;
coinex

استفاده از سرویس لایو اینستاگرام و مذاکره برای رفع فیلتر تماس صوتی تلگرام؛ وزیر ارتباطات اعلام کرد

محمد جواد آذر جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد سرویس لایو اینستاگرام اعلام کرد که هیچ مخالفتی برای استفاده از این سرویس اینستاگرام وجود ندارد و این سازمان هیچ اختلالی در این سرویس ایجاد نکرده است.

تلاش جهرمی برای رفع فیلترینگ اپ‌استور و گوگل پلی

در هنگام بازدید از لیگ بازی‌های رایانه‌ای، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات علاوه بر صحبت در مورد سرویس لایو اینستاگرام ، در مورد رفع محدودیت‌‌های اپلیکیشن‌های ایرانی در اپ‌استور و گوگل پلی نیز سخن گفت و اعلام نمود که مذاکرات وزارت امور خارجه برای رفع این محدودیت ها ادامه دارد. وی تاکید نمود که آنها تمام تلاش خود را برای حل کامل این مشکل انجام خواهند داد.

به گفته محمدجواد آذری جهرمی برای استفاده از بازی‌های موبایلی در این دو فروشگاه، محدودیت مالی مطرح است. وی اعلام نمود که برای حل این مشکل با بانک مرکزی مذاکره خواهد کرد.

عدم استفاده وزیر ارتباطات از فیلترشکن

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد نحوه حضور خود در شبکه اجتماعی مانند توییتر اعلام نمود که وی به عنوان وزیر ارتباطات می‌تواند بدون نیاز به فیلترشکن از اینترنت استفاده کند. وی در ادامه تاکید کرد که از فیلترشکن استفاده نمی‌کند و همچنین استفاده از فیلترشکن را غیرقانونی دانست.

تلاش برای رفع فیلتر تماس صوتی پیام رسان تلگرام

محمد جواد آذری جهرمی پیش از این؛ در مورد انجام مذاکراتی برای رفع فیلتر تماس صوتی تلگرام سخن گفت و اعلام کرد که تلاش‌ها برای رفع فیلتر تماس صوتی تلگرام هنوز ادامه دارد. به گفته وی تاکنون مذاکرات در این زمینه نتیجه‌ای در بر نداشته است.

عضویت وزیر ارتباطات در شبکه های اجتماعی داخلی

براساس اطلاعات موجود، محمد جواد آذری جهرمی در شبکه‌های اجتماعی داخلی عضو شده است. وی در این مورد اعلام کرد که امیدوار است تا بتواند با حضور در این شبکه‌های داخلی هم به سوالات مردم پاسخ دهد و هم مردم را به استفاده از این شبکه‌های داخلی تشویق کند.

انتقال سرورهای بازی های آنلاین به ایران

چندی پیش کاربران بازی‌های آنلاین مشکلاتی را درباره سرعت اینترنت در هنگام بازی های اینترنتی اعلام کردند که این شکایات به انجام مذاکرات با شرکت‌های سازنده این بازی‌ها منجر شد.

محمد جواد آذری جهرمی در این زمینه اعلام کرد که با این شرکت‌ها مذاکره کرده است و قرار است تا سرورهای این بازی‌های آنلاین به ایران منتقل شوند. وی در این مورد ادامه داد دو شرکت برای انتقال سرورهای خود تمایل دارند.

.

منبع: farsnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر