;
coinex

معرفی آخرین نسل تویوتا لندکروزر در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2017

تویوتا لندکروزر جدید

تویوتا لندکروزر (Toyota Land Cruiser) خودرویی است در کلاس بدنه نمونه‌های شاسی بلند سایز بزرگ چهار چرخ متحرک (4WD) که با بیش از شش دهه و گذر از چندین نسل مختلف، حضوری قدرتمند در بازار خودروهای شاسی بلند و مجهز دارد. تویوتا لندکروزر جدید با ظاهری نو در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2017 حضور داشته که ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

تویوتا پرادو یا لکسوس GX 460

تویوتا لندکروزر معرفی شده ساخت شرکت ژاپنی تویوتا (Toyota) در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2017 که یک نمونه کوچک و تغییر شکل یافته (Faelift) از تویوتا لندکروزر استاندارد بوده و با نام تویوتا پرادو (Prado) و در نمونه‌های قدیمی‌تر در بازار ایران نیز حضور داشته، خودرویی جدید برای بازار آمریکای شمالی و ایالت متحده آمریکا نبوده و با اندکی تغییرات در ظاهر و امکانات، با نام لکسوس GX460 به فروش می رسیده است.

تویوتا لندکروزر مدل 2018

تویوتا لندکروزر جدید برای سال آینده دچار تغییراتی در بخش ظاهری شده و از امکانات و تجهیزات مدرنی نیز سود می‌برد. از تجهیزات جدید این خودرو می‌توان به سیستم ایمنی تویوتا با نام Safety Sense System اشاره کرد که سیستم‌های ایمنی و کمکی رانندگی متعددی را مانند نمونه‌های ذکر شده در فهرست زیر را به این خودرو تغییر شکل یافته اضافه می کند:

  • سیستم نمایش نقاط کور خودرو (Blind Spot Monitoring System)
  • سیستم هشدار وجود ترافیک در بخش عقبی خودرو (Rear Cross Traffic Alert)
  • سیستم هشدار خروج از خطوط جاده (Lane Departure System)
  • سیستم کنترل سرعت تطبیقی (Adaptive Cruse Control)
  • سیستم هشدار برخورد از جلو (Forward Collision Warning)
  • چراغ‌های نور بالای خودکار

علاوه بر این تویوتا لندکروزر جدید سیستم نمایش اطلاعات خودرو (پشت آمپر) قدیمی را به کنار گذاشته و به جای آن از یک صفحه نمایش 4.2 اینچی رنگی TFT استفاده کرده است.

موتور و پیشرانه

هرچند تغییرات ظاهری و تجهیزات ایمنی و کمکی رانندگی تویوتا لندکروزر 2018 مشخص و اعلام شده بوده اما، هنوز مشخص نیست که آیا این خودرو از همان پیشرانه موجود برای لکسوس GX 460 استفاده خواهد کرد یا خیر. پیشرانه موجود برای این خودرو یک نمونه 8 سیلندر خورجینی (V8) بود که توانایی تولید نیرویی معادل 301 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی برابر با 329 پاوند بر فوت (معادل 446 نیوتون متر) را داشت.

مصرف سوخت این پیشرانه نیز به نسبت خودروهای موجود در بازار بالا بود و چیزی در حدود 15 مایل با هر گالن سوخت (معادل 15.5 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 18 مایل با هر گالن سوخت (معادل 13 لیتر در هر 100 کیلومتر) در مسیرهای بزرگراهی و 16 مایل با هر گالن سوخت (معادل 14.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر سیکل ترکیبی بود که این خودرو را در زمره خودروهای پر مصرف بازار قرار می‌داد.

قیمت و زمان عرضه به بازار

هنوز قیمت رسمی تویوتا لندکروزر جدید یا لکسوس GX 460 جدید منتشر نشده اما به نظر می رسد که این خودرو با حداقل قیمتی در حدود 53.000 دلار (معادل 210 میلیون تومان با احتساب دلار 3.950 تومانی در زمان نگارش) در مدل پایه و استاندارد به دست مشتریان برسد. زمان عرضه نیز مشخص نبوده اما بر اساس اطلاعات غیر رسمی منتشر شده تویوتا لندکروزر 2018 در اوایل سال آینده میلادی (سال 2018 میلادی) موفق به حضور در بازار خواهد شد.

مزایا و معایب

بسیاری از خریداران تویوتا لندکروزر جدید این خودرو را به دلیل توانایی‌های فنی بالا در هنگام عبور از مسیرهای خاکی و خارج از جاده انتخاب می‌کنند. اما متاسفانه تویوتا لندکروزر 2018 علیرغم تجهیز به امکانات جدید مانند سیستم‌های کمکی رانندگی جدید، هنوز هم کابین قدیمی داشته و نسبت به سایر رقبا فضایی با تجمل و راحتی کمتر را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

   رقبا در بازارهای جهانی

از رقبای تویوتا لندکروزر 2018 می توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد:

  • آئودی Q7 با قیمت پایه 50.000 دلار (معادل 198 میلیون تومان)
  • ولوو XC90 با قیمت پایه 47.000 دلار (معادل 186 میلیون تومان)
  • آکورا MDX با قیمت پایه 45.000 دلار (معادل 178 میلیون تومان)
  • اینفینیتی QX60 با قیمت پایه 44.000 دلار (معادل 174 میلیون تومان)

گالری تصاویر تویوتا لندکروزر جدید مدل سال 2018 میلادی

منبع : Autotrader

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر