;
coinex

صندوق شکوفایی و نوآوری 21 طرح شرکت های دانش بنیان قم را تصویب کرد

صندوق شکوفایی و نوآوری 21 طرح شرکت های دانش بنیان قم را تصویب نمود.به گفته رییس صندوق شکوفایی و نوآوری، قم دارای 56 شرکت دانش بنیان است که از بین طرح های ارائه شده توسط این 56 شرکت، 21 طرح شرکت های دانش بنیان قم تصویب شده اند. وی ادامه داد که این طرح های تصویب شده به مرحله تولید نیز رسیده اند.

رییس صندوق شکوفایی و نوآوری از مراجع تقلید درخواست نمود تا روحانیون و طلاب علوم دینی را در زمینه ایجاد شرکت های دانش بنیان در حوزه‌های علوم انسانی، راهنمایی کنند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با آیات عظام در قم، دیدارهایی داشتند و دکتر سلطانی نیز با آیت‌الله اعرافی رییس جامعهالمصطفی و همچنین مدیر حوزه‌های علمیه دیدار و گفت‌وگو داشتند.

دکتر سلطانی در این دیدارها عملکرد صندوق نوآوری و شکوفایی و همچنین روند رو به رشد فعالیت‌های این صندوق را تشریح کرد و اعلام نمود که انواع خدمات و تسهیلات به شرکت های دانش بنیان قم ارائه خواهد شد.

به گفته دکتر سلطانی در 8 سال آینده جهان با تحولاتی بزرگ خصوصا در زمینه فناوری رو به رو خواهد شد. وی تاکید نمود که:

برای اینکه استقلال اقتصادی داشته باشیم باید در سال جاری و سال آینده با تحولات جهان همسو شویم.

به گفته سلطانی 3 هزار و ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد و ادامه داد که با توجه بیشتر به شرکت های دانش بنیان می توان به راحتی مشکلات اشتغال در کشور را رفع نمود.

آیت الله حسینی بوشهری، امام جمعه قم در مورد شرکت های دانش بنیان قم اعلام نمود که در دنیای امروز حوزه و دانشگاه باید در کنار هم باشند و با هم بتوانند به حل مشکلات جامعه بپردازند. به گفته آیت الله حسینی، همکاری حوزه و دانشگاه بیش از همیشه ضروری و مورد نیاز است.

آیت الله حسینی بوشهری بر ظرفیت های خوب حوزه برای حل مشکلات و معضلات فرهنگی کشور تاکید نمود که باید در این راه، کارهایی بسیار و تلاش هایی فراوان انجام شود. وی امیدوار است تا در این راه توفیقات بیشتری حاصل گردد.

در خطبه‌های نماز جمعه قم، دکتر سلطانی در مورد نقش شرکت های دانش بنیان قم در اشتغال جوانان تاکید نمود و اعلام کرد که اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها بسیار با اهمیت است.

به گفته دکتر سلطانی تاسیس شرکت های دانش بنیان کمکی خواهد بود به اشتغال و تولید ملی. وی بر حمایت از شرکت های دانش بنیان قم تاکید نمود و اعلام کرد که محصولات این شرکت ها باید با برنامه ریزی های دقیق تجاری سازی شوند.

دکتر سلطانی در مورد طرح‌های ارائه شده توسط 21 شرکت دانش بنیان قم اعلام نمود که این طرح ها تصویب شده اند و در مرحله تولید نیز قرار دارند. محصولاتی چون ساخت تجهیزات پزشکی، سلول درمانی، شیرهای الکترونیکی، ردیاب خورشیدی، پماد سوختگی پیشرفته، تبدیل فرآورده‌های طب سنتی به صورت کپسول و فعالیت در حوزه هوافضا از تولیدات شرکت های دانش بنیان قم هستند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در مورد استفاده از کالاهای مصرفی خارجی که بیشتر آنها چینی نیز هستند، ابراز تاسف کرد و اعلام نمود که ورود محصولات خارجی به کشور باعث بیکاری جوانان، تعطیلی کارخانه ها و همچنین به خطر افتادن استقلال اقتصادی و سیاسی کشور می گردد.

در پایان آیت الله حسینی بوشهری، امام جمعه قم، رشد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان را ثروت آفرینی دانست و شرکت‌های دانش‌بنیان را مهمترین شاخص اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد مقاومتی اعلام کرد.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر