;
coinex

دایملر روی شارژ فوق سریع ماشین های الکتریکی سرمایه گذاری می کند

دایملر روی شارژ فوق سریع ماشین های الکتریکی سرمایه گذاری می کند [تماشا کنید]

یکی از اصلی ترین مشکلات ماشین های الکتریکی این است که به شارژ مجدد احتیاج دارند. شاید با خود بگویید خودروهای معمول دیگر نیز به سوخت‌گیری مجدد احتیاج دارند، پس مشکل شارژ مجدد ماشین‌های الکتریکی کجاست؟

هر وسیله نقلیه‌ای به سوخت‌گیری مجدد نیاز دارد. ماشین‌های بنزینی، بنزین مصرف می‌کنند و ماشین‌های الکتریکی برق! اما یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که گریبان‌گیر ماشین‌های الکتریکی، زمان بسیار بالای شارژ مجدد باتری آن‌ها است.

در طول چند سالی که از پیدایش و گسترش ماشین‌های الکتریکی می‌گذرد، از زمان شارژ مجدد باتری ماشین‌های الکتریکی کاسته شده اما این موضوع همچنان یکی از اساسی‌ترین مشکلات خودروهای الکتریکی است.

اکنون به نظر می‌رسد دایملر می‌خواهد این معادله را عوض کند. این خودروساز مشهور آلمانی به تازگی 60 میلیون دلار روی تکنولوژی شارژ فوق سریع ماشین های الکتریکی سرمایه‌گذاری کرده است. این مبلغ سرمایه به یک استارتاپ اسرائیلی به نام استوردات (StoreDot) تزریق شده که بر روی تکنولوژی به‌خصوصی کار می‌کند که گفته می‌شود می‌تواند یک خودروی الکتریکی را در مدت زمان 5 دقیقه به طور کامل شارژ کند.

استوردات پیش از این نیز در زمینه تکنولوژی شارژ سریع نه تنها در صنعت خودرو، بلکه در گوشی‌های هوشمند، فعالیت‌هایی داشته است. اوایل سال جاری این شرکت از فلش باتری (FlashBattery) پرده‌برداری کرد که امید است بتواند به زودی جایگزینی برای باتری‌های لیتیوم-یونی در ماشین‌ها باشد. این باتری نه تنها از تکنولوژی شارژ فوق سریع پشتیبانی می‌کند، بلکه گفته می‌شود که تا شعاع حرکتی 300 مایل (حدودا 480 کیلومتر) را نیز پشتیبانی خواهد کرد.


بیشتر بخوانید:

سامسونگ و سرمایه گذاری 300 میلیون دلاری روی ماشین های هوشمند


قطعا استوردات تنها شرکتی نیست که روی تکنولوژی شارژ سریع کار می‌کند. تسلا نیز سیستم سوپرشارژر خودش را دارد که می‌تواند یکی از اتومبیل‌هایش را در 2 ساعت به طور کامل شارژ کند؛ اما اگر استوردات بتواند گفته‌ی خود را مبنی بر شارژ کامل یک ماشین الکتریکی در تنها 5 دقیقه عملی کند، خط و نشانی جدی برای تسلا خواهد کشید.

منبع: ubergizmo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر