;
coinex

صنعت خودروی ایران با همکاری با شرکت آلمانی مرسدس بنز متحول خواهد شد

صنعت خودروی ایران با بنز متحول می شود !

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، همکاری مشترک ایران با خودروسازان مطرح جهان را باعث متحول شدن صنعت خودروی ایران دانست. به گفته وی ایران با خودروساز مطرح جهان، یعنی شرکت مرسدس بنز همکاری می‌کند و این امر تحولاتی در صنعت خودروسازی کشور را به همراه خواهد داشت.

تحولی در صنعت خودروی ایران

به گفته شهرام آزادی مرسدس بنز از جمله خودروسازان طراز اول جهان است و تاکنون توانسته است سابقه‌ای درخشان در صنعت خودروسازی به دست آورد و نیز با کیفیت‌ترین خودروها را در بالاترین سطح تکنولوژی تولید و به جهانیان عرضه کند. وی ادامه داد که در شرایط کنونی، صنعت خودروی ایران بیش از هر چیز دیگری به ارتباط با خودروسازان مطرح جهانی نیاز دارد؛ به گفته شهرام آزادی، با این ارتباط انتقال تکنولوژی اتفاق می‌افتد که برای کشور بسیار اهمیت دارد. شهرام آزادی در ادامه افزود که صنعت خودروی ایران، در دهه ۸۰ و در طول دولت‌های نهم و دهم پیشرفتی نداشته است و همین باعث شده تا اتفاق خاصی را در این زمینه شاهد نباشیم.

به گفته این کارشناس صنعت خودرو، دولت‌های نهم و دهم باعث شدند تا ایران یک دهه طلایی برای توسعه و پیشرفت را از دست دهد، در حالی که سایر کشورها در این مدت در حال توسعه فعالیت‌های خود بودند. کشورهایی مانند چین، برزیل و هند توانسته‌اند تا پیشرفت‌های زیادی در صنعت خودرو داشته باشند. به گفته شهرام آزادی در این 10 سال کشور در زمینه‌های توسعه زیرساختهای فیزیکی و همچنین ایجاد سایتهای تولیدی پیشرفت داشته است و در مورد مسئله اصلی که انتقال تکنولوژی و توسعه محصولات بود، در غفلت بوده است.

آسیب‌شناسی صنعت خودرو در دولت یازدهم

آزادی اعلام نمود که در دولت یازدهم آسیب‌شناسی صنعت خودرو به درستی انجام شده است. وی ادامه داد که در دولت یازدهم، دو موضوع ارتباط با خودروسازان مهم جهانی و توسعه محصولات در داخل در دستور کار قرار گرفته است. این کارشناس صنعت خودرو اعلام نمود که با توجه به اقدامات صورت گرفته در دولت یازدهم، صنعت خودروی ایران از رکود عبور کرده است و توانسته با خودروسازان مطرح جهان از جمله پژو و سیتروئن همکاری و ارتباط داشته باشد.

در واقع ایران توانسته است در راستای دستیابی به تکنولوژی‌های روز دنیا برای تولید خودرو گام بردارد و برای توسعه محصولات داخلی خود با جهان مشارکت نماید. وی تاکید نمود که لازم است دولت دوازدهم هم به همین شکل فعالیت نماید و همکاری‌های خود با خودروسازان مطرح جهان را حفظ و توسعه دهد. شهرام آزادی در پایان به قرارداد منعقد شده با شرکت مرسدس بنز اشاره کرد که ایجاد شرکت مشترک تولیدی در کشور، می‌تواند جدیدترین فعالیت دولت دوازدهم در صنعت خودروی ایران باشد.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر