;
coinex

کلیات ساماندهی فعالیت پیام رسان های موبایل در کشور

کلیات ساماندهی فعالیت پیام رسان های موبایلمعاون مرکز ملی فضای مجازی در مورد کلیات ساماندهی فعالیت پیام رسان های موبایل توضیحاتی ارائه کرده و گفت که اجرای این کلیات ابلاغ شده و سه نهاد مرتبط نیز در حال تدوین جزئیات فعالیت این شبکه‌ها در داخل کشور هستند.

امیر خوراکیان به کلیات ساماندهی فعالیت پیام رسان های موبایل و شبکه های اجتماعی در داخل کشور اشاره نمود و ادامه داد که در ماه گذشته این کلیات به تصویب شورای عالی فضای مجازی رسیده است.

به گفته وی اقدامات لازم برای اجرای طرح ساماندهی فعالیت پیام رسان های موبایل و همچنین آیین نامه‌های مورد نیاز، توسط وزارت ارشاد، ارتباطات و قوه قضاییه تهیه می‌شوند.

وی در ادامه به دو جهت گیری مهم نیز در مورد کلیات ساماندهی فعالیت پیام رسان های موبایل اشاره کرد و افزود که هیچ منطق، مسیر و مدلی برای فعالیت پیام رسان‌های خارجی در داخل کشور وجود ندارد؛ همچنین مدل فعالیت این پیام‌رسان‌ها در کشور مشخص نیست و لازم است تا مشخص شود.

به گفته معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی، کلیات این سند تصویب شده و دستگاه‌های مربوطه در حال پیگیری کلیات این طرح هستند.

ضوابط کار پیام‌رسان‌های خارجی در کشور

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی، تاکید نمود بعد از این هر پیام رسان خارجی که بخواهد در داخل کشور ایران فعالیت کند باید منطبق بر این ضوابط عمل کند؛ وی ادامه داد که اگر پیام رسانی این ضوابط را قبول نکند، با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

خوراکیان در ادامه به جهت گیری دوم مصوبه ساماندهی فعالیت پیام رسان های موبایل و شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و تاکید نمود که حمایت از پیام رسان‌های داخلی در مراحل اولیه شکل گیری است.

براساس این مصوبه، قرار است تا شبکه‌های داخلی از نظر دانش و زیرساخت فنی مورد حمایت قرار گیرند. هدف اصلی رشد پیام رسان‌های داخلی است تا اینکه قدرت رقابت با شبکه‌های مشابه خارجی را داشته باشند.

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی ادامه داد که در سند ساماندهی فعالیت پیام رسان های موبایل و شبکه‌های اجتماعی، برای هر کدام از نهادها اقداماتی پیش بینی شده است.

وی در مورد توسعه شبکه‌های اجتماعی در داخل کشور اعلام نمود که در آینده‌ای نزدیک این شبکه‌ها توسعه پیدا خواهند کرد. وی علت این توسعه را انگیزه کسانی که در این بخش فعالیت می‌کنند و نیز جذابیت و توجیه اقتصادی این حوزه اعلام کرد.

تقلید پیام رسان‌های خارجی از ایرانی

وی تاکید نمود که بخش خصوصی برای فعالیت در حوزه شبکه‌های اجتماعی بومی و همچنین ایجاد پیام رسان‌های موبایلی تمایل دارند و ادامه داد که ایجاد کانال در یکی از پیام رسان‌های خارجی که اکنون نیز استفاده می‌شود، ابتدا توسط یک پیام رسان ایرانی طراحی و اجرا شده بود و سپس پیام رسان‌های خارجی از آن الگوبرداری کردند.

به گفته خوراکیان در بخش‌های زیرساخت، پلتفرم و دانش فنی، پیام رسانهای داخلی دارای ضعف‌هایی هستند که لازم است به آنها کمک شود تا این ضعف‌ها رفع گردد. وی ادامه داد که با حمایت است که می‌توان نقاط ضعف را برطرف نمود.

به گفته خوراکیان با رفع مشکلات و ضعف‌های موجود در پیام رسان‌های داخلی آنها نیز می‌توانند به راحتی مانند پیام رسان‌های خارجی جهانی شوند و مخاطب‌های میلیونی را جذب نمایند.

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر