;
coinex

رونمایی از خودروی مفهومی الکتریکی بورگوارد ایزابلا در نمایشگاه فرانکفورت 2017

بورگوارد ایزابلا

بورگوارد ایزابلا (Borgward Isabella) نمونه‌ای است مفهومی از شرکت آلمانی بورگوارد که با ارسال یک نمونه جدید الکتریکی به نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2017 حضور خود را به عنوان یک خودروساز پیشرو در جهان اعلام نموده است.

بورگوارد ایزابلا

بورگوارد ایزابلا یک نمونه در کلاس بدنه خودروهای کوپه چهار در بوده که پا به نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2017 گذاشته است. بورگوارد ایزابلا یک خودروی کلاسیک و قدیمی بوده که در بین سال‌های انتهایی دهه 1950 و ابتدایی دهه 1960 میلادی توسط این شرکت تولید می‌گردید. نمونه جدید این خودرو نیز توسط طراح مشهور آندرس وارمینگ (Anders Warming) طراحی شده و نمایی بسیار انقلابی دارد.

طراحی خارجی و بدنه

مانند بیشتر خودروهای مفهومی ارائه شده در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2017 مانند آئودی آیکون (Audi Aicon) و کیا پروسید (Kia ProCeed)، بورگوارد ایزابلا نیز طراحی متشکل از خطوط خمیده داشته که نمایی متفاوت با سایر نمونه‌های موجود در بازار را برای این خودرو به ارمغان می‌آورد. بخش جلویی با توجه به الکتریکی بودن این خودرو، بدون جلو پنجره و محل ورودی هوا بوده و شباهت‌هایی با مدل‌های مفهومی تولیدی شرکت مرسدس بنز (Mercedes Benz) دارد. ستون وسطی یا ستون B نیز از طراحی این خودرو حذف شده که کمک شایانی به ورود و خروج سرنشینان می‌کند.

درها نیز به شکل زیبایی به صورت ریلی بوده و با حرکت به سمت عقب و جلو، امکان سوار و پیاده شدن در کمترین فضای ممکن را به راننده و سرنشینان می‌دهد. در بخش انتهایی بورگوارد ایزابلا نیز چراغ‌های عقبی طراحی باریک و به شکل بومرنگی داشته که همراه با دیفیوز لایه‌ای موجود، نمایی اسپرت را بای آن رقم می‌زند. در مجموع طراحی این خودرو بسیار سیال بوده و هماهنگی کاملی با قوانین آئرودینامیک دارد.

طراحی داخلی و کابین

کابین بورگوارد ایزابلا نیز مانند طراحی خارجی این خودرو بسیار آینده نگرانه و متفاوت است. در بخش میانی داشبورد دو صفحه مثلی شکل بزرگ متقاطع که مجهز به صفحه نمایشگر‌های لمسی هستند وجود داشته که تمامی کنترل بخش‌های خودرو به وسیله آن انجام می‌گردد. فرمان نیز حالتی سه تکه داشته که بیش از پیش بر متفاوت بودن این خودرو تاکیر می‌کند.

بورگوارد ایزابلا با توجه به ابعاد بزرگ 5 متری طول و 1.9 متری پهنا، قابلیت حمل 4 سرنشین را داشته و مکانی بسیار وسیع و لوکس و راحتی را برای آنها فراهم می‌کند. در مجموع کابین این خودرو نمایی از یک اتاق نشیمن نسبتا کوچک و مجلل را برای سرنشینان فراهم خواهد کرد.

موتور و پیشرانه

موتور الکتریکی در نظر گرفته شده برای بورگوارد ایزابلا یک نمونه جدید و مدرن بوده که توانایی شارژ به میزان 80 درصد را تنها در مدت 30 دقیقه دارد. این موتور با توانایی تولید نیرویی معادل 220 کیلو وات (معادل 295 اسب بخار) و حداکثر گشتاور تولیدی 450 نیوتون متر و انتقال توان تولید شده به هر چهار چرخ (AWD)، نیروی نسبتا مناسبی را برای این خودرو فراهم نموده که آن را در عرض تنها 4.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رساند. این موتور توانایی رساند این خودرو به حداکثر سرعت 155 مایل در ساعت (معادل 250 کیلومتر در ساعت) را نیز دارد.

علاوه بر این با توجه به وجود مدل‌های مختلف رانندگی مانند Eco، Comfort، Sport و Sport+ بیشترین استفاده را از توانایی‌های پیشرانه برده و بهترین عملکرد ممکن را برای راننده و سرنشیان به ارمغان می‌آورد.

زمان عرضه

مانند اکثر خودروهای حاضر در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2017 ، زمان دقیق و قیمت مشخصی برای این خودرو در نظر گرفته نشده اما بر اساس اطلاعات این شرکت، بورگوارد ایزابلا برای سال 2019 میلادی راهی بازارهای جهانی خواهد شد.

سخن آخر

بورگوارد ایزابلا یک علامت برای سایر خودروسازان مدرن جهان بوده و با حضور دوباره در بازارهای جهانی، خود را به عنوان یک رقیب قدرتمند برای خودروهای الکتریکی موجود در بازار مطرح نموده و قصد دارد تا این شرکت را به دوراج اوج خود در دهه‌های 1920 و 1930 میلادی باز گردارند.

درباره شرکت بورگوارد

بورگوارد (Borgward) یک شرکت قدیمی خودرو سازی آلمانی است. پیشینه این شرکت به دهه‌ 1920 میلادی باز گشته و توسط کارل بورگوارد (Carl Borgward) در شهر برمن (Bremen) کشور آلمان تاسیس شده است. این شرکت خودرو سازی تا توقف فعالیت به دلیل مشکلات متعدد در دهه 1960 میلادی به تولید خودرو در چهار رده بورگوارد، هانزا (Hansa)، لوید (Lloyd) و گولیاث (Goliath) می پرداخت.

این شرکت در سال 2008 میلادی توسط نوه کارل بورگوارد بزرگ، کریستیان بورگوارد (Christian Borgward) و با پشتیبانی مالی کشور چین احیا گردید. این شرکت حضور دوباره خود را با شاسی بلند بورگوارد BX7 و در نمایشگاه خودروی جنو (Geneva) اعلام نمود و تا بحال به فعالیت مشغول است.

گالری تصاویر خودروی مفهومی بورگوارد ایزابلا

منبع : Netcarshow

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر