;
coinex

آیا واردات خودروهای بالای 2500 سی سی واقعیت دارد؟

واردات خودروهای بالای 2500 سی سی

واردات خودروهای بالای 2500 سی سی ممنوع است و این مسئله زمینه را برای سوءاستفاده و کلاهبرداری بعضی افراد سودجو فراهم کرده است. این افراد کلاهبردار به متقاضیان این خودرو در مورد واردات آن دروغ گفتند و به این وسیله زمینه اخاذی برای آنها فراهم شد.

مشتاقان این خودرو با دیدن تبلیغات مربوط به واردات خودروهای بالای 2500 سی سی ، در دنیای واقعی و همچنین در دنیای مجازی، در دام این کلاهبرداران افتادند.

واردات خودروهای بالای 2500 سی سی با سهمیه ایثارگران

یکی از آگهی‌دهندگان واردات خودروهای بالای 2500 سی سی ، در پاسخ به این سوال که چگونه این خودروها را به کشور وارد می‌کنید، اعلام نمود که برای واردات این خودرو، از سهمیه ایثارگران استفاده می‌کنند. وی ادامه داد که برای پلاک کردن خودروهای 4 سیلندر به بالا از سهمیه ایثارگران استفاده می‌کنند و اعلام نمود برای فروش این خودرو، پس از عقد قرارداد خودرو در یک هفته تحویل داده خواهد شد. این آگهی‌دهنده در صحبت‌هایش بر عدم وجود مشکل در واردات خودروهای بالای 2500 سی سی تاکید نمود و اظهار کرد که برای این مدل خودروها پلاک ملی نیز قابل دریافت است.

واردات خودروهای بالای 2500 سی سی

ممنونعیت واردات خودرو با حجم موتور 2500 سی سی

براساس مصوبه هیأت وزیران و ابلاغیه اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، رعایت مواردی چون عدم ثبت سفارش خودروهای بالای 2500 سی سی و سال ساخت خودرو همزمان با سال ورود خودرو، در مورد سهمیه‌های ایثارگران نیز الزامی است. رییس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو، میثم رضایی نیز اعلام نمود که اخیرا در فضای مجازی و همچنین برخی سایت‌های فروش خودرو، اطلاعیه‌هایی مبنی بر واردات خودروهای بالای 2500 سی سی مشاهده می‌شود.

وی در این مورد ادامه داد که براساس آخرین بخشنامه مروط به مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک، ثبت سفارش و واردات خودروهای سواری با حجم موتور بیش از 2500 سی سی به کشور مجاز نیست. به گفته وی افرادی که چنین آگهی‌هایی را منتشر می‌کنند در واقع قصد کلاهبرداری از مشتاقان مدل‌های محبوب خودروهای آلمانی با حجم موتور بالای 2500 سی سی را دارند و به‌این وسیله مبالغ کلانی را از این افراد جمع‌آوری کرده‌اند.

به گفته رضایی، از دلایل عدم واردات خودروهایی با حجم موتور بیشتر از 2500 تا 3000 سی‌‌سی، مبارزه با اشرافی گری و کنترل نرخ ارز به کشور است. رضایی واردات این مدل خودروها را در ردیف تعرفه 87032331 جداول تعرفه‌ای مقررات صادرات و واردات اعلام کرد و ادامه داد که واردات این خودروها ممنوع است. رضایی تاکید نمود که سایت ثبت سفارش واردات خودرو مسدود است و مواردی چون پیش فروش، فروش و فروش اقساطی خودروها فقط توسط شرکت‌های مجاز صورت می‌گیرد. به گفته رضایی این شرکت‌ها مورد تأیید سازمان حمایت و سازمان تعزیرات حکومتی هستند و سایر شرکت‌ها و اشخاص، انگیزه‌های سودجویانه دارند.

شناخت دقیق از شرکت‌های واردکننده خودرو

رضایی به مشتریان اعلام نمود که برای خرید خودروهای خارجی، حتما شناخت دقیقی از شرکت‌های عرضه کننده داشته باشند و فریب تبلیغات مختلف و دروغین را که در این زمینه وجود دارد نخورند. رضایی در پایان در مورد بسته بودن سایت ثبت سفارش واردات خودرو، هم برای شرکت‌های نماینده و هم غیررسمی تاکید نمود و ادامه داد که تصمیم دولت در مورد واردات خودرو  می‌تواند به این آشفتگی‌ها پایان دهد.

.

منبع: iranjib

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر