;
coinex

شرکت گوگل با هجوم گسترده بدافزار جدید اکسپنسیو وال مقابله می کند!

هجوم گسترده بدافزار جدید

یک بدافزار جدید به گوشی‌ها و تبلت های اندرویدی هجوم برده است و گوگل نیز در حال مقابله و مبازه با هجوم گسترده بدافزار جدید است. براساس اطلاعات موجود این بدافزار جدید توانسته است تا کنون 21 میلیون قربانی داشته باشد.

تحقیقات انجام شده توسط موسسه امنیتی چک پوینت نشان می دهد که هجوم گسترده بدافزار تازه ، بزرگترین و همچنین بی سابقه ترین حملات بدافزاری برای گوشی های اندرویدی بوده است.

هجوم گسترده بدافزار جدید

این بدافزار ExpensiveWall  نام دارد و این توانایی را دارد تا خود را بین برنامه‌های موبایلی، کاعذ دیواری یا wallpaper مخفی نماید. عملکرد این بدافزار به گونه ای است که اقدام به ارسال پیامک های متعدد می نماید و از طرف کاربران در خدمات متفاوت عضو می شود؛ این بدافزار از این طریق برای کاربران هزینه هایی را ایجاد می کند. بررسی های انجام شده نشان می دهد که این بدافزار تاکنون درون حداقل 50 برنامه اندرویدی شناسایی شده است. تاکنون مجموع تعداد دفعات بارگذاری این برنامه بین یک تا 4.2 میلیون مورد بوده است.

پیش از این نیز این بدافزار توانسته بود تا حملاتی را علیه کاربران گوشی های اندرویدی انجام دهد. قربانیان این حملات نیز بین 5.9 تا 21.1 میلیون مورد برآورد شده اند. گوگل در تلاش است تا بتواند این برنامه های آلوده را شناسایی کند و بدافزارهای مخرب را حذف نماید.

.

منبع: farsnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر