;
coinex

مقایسه آیفون ایکس با آیفون 7 اپل؛ نبردی بین دو نسل از یک خانواده

مقایسه آیفون ایکس با آیفون 7 اپل؛ نبردی بین دو نسل از یک خانواده
امسال اپل قصد دارد تا جشن دهمین سالگرد تولد آیفون را با معرفی یک محصول ویژه برگزار کند. آیفون ایکس (iPhone X) همان دستگاهی است که قرار است در روز مراسم رونمایی اپل از محصولات جدیدش، کام هواداران این کمپانی را شیرین کند.

امسال اپل با سه گوشی آیفون جدید پا به رویداد خود می‌گذارد. آیفون 8 و آیفون 8 پلاس که پیش از این به ترتیب با آیفون 7 اس و آیفون 7 اس پلاس خوانده می‌شدند، در واقع نسخه‌های ارتقا یافته‌ای از آیفون 7 و آیفون 7 پلاس غول کوپرتینو هستند و از سوی دیگر پرچمدار خاص اپل که آیفون ایکس نامیده می‌شود.

این سه دستگاه، فردا دوازدهم سپتامبر برابر با 21 شهریورماه در کنار محصولات دیگری رونمایی خواهند شد و ما قصد داریم تا قبل از معرفی رسمی آیفون X اپل مقایسه آن را با آیفون 7 نسل گذشته انجام دهیم. مقایسه‌ای که بر پایه شایعات شکل گرفته است، البته شایعاتی که اکثر آنها به احتمال زیاد به حقیقت خواهد پیوست، پس برای مقایسه ایفون ایکس با ایفون 7 اماده باشید، مقایسه‌ای از جنس اپل و فقط برای اپل!

مقایسه آیفون ایکس با آیفون 7 در بخش طراحی

شایعات می‌گویند که آیفون ایکس اپل دارای یک پنل شیشه‌ای در پشت بوده که با در آغوش فریمی از جنس فلز قرار گرفته است. شاید این اولین برتری آیفون ایکس نسبت به آیفون 7 باشد که با بدنه‌ای یکپارچه در فلز خودنمایی می‌کند.

آیفون ایکس گوشی بزرگتری نسبت به آیفون 7 است و اندازه‌های این دو دستگاه به خوبی این موضوع را نشان می‌دهد. گوشی iPhone X اپل با اندازه‌های 7.57 در 70.94 در 143.59 میلی‌متر خودنمایی می‌کند و این در حالیست که آیفون 7 در ابعاد 7.1 در 67.1 در 138.3 گسترده شده است.

مقایسه آیفون ایکس با آیفون 7 در بخش طراحی

شاید اندازه‌ها تفاوت آنچنانی را نشان ندهند، اما اندازه صفحه نمایش‌ها اختلاف بیشتری دارند. دلیل ان نیز کاملا واضح است. آیفون ایکس با یک نمایشگر تمام صفحه خودنمایی خواهد کرد و بنابراین بیشتر فضای پنل جلویی در اختیار نمایشگر دستگاه قرار می‌گیرد، حال آن که نمایشگر آیفون 7 با حاشیه‌های تقریبا بزرگی همراه شده و به همین دلیل تفاوت در اندازه نمایشگر دو دستگاه محسوس‌تر است.

یکی دیگر از برتری‌های آیفون ایکس نسبت به آیفون 7، مقاومت بیشتر این دستگاه در برابر نفوذ آب است. آیفون 7 یک گوشی ضد آب است، اما از کد حفاظتی IP67 برخوردار شده و این در حالی است که آیفون 8 گواهینامه IP68 دارد. بدین ترتیب نسل فعلی آیفون قادر به تحمل فشار یک متری آب در مدت زمان 30 دقیقه است و نسل جدید در همین مدت زمان می‌تواند فشار 1.5 متری ستون آب را تحمل کند.

تنوع رنگ های آیفون ایکس نیز از رنگ بندی آیفون 7 متنوع‌تر است. آیفون ویژه اپل علاوه بر رنگ‌های جت بلک، طلایی، نقره‌ای و مشکی، احتمالا با نسخه مسی رنگی هم عرضه خواهد شد.

مقایسه آیفون ایکس با ایفون 7 در بخش صفحه نمایش

اپل تمام دادشته‌های خود را در آیفون ایکس خلاصه کرده است و این موضوع شامل نمایشگر این دستگاه نیز می‌شود. آیفون ایکس بزرگترین آیفون در تاریخ اپل خواهد بود. شایعات می گویند که نمایشگر آیفون ایکس یک صفحه نمایش 5.8 اینچی است و مسلما این اندازه بزرگتر از نمایشگر 5.5 اینچی آیفون 7 پلاس و بسیار بزرگتر از صفحه نمایش 4.7 اینچی در آیفون 7 است.

مقایسه آیفون ایکس با ایفون 7 در بخش صفحه نمایش

همان طور که در بخش طراحی هم اشاره شد، صفحه نمایش آیفون ایکس با طراحی جدید بدون حاشیه جلوه می‌کند و به همین علت با وجود اندازه بزگتر صفحه نمایش همچنان ابعاد مناسبی داشته و به راحتی در دست جای می‌گیرد.

رزولوشن نمایشگر آیفون ایکس نیز مطمئنا بیشتر از وضوح 750 در 1334 پیکسل ایفون 7 و حتی بیشتر از رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل (کیفیت تصویری فول اچ دی) در آیفون 7 پلاس است؛ اما چقدر بیشتر؟

بر اساس شایعات رزولوشن نمایشگر آیفون ایکس برابر با 1125 در 2436 پیکسل خواهد بود. با وجود این اندازه و رزولوشن بزرگتر، تکنولوژی ساخت پنل‌ها نیز تغییر کرده است. به گفته تکرادار تکنولوژی به کار رفته در آیفون X اپل، آمولد است که برتری نسبی نسبت به تکنولوژی IPS LCD دارد، اما ما در منابع مختلفی دیده‌ایم که اپل برای محصول ویژه خود از نمایشگر اولد استفاده خواهد کرد و این موضوع، کمی با اطلاعات قبلی ما در تضاد است.


بیشتر بخوانید:

بررسی آیفون ۷ ؛ پرچمدار ۲۰۱۶ اپل چه قابلیت‌هایی را ارائه کرده است؟


البته در برخی از خبرها به این نکته نیز اشاره شده بود که تولید پنل اولد که توسط سامسونگ انجام می‌شود، به اندازه کافی نبوده و شاید به همین دلیل، ممکن است که اپل تصمیم گرفته باشد تا در آیفون ایکس از نمایشگرهای آمولد استفاده کند.

یکی دیگر از تفاوت‌های موجود در بین این دو دستگاه که از دو نسل مختلف آیفون هستند، نسبت تصویر است. در حالی که نسبت تصویر آیفون 7 16 به 9 است، برخی شایعات ادعا می‌کنند که آیفون ایکس با نسبت تصویر 18 به 9 رخ نشان خواهد داد؛ اما احتمالا همه چیز تغییر نکند. به عنوان مثال، لمس 3D به احتمال زیاد در آیفون ایکس باقی بماند. این ویژگی به کاربر اجازه می‌دهد تا با نسبت وارد آوردن فشارهای متفاوت، عملکردهای مختلفی را در اختیار بگیرد.

مقایسه سیستم عامل و مشخصات آیفون ایکس با آیفون 7

آیفون 7 به لطف داشتن چیپست چهار هسته‌ای اپل فیوژن A10 و پشتیبانی از 2 گیگابایت رم، یک گوشی سریع به حساب می‌آید، اما مطمئنا آیفون ایکس گوشی هوشمند سریع‌تری است.

مقایسه سیستم عامل و مشخصات آیفون ایکس با آیفون 7

شایعات می‌گویند که چیپست اپل ای 11 یا اپل ای 11 فیوژن که احتمالا آن نیز چهار هسته‌ای خواهد بود –برخی منابع به شش هسته اشاره کرده‌اند که احتمالا صحیح‌تر است- اما با لیتوگرافی 10 نانومتری طراحی شده است. فرآیند ساخت 10 نانومتری در مقایسه با لیتوگرافی 16 نانومتری پردازنده در آیفون 7 باعث می‌شود که تراشه، کوچکتر و سریع‌تر بوده و انرژی کمتری مصرف کند. گفته می‌شود که پردازنده با تراشه‌ای از هوش مصنوعی درهم آمیخته تابرخی از کارهای سنگین از روی دوش پردازنده مرکزی برداشته شود.

فضای ذخیره سازی در آیفون ایکس نیز افزایش یافته است. آیفون 7 با نسخه‌های 32، 128 و 256 گیگابایتی عرضه می‌شود و احتمالا آیفون ایکس با نسخه‌ای 64 گیگابایتی در مدل پایه خودنمایی کرده و در انتها نسخه‌ای از آن با فضای ذخیره سازی بزرگ 512 گیگابایتی در دسترس کاربران قرار بگیرد.

جایی که احتمالا در بین این دو دستگاه تغییر انچنانی دیده نشود، سیستم عامل این دو باشد. هر دو گوشی سیستم عامل iOS را اجچرا می‌کنند، اما در نسخه‌هایی مختلف. آیفون 8 احتمالا با پیش نصب iOS 11 از جعبه خارج خواهد شد.

مقایسه آیفون ایکس با آیفون 7 در بخش دوربین و ظرفیت باتری

این احتمال وجود دارد که رزولوشن دوربین آیفون ایکس با 12 مگاپیکسل شبیه به دوربین آیفون 7 باشد، اما آیفون 7 یک دوربین تک سنسور دارد و این در حالی است که آیفون X به دوربین دوگانه مجهز خواهد بود. دوربین آیفون جدید اپل احتمالا از همان ترفندها و قابیلت‌هایی استفاده می‌کند که در آیفون 7 پلاس وجود دارد. زوم اپتیکال 2X این توانایی را به کاربر می‌دهد تا با تار کردن پس زمینه، اثر بوکه خلق کند.

مقایسه آیفون ایکس با آیفون 7 در بخش دوربین
دوربین آیفون 7 تک سنسور است و این در حالی است که آیفون ایکس به دوربین دوگانه مجهز خواهد بود

علاوه بر این در دوربین دوگانه آیفون ایکس هر دو سنسور به لرزشگیر اپتیکال مجهز شده و دارای ویژگی اسمارت‌کم (SmartCam) است. این ویژگی به صورت خودکار برخی از تنظیمات خاص را انجام می‌دهد. پشتیبانی از واقعیت مجازی نیز یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد در دوربین آیفون ایکس است.

دوربین آیفون 7 توانایی تطابق با واقعیت افزوده را نداشته و ویژگی اسمارت‌کم در آن وجود ندارد، اما دارای لرزش گیر اپتیکال است و دوربین بسیار توانمندی به حساب می‌آید. این دوربین حتی در نور کم نیز قادر است تا تصاویر واضحی را ثبت کند.

ما هنوز مشخصات دوربین سلفی آیفون ایکس را نمی‌دانیم، اما آیفون 7 با یک دوربین 7 مگاپیکسلی در پنل جلویی همراه است. مطمئنا دوربین سلفی آیفون ایکس نیز رزولوشنی کمتر از دوربین سلفی ایفون 7 نخواهد داشت. علاوه بر این، شما به لیست مشخصات دوربین سلفی، قایبلیت اسکن سه بعدی را نیز اضافه کنید.

در بخش باتری نیز تفاوت‌های زیادی دیده خواهد شد، البته ما ظرفیت باتری آیفون ایکس را به درستی نمی‌دانیم، اما شایعات می‌گویند که این گوشی به یک باتری L شکل مجهز است و مسلما این طراحی ظرفیت باتری آن را بیشتر از 1960 میلی‌آمپر ساعتی خواهد کرد که در آیفون 7 قرار دارد.

باتری آیفون ایکس بر اساس شایعات از فناوری شارژ بی سیم پشتیبانی خواهد کرد. این ویژگی جدید و منحصر به فردی نخواهد بود، اما در صورتی که آیفون ایکس به آن مجهز باشد، اولین آیفون اپل با این قابلیت خواهد بود.

مقایسه قیمت آیفون ایکس با آیفون 7

مقایسه قیمت آیفون ایکس با آیفون 7

برچسب قیمت آیفون ایکس بیشترین رقم فروش برای این گوشی در تاریخ اپل را نشان می‌دهد. گفته می‌شود که این دستگاه با قیمت 1100 دلار برای نسخه پایه عرضه می‌شود. قیمت آیفون 7 نیز برای مدل پایه که دارای 32 گیگابایت حافظه داخلی است، 649 دلار بوده و نسخه 256 گیگابایتی آن با قیمت 849 دلار معامله می‌شود.

این قسمت همان بخشی است که برتری آیفون 7 را به دنبال دارد، می‌بینید که حتی قیمت نسخه 256 گیگابایتی آیفون 7 نیز به مقدار قابل ملاحظه‌ای ارزان تر از نسخه 64 گیگابایتی آیفون ایکس است.

کلام آخر

مقایسه آیفون ایکس با آیفون 7 و اعلام برنده آن شاید کار چندان دشواری نباشد. در این مقایسه خانوادگی همه چیز به نفع آیفون ایکس است.

طراحی بدون حاشیه با نمایشگر لبه به لبه، وجود دوربین دوگانه، پشتیبانی از واقعیت افزوده و شارژ بی سیم، اسکن سه بعدی چهره، پردازنده قوی‌تر، سیستم عامل به‌روزتر و در کل طراحی زیباتر از ویژگی‌ها و برتری‌های آیفون ایکس نسبت به آیفون 7 است.

بنابراین فارغ از در نظر گرفتن قیمت، می‌توانیم به راحتی آیفون ایکس اپل را برنده این مقایسه درون خانوادگی بدانیم. رویداد اپل فردا، 21 شهریور ماه در اپل پارک و در تالار تازه تاسیس استیو جابز برگزار خواهد شد. تا فردا زمان زیادی باقی نمانده و مسلما در آن روز پرده از روی همه چیز به طور کامل برداشته خواهد شد. با تکراتو همراه باشید و تمامی اخبار مربوط به غول تکنولوژی جهان را با ما دنبال کنید.


بیشتر بخوانید:

آمفی تئاتر استیو جابز در سفینه فضایی اپل، اپل پارک [تماشا کنید]


.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر