;
coinex

8 ویژگی جالب آیفون ایکس که اپل دیروز در رویداد خود از آن‌ها حرفی نزد!

8 ویژگی جالب آیفون ایکس که اپل دیروز در رویداد خود از آن‌ها حرفی نزد!آیفون ایکس یکی از 3 گوشی جدید اپل است؛ در این مطلب به بیان ویژگی‌هایی از این محصول پرداخته‌ایم که اپل دیروز در رویداد رونمایی خود از آن‌ها حرفی نزد.

آیفون ایکس (iPhone X) چند لحظه بعد از این که عبارت “و آخرین حرف …” بر روی نمایشگر تالار شرکت اپل ظاهر شد، از یک اسم به یک محصول واقعی تبدیل گردید. بعد از ظاهر شدن این عبارت فیل شیلر (Phil Schiller)، نایب رئیس ارشد اپل، روی صحنه آمد تا در مورد ویژگی‌های این گوشی پرچمدار صحبت کند؛ شیلر در مورد نمایشگر لبه به لبه سوپر رتینا ” Super Retina” قیمت پایه 999 دلاری، قابلیت‌های منحصر بفرد آیفون ایکس و چند ویژگی دیگر این محصول صحبت کرد اما به نظر می‌رسد که این همه‌ی ماجرا نیست؛ در این مطلب به بیان ویژگی‌هایی از آیفون جدید پرداخته‌ایم که در رویداد اپل مقامات کوپرتینو از آن‌ها حرفی نزدند.

مدل 256 گیگابایتی آیفون ایکس 1,149 دلار قیمت دارد

قیمت مدل 256 گیگابایتی آیفون ایکس

مدل 64 گیگابایتی آیفون ایکس 999 دلار قیمت دارد و این همه ماجرا نیست؛ اپل دیروز اعلام کرد که یک مدل 256 گیگابایتی از این محصول را نیز وارد بازار می‌کند اما جزییاتی را در مورد قیمت این محصول ارائه نکرد. قیمت این گوشی پرچمدار با این حافظه داخلی به صورت پیش فروش 1,149 دلار تعیین شده و این قیمت شامل عرضه اپل کر پلاس (AppleCare+) هم که به تنهایی با قیمت 199 دلار به فروش می‌رسد، نمی‌شود بنابراین اگر که می‌خواهید این گوشی هوشمند را پیش خرید کنید توصیه می‌کنیم قبل از این که به اینترنت وصل شوید یک لیوان آب قند هم برای خود کنار بگذارید.

آیفون ایکس از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند

شارژ سریع آیفون ایکس

اپل در مورد این ویژگی اطلاعاتی را در رویداد خود ارائه کرد اما این اطلاعات به همراه جزییاتی در مورد چند ویژگی دیگر بر روی یک اسلاید نمایش داده شدند. آیفون ایکس و همچنین آیفون 8 و آیفون 8 پلاس توانایی پشتیبانی قابلیت شارژ سریع را دارند. این سه محصول اولین گوشی‌هایی از برند آمریکایی هستند که این قابلیت را پشتیبانی می‌کنند اگرچه که گوشی‌های اندروید خیلی وقت است که از این ویژگی بهره می‌برند. شارژ باتری آیفون‌های جدید به واسطه این قابلیت در عرض 30 دقیقه به 50 درصد می‌رسد.

آیفون ایکس توانایی پشتیبانی قابلیت گالیلئو (Galileo) را دارد

جی پی اس آیفون ایکس

گوشی‌های آیفون از چند سال پیش توانایی پشتیبانی یک شبکه جی پی اس داخلی خاص را که توسط واحد مهندسی ارتش ایالات متحده ساخته شده بود، پیدا کردند؛ این محصولات بعد از مدتی به قابلیت گلوناس (Glonass) هم مجهز شدند؛ یک سیستم مکان یابی ماهواره‌ای روسی که در سال 2011 میلادی طراحی شد. قابلیتی که آیفون‌های جدید را نسبت به گوشی‌های قبلی اپل متمایز می‌کند این است که این محصولات توانایی پشتیبانی فناوری مکان یابی گالیلئو را هم دارند؛ این قابلیت سیستم مکان یابی ماهواره‌ای جدید اروپا است که از اواخر سال 2016 میلادی به صورت آنلاین به طور کامل در اختیار کاربران گذاشته شد.

آیفون‌های جدید علاوه بر این توانایی پشتیبانی فناوری کیو زد اس اس (QZSS) را نیز که برای ارائه یک مکان یابی بهتر در مناطق مختلف آسیا و اطراف اقیانوس آرام طراحی شده است، دارند به همین دلیل می‌توان گفت که اگر آیفون ایکس یا دو برادر کوچک‌تر آن را بخرید راه خانه خود را دیگر هرگز گم نمی‌کنید.

نمایشگر آیفون ایکس روشنایی نمایشگر گلکسی نوت 8 را ندارد

میزان روشنایی نمایشگر آیفون ایکس

صفحه مشخصات فنی آیفون ایکس دیروز در رویداد اپل نشان داد که میزان روشنایی نمایشگر این گوشی هوشمند 625 نیت است که رقم بسیار خوبی محسوب می‌شود مخصوصا با توجه به این که حداکثر روشنایی نمایشگر بعضی از گوشی‌های موجود در بازار تنها 300 نیت است؛ علی رغم این باید اعتراف کرد که نمایشگر آیفون جدید به هیچ وجه نمی‌تواند در زمینه میزان روشنایی با نمایشگر گلکسی نوت 8 رقابت کند زیرا میزان روشنایی نمایشگر گلکسی نوت جدید سازنده کره‌ای 1,240 نیت است. نمایشگر گلکسی نوت 8 به این دلیل توانست از طرف ریموند سونریا (Raymond Soneria)، تحلیلگر موسسه دیسپلی میت (DisplayMate)، لقب روشن‌ترین نمایشگر را به خود اختصاص دهد.

دوربین سلفی آیفون ایکس با دوربین سلفی آیفون 7 فرقی ندارد

دوربین سلفی آیفون ایکس

کوپرتینو دیروز در رویداد خود اطلاعات زیادی را در مورد سیستم ترو دپث (TrueDepth) دوربین آیفون ایکس و توانایی‌های منحصر بفرد این سیستم در شناسایی چهره‌ها برای باز کردن قفل گوشی و همچنین تبدیل تصاویر صورت به اموجی‌های زیبا ارائه کرد اما هیچ اطلاعاتی را در مورد این که مشخصات واقعی دوربین سلفی آیفون جدید همان مشخصات دوربین سلفی آیفون 7 است، ارائه نکرد. به نظر می‌رسد که اپل در ساخت گوشی جدیدش از همان دوربین سلفی آیفون 7 استفاده کرده و آن را با اضافه سازی سنسورها و قابلیت‌های پردازشی جدیدی بهبود بخشیده است.

آیفون ایکس فرمت‌های ذخیره سازی اچ ای آی اف و اچ ای وی سی را پشتیبانی می‌کند

فرمت های قابل پشتیبانی آیفون ایکس برای ذخیره سازی عکس و فیلم

مجهز بودن دهمین آیفون اپل به توانایی پشتیبانی فرمت‌های ذخیره سازی اچ ای آی اف (HEIF) و اچ ای وی سی (HEVC) دور از انتظار نیست زیرا سازنده آمریکایی در حدود سه ماه پیش این دو فرمت را در کنفرانس بین المللی برنامه نویسان (WWDC) معرفی کرد. این دو روش جدید ذخیره سازی عکس و فیلم فایل‌ها را بهتر متراکم می‌کند تا حافظه بیشتری در اختیار کاربر باقی بماند و از این طریق باعث می‌شوند که حتی حافظه 64 گیگابایتی گوشی جدید اپل هم در مدت کوتاهی پر نشود.

جای مرکز اعلان اپل در آیفون ایکس تغییر نکرده است

مرکز اعلان آیفون ایکس

آیفون ایکس دکمه هوم ندارد به همین دلیل کار کردن با آن در مقایسه با نحوه استفاده از گوشی‌های قبلی سازنده آمریکایی کمی متفاوت است؛ در گوشی جدید حرکت دادن صفحه نمایش به سمت بالا کاربر را به صفحه خانه یا هوم هدایت می‌کند؛ یکی از مشکلاتی که در اثر ایجاد این تغییر به وجود آمده این است که در گوشی‌های قبلی اپل این فرمان لمسی مرکز کنترل (Control Center) گوشی را در اختیار کاربر می‌گذاشت اما در گوشی جدید این مرکز کنترل با حرکت دادن صفحه نمایش به سمت پایین در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

مورد دیگر مرکز اعلان (Notification Center) است. در آیفون‌های قبلی این منو در بالای گوشی قرار داشت؛ در آیفون جدید هنوز هم این منو در همین قسمت وجود دارد ولی تنها تفاوتی که ایجاد شده این است که کاربر هم اکنون با حرکت دادن هر صفحه‌ای به سمت بالا به این منو دسترسی پیدا می‌کند.

آیفون ایکس در دو مدل عرضه می‌شود

دو مدل آیفون ایکس

آیفون ایکس در دو مدل عرضه می‌شود و این بار موضوع در مورد حافظه داخلی نیست بلکه به دو نوع مودم مربوط می‌شود. کاربران کشورهای مختلف از باندهای فرکانس متفاوتی برای اتصال به شبکه‌های اینترنت وایرلس استفاده می‌کنند و توانمند ساختن یک گوشی هوشمند به پشتیبانی باندهای متفاوت کمی دشوار است به همین دلیل اپل تصمیم گرفته است که دهمین آیفون خود را در دو مدل و آیفون 8 را در 4 مدل عرضه کند.

اپل تصمیم دارد که منابع تامین کننده مودم گوشی‌های خود را تغییر دهد به این نحو که می‌خواهد در ساخت گوشی‌های آیفون 7 از مودم‌های شرکت کوالکام و در ساخت سایر گوشی‌های خود از مودم‌های شرکت اینتل استفاده کند. سازنده آمریکایی به احتمال زیاد برای تامین مودم‌های آیفون 8 به شرکت اینتل روی می‌آورد اما هنوز مشخص نیست که مودم‌های گوشی‌های آیفون ایکس را به کدام یک از این دو شرکت سفارش دهد.

اپل با کوالکام روابط خوبی ندارد زیرا راندمان عملکرد مودم‌های این برند را کاهش داده است تا بتواند سرعت آن‌ها را به سطح سرعت مودم‌های اینتل برساند و از این طریق سرعت یکسانی را در اختیار همه کاربران گوشی های آیفون 7 بگذارد؛ حال اگر که این سازنده در همه گوشی‌های آیفون ایکس از مودم‌های کوالکام استفاده کند می‌توان گفت که هیچ کاهش سرعتی دیگر وجود ندارد و همه کاربران یک نوع عملکرد را دریافت می‌کنند؛ با همه این تفاسیر باز هم باید صبر کنیم که آیفون ایکس وارد بازار شود تا بتوانیم عملکرد مودم آن را بهتر توصیف کنیم.

.

منبع: mashable

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر