;
coinex

اگر در حال حاضر آیفون 7 دارید پس بی‌خیال آیفون 8 شوید!

آیفون 8این روزها خرید آیفون اصلا کار راحتی نیست؛ گزینه‌های زیادی از مدل اس ای 350 دلاری گرفته تا آیفون ایکس هزار دلاری مقابلمان قرار دارد. نمی‌توان به طور قطع گفت که کدام آیفون را بخریم یا کدام را از لیست خط بزنیم اما یک نکته برایمان مبرهن است؛ اگر آیفون 7 دارید به هیچ وجه سمت آیفون 8 نروید!

مشکل اینجاست که آیفون 8 عملا با نسخه سال گذشته تفاوتی ندارد؛ درست است که از نظر اجرای برنامه‌ها قدرت‌مندتر ظاهر شده اما به هیچ عنوان ارزش این همه پول بی‌زبان را ندارد! بیایید کمی دقیق‌تر بررسی کنیم.

پردازنده

آیفون 8 با پردازنده A11 که جدیدترین و بهترین مدل اپل است منتشر خواهد شد. پردازشگری که 6 هسته‌ای بوده و 4 هسته آن در برنامه‌ها و بازی‌های سنگین شروع به کار می‌کنند و 2 هسته دیگر برای کارهای معمول مورد استفاده قرار می‌گیرند.

طبق اعلام سازندگان 2 هسته عادی حدود 25 درصد و 4 هسته قدرت‌مند حدود 75 درصد از آیفون 7 قوی‌تر هستند. تا اینجا آیفون 8 خیلی وسوسه کننده به نظر می‌رسد تا زمانی که یک سوال اساسی مطرح می‌شود:

تا به حال آیفون 7 شما دچار لگ یا مشکل پردازشی در اجرای برنامه‌ها شده است؟ پاسخ بدون شک خیر خواهد بود چرا که این پرچم‌دار به قدری عالی است که برنامه‌های مختلفی از جمله فیـسبوک، اینستاگرام، اسنپ چت و… را به راحتی آب خوردن اجرا می‌کند!

دوربین

آیفون 8 و 8 پلاس با سنسورهای تصویر جدیدی مجهز شده‌اند که قادرند تا در شرایط تاریک نیز به خوبی عکس برداری کنند. اما باز باید همان سوال مهم را از خودمان بپرسیم:

هیچ‌وقت برایتان پیش آمده که عکسی با آیفون 7 بگیرید و بعد از نگاه کردن به آن ناامید شوید؟ اگر عکاس حرفه‌ای هستید و قرار است تصاویرتان در موزه مورد استفاده قرار گیرند، بهتر است به جای تلفن همراه، پول خود را خرج دوربین عکاسی کنید!

نتیجه گیری کلی

آیفون 8 و 8 پلاس پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته و پردازنده و دوربین بسیار خوبی دارند؛ اما به هیچ وجه ارزش 700 دلار را ندارند. این محصولات برای کسانی که تازه سراغ آیفون می‌روند یا نسخه‌های قدیمی داشتند بسیار مناسب به نظر می‌رسد اما برای صاحبان آیفون 7 واقعا ضروری نیستند.

اگر به دنبال تلفن جدیدی هستید بهتر است روی آیفون ایکس تمرکز کنید یا یک سال دیگر هم صبر کنید تا ببینید اپل در آینده چه چیزی در چنته دارد!

.

منبع: Mashable

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر