;
coinex

5 روش برای افزایش بهره وری در زمان هایی که بی‌حوصله و خسته هستید

5 روش برای افزایش بهره وری در زمان هایی که بی‌حوصله و خسته هستیدیادداشت نوشتن، قدم زدن و در‌نظر‌گرفتن پاداش‌های کوچک از روش‌های ساده برای افزایش بهره وری و انگیزه درونی به شمار می‌رود.

کارآفرینی ساده نیست. باید کارهای زیاد و در عین حال دشواری را انجام دهید که هر روز و هر ساعت به شما واگذار می‌شود. حتی اگر این کار به تحقق رویاهایتان منجر شود نیز باعث نمی‌شود که تمامی جنبه های کسب‌و‌کار برایتان سرگرم کننده و جذاب باشد.

گاهی اوقات، اصلا تمایلی به انجام این کار ندارید؛ ترجیح می‌دهید در رختخواب بمانید تا اینکه با آشوب‌های کار روبرو شوید. تمامی ما چنین روزهایی را تجربه کرده‌ایم.



در این متن به معرفی 5 روش برای افزایش بهره وری در روزهایی که احساس خستگی و فرسودگی می‌کنید، می‌پردازیم؛ با تکراتو همراه شوید:

1. می‌توانید پس از انجام تنها یکی از مهم‌ترین کارها به خودتان استراحت دهید

گاهی اوقات، سخت ترین گام برای شروع روز و افزایش بهره وری همان گام اول است. به محض اینکه لذت انجام دادن موفقیت‌آمیز یکی از کارها، مخصوصا مهم‌ترین آنها را تجربه کنید، برداشتن گام بعدی و تمدید این حالت سرخوشی بیشتر خواهد شد.

بنابراین، یکی از کارهای مهم را انتخاب کرده و به خودتان بگویید که می‌توانید پس از انجام دادن آن، به خودتان استراحت دهید. این احتمال وجود دارد که از استراحت کردن صرف‌نظر کنید؛ چرا که پس از احساس لذت انجام دادن یک کار مهم، می‌خواهید به افزایش بهره وری و رساندن آن به بالاترین سطح ادامه دهید.

در این صورت، حتی اگر به خودتان استراحت دهید نیز روز خود را به طور کامل از دست نداده و پس از پایان روز، احساس پشیمانی و عذاب وجدان نخواهید داشت. البته فراموش نکنید که این روش نباید به یک عادت تبدیل شود؛ انجام دادن تنها یک کار مهم نمی‌تواند به رشد و گسترش کسب و کارتان کمک کند.

2. از اپلیکیشن SelfControl برای حذف تمامی حواس پرتی‌های جذاب استفاده کنید

این روش در حقیقت یک تقلب به شمار می‌رود، اما در افزایش بهره وری موثر است. سلف کنترل یک اپلیکیشن رایگان است که می‌توانید آن را روی دسکتاپ خود نصب کنید. از این اپلیکیشن برای تنظیم تایمر استفاده کنید تا سایت‌های شبکه اجتماعی را مسدود کرده و یا مانع دسترسی شما به وب‌سایت‌هایی شود که حواستان را پرت می‌کند.

اگر تلاش کنید تا یکی از این وب‌سایت‌ها را باز کنید، با پیام خطای زیر مواجه می‌شوید:

اگر تلاش کنید تا یکی از این وب‌سایت‌ها را باز کنید، با پیام خطای زیر مواجه می‌شوید:

اغلب افراد به مرور زمان، پس از مشاهده این خطا تصور می‌کنند که این وب‌سایت حقیقتا از کار افتاده و فراموش می‌کنند که چنین اپلیکیشنی را نصب کرده‌اند.

می‌توانید تایمر را به مدت 24 ساعت تنظیم کنید و یا حتی گوشی همراه خود را در اتاق دیگری قرار دهید تا مانع افزایش بهره وری شما نشود. افزونه‌ها و اپلیکیشن‌های متعددی وجود دارند؛ اما دور زدن بسیاری از آنها ساده است. اما سلف کنترل اینطور نیست.

3. کارهای روز را با یکی از جذاب‌ترین آنها شروع کنید

زمانیکه باید کارهای دشواری را به سرانجام برسانید، اما اصلا حوصله ندارید، پیشنهاد می‌کنید که با یکی از جالب‌ترین کارها روز خود را شروع کنید تا انگیزه لازم را در شما ایجاد کند.



4. کمی قدم بزنید

حرکت کردن به افزایش انرژی منجر می‌شود. مطالعات نشان داده‌اند که قدم زدن به افزایش خلاقیت و فکر کردن شما کمک می‌کند. اگر مدت زمان طولانی را پشت میز کار خود نشسته‌اید، طبیعتا احساس خستگی و فرسودگی می‌کنید. بلند شده و کمی حرکت کنید، بهتر است این کار را خارج از دفتر کار انجام دهید. می‌توانید این زمان را به فکر کردن برای کارهایی که باید انجام دهید اختصاص دهید و یا اینکه کاملا از این فضا فاصله بگیرید. ورزش و تحرک به افزایش بهره وری منجر می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم 20 تا 30 دقیقه ورزش و نرمش را برای افزایش سطح انرژی امتحان کنید. اگر نمی‌توانید در خارج از دفتر کار قدم بزنید، آب بیشتری بنوشید و به دستشویی بروید. حتی پنج دقیقه حرکت نیز موثر است.

5. برای خودتان یا هرکسی که الهام بخش شماست، یادداشت بنویسید

شاید فکر کنید این روش احمقانه است؛ اما قبل از قضاوت پیشنهاد می‌کنیم که یک بار آن را امتحان کنید. گاهی اوقات لازم است به خودتان یادآوری کنید که چرا این کارها را انجام می‌دهید. هر کاری که در راستای رشد کسب و کار و کارآفرینی انجام می‌دهید، با یک هدف مشخصی تعیین شده‌اند.

شاید این کارها به نوبه خود جذاب نباشند، اما رویای نهایی شما حقیقتا شگفت انگیز است. اگر به خودتان یادآوری کنید که این رویا تا چه اندازه زیبا و دست یافتنی است، تلاش می‌کنید تا هرچه سریع‌تر آن را به واقعیت تبدیل کنید. این روش در افزایش بهره وری و ایجاد انگیزه تاثیر بسزایی دارد.

می‌توانید در این یادداشت از رویاهایتان بنویسید و یا شش ماه آینده را ترسیم کنید. یکی از دلایلی که مانع رسیدن افراد به رویاهایشان می‌شود، این است که اغلب در مواجهه با دشواری‌های مسیر، چشم انداز نهایی را از دست می‌دهند. به بیان دیگر، انبوه درختان به آنها اجازه نمی‌دهد که جنگل را ببینند.



اگر این چشم انداز را به خودتان یادآوری کنید، می‌توانید مناظر خیره کننده پس از آن را نیز ایجاد کنید.

اعمال این روش ها برای افزایش بهره وری در 95 درصد مواقع تاثیرگذار است. فراموش نکنید که تمامی روزهای هفته و ماه را نمی‌توانید پر انگیزه باشید، فراز و نشیب برای همه وجود دارد؛ اما تا زمانیکه رویایتان را فراموش نکنید، افزایش بهره وری یکی از ساده‌ترین کارها خواهد بود.

.

منبع: entrepreneur

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر