;
coinex

اپلیکیشن‌های موبایل بی ام و به زودی جایگزین سوئیچ خودرو این سازنده می‌شوند

اپلیکیشن‌های موبایل بی ام و به زودی جایگزین کلیدهای خودرو این سازنده می‌شوند!

صنعت خودروسازی بر مبنای ابتکار و خلاقیت جلو می‌رود. اپلیکیشن‌های موبایل بی ام و یکی از این ابتکارها است که به زودی به عنوان جایگزین کلید خودرو یا همان سوئیچ عرضه می‌شوند.

ایان روبرتسون (Ian Robertson)، یکی از اعضای هیات مدیره شرکت خودروسازی بی ام و و همچنین مسئول بخش فروش این شرکت، گفته است که کلیدهای خودروهای این شرکت در آینده‌ای نزدیک با اپلیکیشن‌های موبایل بی ام و جایگزین می‌شوند. روبرتسون در یک مصاحبه خبری با خبرگزاری رویترز (Reuters) در این رابطه مطلب زیر را اعلام کرده است:

رانندگان و همچنین سرنشینان یک خودرو اغلب اوقات گوشی‌های موبایلشان را با خود به همراه دارند و بی ام و هم توانسته اپلیکیشنی را طراحی کند که شما بتوانید به کمک آن قفل خودرو را باز کنید و حتی خودروی خود را روشن نمایید. به همین دلیل می توان انتظار داشت که در آینده خودروسازی جای زیادی برای کلیدهای فیزیکی وجود نداشته باشد. خودروهای امروزی برای روشن شدن نیازی به کلید ندارند، به همین دلیل رانندگان کلید خودرو را اغلب فقط در جیب خود حمل می‌کنند از این رو به نظر می‌رسد که این وسایل جانبی به پایان عمر خود رسیده‌اند.

روبرتسون در مورد این که آیا بی ام و می‌خواهد از طرح جدیدش استفاده کند یا خیر مطلب دقیقی را ارائه نکرده است اما به نظر می‌رسد که اپلیکیشن‌های موبایل بی ام و یکی از محصولات جدید این سازنده هستند.

بدون شک فاکتورهایی وجود دارند که باید برای جایگزین سازی کامل کلیدها با یک فناوری جدید مد نظر قرار گرفته شوند و احتمال گم شدن گوشی‌های موبایل هم یکی از این فاکتورها است؛ گوشی‌های همراه در حال حاضر به عنوان مغز دوم انسان به کار می‌روند، زیرا حجم زیادی از اطلاعات شخصی کاربران را در خود ذخیره می‌کنند. به همین دلیل نصب یک نرم افزار بر روی این وسایل که بتواند نقش کلید خودرو را بازی کند، محدودیت‌های امنیتی خاص خود را دارد.

بی ام و هنوز جزئیاتی را در مورد نحوه تاییدسازی هویت راننده مطرح نکرده است اما می‌توان انتظار داشت که این خودروساز مشهور، هربار که راننده می‌خواهد با استفاده از این نرم‌افزار ماشین خود را روشن کند، او را مجبور کند تا برای اهراز هویتش از قابلیت‌هایی مثل اسکنر اثر انگشت یا اسکنر قرنیه چشم، استفاده نماید.

کلیدهای خودرو به این سادگی جایگزین پذیر نیستند و به نظر می‌رسد که در حدود یک دهه یا حتی بیشتر طول بکشد تا خودروسازان بتوانند آن‌ها را از دنیای اتومبیل سازی حذف کنند، اما اپلیکیشن‌های موبایل بی ام و می‌توانند راه حلی برای این موضوع باشند.

از آنجایی که بازار خرید و فروش خودروهای کارکرده امروزه پتانسیل زیادی پیدا کرده است و همه نمی‌توانند خودروهای نو خریداری کنند و با توجه به این که در زمینه استفاده از چنین طرحی، آرامش ذهنی و اطمینان خاطر مصرف کننده یک اصل اساسی محسوب می‌شود، به نظر می‌رسد که کمی طول بکشد تا طرح جدید شرکت بی ام و بتواند به طور کامل عملی گردد؛ اما باید این موضوع را نیز در نظر گرفت که به احتمال زیاد سایر خودروسازان هم از بی ام و تبعیت می‌کنند و به دنبال راهی می‌گردند تا بتوانند به واسطه آن کلیدهای خودروهای خود را از رده خارج کنند.

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر