;
coinex

فناوری جدید اینتل MTP دسترسی به اینترنت 5G را تسریع خواهد کرد

فناوری جدید MTP شرکت اینتل برای توسعه شبکه های 5G

کمپانی مشهور اینتل تصمیم دارد دسترسی به شبکه‌های 5G را سرعت ببخشد و به این منظور یک محصول نوآورانه‌ برای کمک به توسعه این شبکه‌ها معرفی کرده است.

این خبر را مدیر بخش مشتریان و کسب و کار اینترنت اشیای اینتل و در خلال یک کنفرانس خبری اعلام نمود و تاکید کرد که با استفاده از این ساختار تکمیل و عرضه‌ی عمومی شبکه‌های 5G تا پایان سال 2020 میسر خواهد شد.

اینتل در چند سال اخیر تلاش زیادی را صرف فراهم کردن مقدمات اجرایی فناوری ارتباطی نسل پنجم موسوم به 5G کرده است. اکنون این شرکت با ارائه یک نوآوری جدید خود در قالب پلتفرم آزمایشی موبایل که به اختصار (MTP (Mobile Trial Platform نسل پنجم نامیده می‌شود، زمینه را برای دستیابی به این فناوری زودتر از پیش‌بینی‌های قبلی فراهم ساخته است.

این ابزار جدید به تولیدکننده‌های تجهیزات مخابراتی امکان می‌دهد تا سازگاری و عملکرد ابزارهای فعلی یا نمونه‌های جدید تولیدی با فناوری نسل پنجم را به ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین شکل ممکن، مورد آزمایش قرار دهند. به بیان دقیق‌تر، تولیدکنندگان می‌توانند به کمک MTP، سازگاری تجهیزات خود با استاندارد رادیویی تازه‌ای که برای تکنولوژی 5G وضع شده را مورد بررسی قرار دهند.

البته لازمه تحقق همه این اهداف تا سال 2020 آن است که استاندارد رادیویی شبکه‌های 5G طبق زمان‌بندی‌های قبلی تا پیش از پایان سال 2018 تدوین و عملیاتی شوند. اینتل تاکید دارد که تا قبل از تدوین کامل استاندارد مذکور امکان تکمیل پلتفرم آزمایشی موبایل نسل پنجم نیز فراهم نخواهد بود، اما آن‌ها می‌توانند نمونه اولیه آن را برای به نمایش گذاشتن تغییرات لازم تا قبل از پایان سال جاری میلادی در دسترس تولیدکنندگان قرار دهند.


بیشتر بخوانید:

شبکه های ارتباطی موبایل را بشناسید؛ سرعت اینترنت موبایل به چه عواملی بستگی دارد؟


ضمنا فراموش نکنید اینتل در زمینه توسعه این پلتفرم آزمایشی به هیچ وجه تنها نبوده،‌ بلکه پس از رونمایی از نخستین نمونه آزمایشی آن در کنگره جهانی موبایل سال 2016 و نمایش مجدد در نمایشگاه MWC سال جاری، این شرکت با کمپانی‌هایی چون نوکیا و اریکسون و همچنین چند اپراتور مطرح موبایل دنیا از جمله AT&T، Verizon و NTT Docomo برای تکمیل این پروژه‌ی خود همکاری نزدیکی داشته است.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر