این می‌تواند متن ترانه‌های مختلف را برای شما پخش کند. از دیگر ویژگی‌های برجسته این نرم افزار می‌توان به یک اکوالایزر قابل تنظیم پیشرفته اشاره کرد که به چند حالت پیش فرض نیز مجهز شده است.

موزیک پلیر می مکس 2 یک نرم افزار برجسته دیگر به نام می ساوند اینهنسر (MiSound enhancer) را نیز در خود دارد؛ این نرم افزار زمانی که کاربر از هدست یا هندزفری استفاده می‌کند، کیفیت صدای فایل‌های صوتی را تا حد زیادی ارتقاء می‌بخشد.

ویدیو پلیر

نرم افزار ویدیو پلیر فبلت جدید شیائومی همه فایل‌های تصویری موجود در گالری را پخش می‌کند؛ این نرم افزار توانایی پخش زیرنویس‌ها را ندارد اما یک DLNA را در اختیار کاربر می‌گذارد.

رادیوی اف ام

رادیوی اف ام می مکس 2 برای این که فعال شود باید به یک هدست متصل گردد با وجود این می‌تواند صدای برنامه‌های مختلف خود را از طریق یک هدست یا اسپیکر بزرگ پخش کند. این نرم افزار قابلیت ضبط صدا را نیز دارد و علاوه بر این به یک تایمر غیرفعال سازی اختصاصی نیز مجهز شده است.

تست کیفیت صدای خروجی می مکس 2

می مکس 2 توانست با کمک یک تقویت کننده صوتی خارجی صدای خوبی را پخش کند. کیفیت صدای پخش شده توسط اسپیکرهای این فبلت واقعا خوب است و تنها زمانی کمی افت را حس می‌کنید که می‌خواهید صدای یک گفت و گوی متقابل استریو را پخش کنید اگرچه که حتی در چنین حالتی هم صدای پخش شده به خوبی قابل درک است؛ در واقع می‌توان گفت که کیفیت صدای می مکس 2 تنها در هنگام استفاده از هدست‌های بزرگ کمی افت می‌کند ولی در سایر قسمت‌ها بسیار خوب است.

می مکس 2

می مکس 2

دوربین

می مکس 2 از یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2  و اندازه پیکسل 1.25µm با توانایی پشتیبانی قابلیت فوکوس خودکار تشخیص حالت بهره می‌برد. این دوربین به سنسور 27 میلی متری IMX386 سونی که در گوشی‌های برند میزو (Meizu) هم استفاده می‌شود، مجهز شده است و یک فلش دوگانه دومرحله‌ای را نیز در کنار خود دارد.

می مکس 2

میانجی دوربین در رابط کاربری MIUI 8 ساده است اما قابلیت‌های منحصر بفردی را دارد. این نرم افزار می‌تواند حالت‌های تصویربرداری مختلفی از قبیل اچ دی آر (HDR)، پانوراما (Panorama)، بیوتیفای (Beautify)، سنس (Scenes)، تایمر (Timer) و منوال (Manual) را در کنار 17 فیلتر زنده در اختیار شما بگذارد. دوربین اصلی می مکس 2 به راحتی از نظر کیفیت تصویربرداری و فیلم برداری با دوربین گوشی می 6 سازنده چینی برابری می‌کند و عکس‌های بسیار باکیفیتی را می‌گیرد. این دوربین رنگ‌ها و میزان بالانس سفیدی بسیار خوبی را در عکس‌ها ایجاد می‌کند و از نظر میزان پویایی تصویر هم می‌تواند با دوربین گوشی‌های پرچمدار برابری کند.

شاید که بخواهید شاخص حالت اچ دی آر دوربین را بر روی تنظیم خودکار قرار دهید زیرا به دلیل رنج پویایی بالای تصاویر تاثیر اچ دی آر به هیچ وجه روی تصاویر نشان داده نمی‌شود با وجود این اگر که بخواهید از این حالت استفاده کنید باز هم تصاویر با جزییات خوبی گرفته می‌شوند.

دوربین اصلی می مکس 2 در شرایط کم نور عملکرد چند خوبی ندارد به این نحو که تصاویر را با جزییات کمی می‌گیرد و علاوه بر این یک نوع محو شدگی را در عکس‌ها ایجاد می‌سازد با وجود این اگر که تنظیمات آن را در حالت دستی قرار دهید و زمان پرتوگیری و میزان ISO را بر روی مقدار مناسب تنظیم کنید، می‌توانید در شرایط کم نور هم تصاویر خوبی را از مناظر مختلف بگیرید؛ البته در چنین حالتی باید از یک سه پایه هم استفاده کنید. شما می‌توانید با دوربین می مکس 2 تصاویر 180 درجه پانورامیک بگیرید. کیفیت تصاویر در مجموع بسیار عالی است به این نحو که همه جزییات به خوبی نشان داده می‌شوند.

می مکس 2

در این بررسی دوربین سلفی می مکس 2 هم تست شد. این دوربین هم تصاویر بسیار خوب و زنده‌ای را می‌گیرد. رنج پویایی تصاویر سلفی می مکس 2 بسیار خوب و بالاتر از حد میانگین است؛ استفاده از یک دوربین 5 مگاپیکسلی شاید کمی ناامیدکننده باشد اما باید در نظر داشت که گوشی‌های زیادی در بازار موجود هستند که به دوربین‌های سلفی 8 یا 13 مگاپیکسلی مجهز شده‌اند اما عملکرد چندان خوبی ندارند.

فیلم برداری

می مکس 2 سه حالت فیلم برداری (2160 پیکسلی در 30fps، 1080 پیکسلی در 30fps و 760 پیکسلی در 120fps) را در اختیار شما می‌گذارد. این دوربین توانایی فیلم برداری 1080 پیکسلی در 60fps را ندارد. یکی دیگر از نقاط ضعف این دوربین نحوه تغییر دادن میزان رزولوشن فیلم برداری آن است که کاربر برای انجام آن باید ابتدا به قسمت Modes در بخش تنظیمات پیشرفته دوربین برود و روند پیچیده‌ای را دنبال کند؛ می مکس 2 فیلم‌های 2160 پیکسلی خود را با کیفیت 42Mbps و صدای استریو 96Kbps ضبط می‌کند.

فبلت جدید سازنده چینی همچنین توانایی فیلم برداری 4 کی (4k) بسیار خوبی دارد؛ تصاویری که در این حالت گرفته می‌شوند جزییات، رنج پویایی، رنگ بسیار زنده و کیفیت بسیار بالایی دارند. کیفیت صدا در چنین حالتی قانع کننده است اما در مکان‌های شلوغ کمی متراکم می‌شود.

دوربین می مکس 2 فیلم‌های 1080 پیکسلی خود را با بیتریت 20Mbps و صدای استریو 96Kbps ضبط می‌کند. کیفیت فیلم برداری در این حالت نسبت به حالت 4 کی کمتر است به همی دلیل جزییات کمتری نیز در فیلم‌ها نشان داده می‌شود.

حرف آخر

می مکس 2 بدون شک برای همه کاربران یک گزینه ایده آل نیست اما باید در نظر داشت که این فبلت زیبا توانایی‌های زیادی در مقایسه با سایر محصولات موجود در بازار دارد. نصب یک نمایشگر بزرگ بر روی یک گوشی ابتکار چندان جدیدی در دنیای گوشی‌های هوشمند نیست اما بسیاری از سازندگانی که سعی کرده‌اند که یک نمایشگر با اندازه بزرگ‌تر از 6 اینچ را روی محصولات خود نصب کنند، چندان موفق نبوده‌اند؛ در این میان بعضی از فبلت‌های هواوی و گوشی‌های سری اولترا از برند سونی توانایی‌های خوبی دارند.

می مکس 2

شیائومی سعی کرده است که می مکس 2 را در قالب یک گوشی ساده با توانایی‌های خوب ارائه کند به همین دلیل در ساخت آن تنها از یک نمایشگر بزرگ، باتری قدرتمند و سبک طراحی منطقی استفاده کرده است. این گوشی هوشمند عرضه شده است تا پیروزی‌های مدل قبلی خود را تکرار کند و علاوه بر این یک طراحی بهتر، کیفیت تصویر مناسب‌ترو دوربین و باتری قدرتمندتر را در اختیار طرفدارانش بگذارد. توانایی پشتیبانی قابلیت نرم افزاری نمایشگر چند قسمتی و همچنین شارژ سریع از ویژگی‌های بروز دیگر این گوشی هوشمند هستند.

می مکس 2 در تست‌های انجام شده برای ارائه این بررسی عملکرد بسیار خوب و روانی داشت. این فبلت با قیمت بسیار مناسب خود ترکیبی از کیفیت ساخت، نمایشگر، باتری، اسپیکرها و دوربین اصلی بسیار خوب را در کنار یک دوربین سلفی کارآمد و پردازشگر پیشرفته در اختیار شما می‌گذارد. پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 625 یک تراشه خوب است و در صنعت ساخت گوشی‌های رده متوسط تا حد زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ این تراشه به راحتی فرامین روزمره کاربر را انجام می‌دهد اگرچه که کمی در انجام کارهای گرافیکی سنگین کند عمل می‌کند.

ویژگی‌های گوشی شیائومی می مکس 2 در یک نگاه

  • کیفیت ساخت بسیار خوب؛ مجهز به یک بدنه یکپارچه فلزی و خطوط آنتن جدید
  • مجهز به یک نمایشگر بسیار خوب با میزان روشنی بیشتر از 500 نیت، زاویه دید کارآمد، کنتراست خوب و میزان خوانایی مناسب در هنگام روز؛ دارای توانایی ارائه یک میزان حداقل روشنایی بسیار مطلوب برای خواندن مطالب در هنگام شب
  • دارای یک باتری بسیار قدرتمند با توانایی روشن نگهداشتن گوشی به مدت 126 ساعت و فراهم سازی امکان وب گردی یا پخش فیلم به مدت 20 ساعت یا مکالمه به مدت 24 ساعت
  • دارای قابلیت‌های اتصالی وایرلس متعدد، رادیو اف ام و درگاه مادون قرمز
  • مجهز به رابط کاربری MIUI 8 با ظرفیت تنظیم پذیری بالا و ارائه قابلیت منحصر بفرد نمایشگر چند قسمتی
  • مجهز به پردازشگر هشت هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون 625 و در نتیجه دارا توانایی انجام اغلب کارهای روزمره
  • دارای اسپیکرهایی قدرتمند با صدای خروجی خوب و افکت استریوی مطلوب
  • مجهز به یک دوربین اصلی خوب با توانایی ارائه تصاویر با کیفیت در شرایط عادی
  • مجهز به یک دوربین سلفی کارآمد
  • دارای توانایی فیلم برداری 4K با قابلیت ارائه فیلم‌های دارای جزییات و کیفیت بسیار بالا

شیائومی در بازار گوشی‌های دارای اندازه بیش از 6 اینچی چندان تحت فشار رقابت نیست. در این صنعت شما می‌توانید گوشی سونی اکسپریا ایکس ای 1 اولترا را بخرید؛ این محصول 100 دلار گران‌تر از می مکس  2 است اما در عوض طراحی نمادین سازنده ژاپنی را در کنار یک دوربین اصلی حرفه‌ای و دوربین سلفی قدرتمند در اختیار شما می‌گذارد. اولترا از نظر عملکرد باتری مانند می مکس  2 نیست اما پشتیبانی فروش بسیار بهتری دارد.

در دنیای گوشی‌های بزرگ اوپو اف 3 پلاس (F3 Plus) و آر 11 پلاس (R11 Plus) هم رقیبان سرسختی هستند. این دو محصول در مقایسه با می مکس جدید قیمت بیشتری دارند اما عملکرد بسیار خوب و دوربین اصلی بسیار قدرتمندی را نیز در اختیار کاربر می‌گذارند البته باید در نظر داشت که این دو محصول از نظر سبک طراحی و ظرفیت باتری در رده پایین‌تری در مقایسه با می مکس 2 قرار می‌گیرند.

در مجموع اگر که اندازه گوشی برای شما چندان مهم نیست توصیه می‌کنیم که ردمی نوت 3 یا ردمی نوت 4 شیائومی را بخرید. عملکرد باتری این دو گوشی مثل عملکرد باتری فبلت جدید سازنده چینی نیست با وجود این با خریدن آن‌ها یک نمایشگر 1080 پیکسلی، دوربین‌های بسیار قدرتمند و راندمان پردازشی بسیار بهتری را دریافت می‌کنید.

می مکس 2 را می‌توان به بیان ساده در قالب یک گوشی مجهز شده به یک نمایشگر و باتری بسیار بزرگ و خوب توصیف کرد. این محصول می‌تواند عملکرد بسیار خوبی را در این دو زمینه از خود ارائه کند و به دلیل داشتن یک نمایشگر بزرگ و برچسب قیمت خوب خرید مناسبی محسوب می‌شود.

.

اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر