;
coinex

راه اندازی سامانه سنجش کیفیت سرویس مکالمات بین شهری

راهندازی سامانه سنجش کیفیت سرویس مکالمات بین شهریسامانه سنجش کیفیت سرویس مکالمات بین شهری و بین الملل در سایت شرکت ارتباطات زیرساخت، چندی پیش راه‌اندازی شد.

هدف شرکت ارتباطات زیرساخت از راه‌اندازی سامانه سنجش کیفیت سرویس مکالمات ، شفاف‌سازی وضعیت کیفی خدمات این شرکت و همچنین  انتشار وضعیت کیفی شبکه‌های مکالمات بین شهری و بین‌الملل بر روی سایت این شرکت است. شرکت ارتباطات زیرساخت قصد دارد تا وضعیت پارامترهای کیفی شبکه دیتا، که شامل میزان تغییرات تاخیر (jitter)، تاخیر و درصد از دست رفتن  بسته‌ها است را در سایت خود منتشر کند.

مشترکین در صورت نیاز می توانند به آدرس www.tic.ir که مربوط به شرکت ارتباطات زیرساخت است مراجعه کنند و در بخش وضعیت شبکه، گزینه های شبکه داخلی یا شبکه بین‌الملل را انتخاب کرده و سپس در این بخش بتوانند وضعیت شاخص‌های کیفی این حوزه را مشاهده نمایند. پارامترهایی که در بخش شبکه داخلی وجود دارند شامل درصد موفقیت مکالمات (ASR)، درصد کارایی کانال‌ها (CER)  و متوسط زمان اشغال شدن کانال‌ها (AHT) هستند.

اطلاعات نشان داده شده در بخش شبکه داخلی، مربوط به 24 ساعت اخیر شبکه بین شهری هستند و لازم به ذکر است که اطلاعات ارائه شده در این بخش هر 15 دقیقه یک بار نیز، به‌روزرسانی می‌شوند. در بخش شبکه بین‌الملل نیز پارامترهایی مهم نشان داده می‌شوند. در این بخش وضعیت پارامترهای درصد موفقیت مکالمات (ASR) و متوسط زمان مکالمات (ACT) صادره بین‌الملل که مربوط به 24 ساعت روز گذشته هستند، قابل مشاهده است.

اطلاعات این بخش به تفکیک شبکه های ثابت استانی مشخص شده که بر روی نقشه کشور ایران قابل مشاهده است. همچنین اطلاعات مربوط به اپراتورهای سیار نیز به صورت جدول و ترافیک صادره به کشورهای مختلف نیز بر روی نقشه جهان در این بخش نشان داده شده است.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر