;
coinex

بهترین مقاصد گردشگری ایرانیان

در این نوشتار از تکراتو قصد داریم به بهترین مقاصد گردشگری ایرانیان بپردازیم. برای اطلاع از جزئیات بیشتر با ما همراه باشید.

همانطور که می‌دانید هر روزه نرخ دلار رو به افزایش است همین موضوع باعث شده برخی افراد به این فکر کنند که سفر به خارج محدود شده است، اما در واقع این‌گونه نیست. ایرانی‌ها در این شرایط اقتصادی نیز به برخی از کشورها بیشتر سفرمی‌کنند؛ اما این کشورها کدامند؟ و دلیل انتخاب آن‌ها چیست؟!

قدم اول برای سفر به کشورهای خارجی اخذ ویزا است. ویزاها انواع مختلف دارد؛ اما برای سفر به یک کشور خارجی، افراد ملزم به دریافت ویزای توریستی هستند. به همین جهت ایرانی‌ها اغلب ترجیح می‌دهند به کشورهایی سفر کنند که نیاز به اخذ ویزا ندارد. در ادامه قصد داریم به بهترین مقاصد گردشگری ایرانیان بپردازم.

بهترین مقاصد گردشگری ایرانیان

یکی از اولین و مهمترین نکاتی که در سفر حتماً مورد بررسی قرار میگیرد، هزینه ای است که سفر روی دست شما خواهد گذاشت و افراد مختلف با توجه به سطح درآمد خودشان سعی می کنند تا حد امکان از هزینه های اضافی در سفر خودداری و یا مقصد را به گونه ای انتخاب کنند تا هزینه ی کمتری برای آن‌ها داشته باشد.

با توجه به این موارد در ایران با توجه به تجربیات گذشته ی خود فرد و یا اطرافیان یک سری مقاصد از نظر هزینه و زیبایی مقصد پرسفرتر هستند. در اینجا ما لیستی از مقاصد پرسفر و مورد علاقه ی ایرانیان را معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

ترکیه

بهترین مقاصد گردشگری ایرانیان
بهترین جا برای مسافرات خارج از ایران

یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایرانیان کشور ترکیه است. ترکیه در غرب ایران قرار دارد. این کشور به دلیل هم مرز بودن با ایران و نزدیکی فرهنگی و زبانی با مردم کشور ما یکی از مقاصد اصلی سفر برای گردشگران ایرانی می باشد.

از آنجایی که می‌توان بدون داشتن ویزا به این کشور سفر کرد می‌توان ترکیه را بهترین جا برای مسافرات خارج از ایران دانست. کشور ترکیه از لحاظ آب و هوایی و مدرنیته بودن بسیار شبیه به کشورهای اروپایی بوده که در عین حال هزینه ی سفر و اقامت در ترکیه در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی برای ما ایرانیان بسیار ارزان‌تر تمام می‌شود.

جذاب ترین تورهای گردشگری از نظر ایرانیان در ترکیه تور استانبول، آنتالیا، کوش آداسی و مارمارین است و بهترین زمان برای سفر فصل بهار و پاییز است. برای تهیه بلیط هواپیما ارزان می توان زمان سفر را فصل های با میزان سفر کمتر انتخاب کرد.

تاکنون کشور ترکیه رتبه اول را در جذب گردشگر ایرانی داشته است چون بسیاری از افراد نیز برای گرفتن وقت سفارت کشورهایی که در ایران سفارتخانه‌ ندارد، به ترکیه می‌روند.

گرجستان

بهترین مقاصد گردشگری ایرانیان
ارزانترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان

اگر بخواهیم یکی دیگر از بهترین مقاصد گردشگری ایرانیان را نام ببریم باید به گرجستان اشاره کنیم. گرجستان کشوری در شمال ایران بوده که هیچ مرز خاکی مشترکی با ایران ندارد.

گرجستان کشوری است با جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار که به دلیل بودن کنار دریای سیاه علیرغم نداشتن وسعت زیاد دارای تنوعی آب و هوا در تمامی فصول سال دارد. در این کشور دو ناحیه اصلی اقلیمی وجود دارند که بخش‌های غربی و شرقی کشور را از یکدیگر جدا می‌سازند مناطق کوهستانی سرد و با فاصله ی نه‌چندان زیاد سواحل نیمه گرمسیری دریای سیاه قرار دارد؛ هرچند رشته کوه قفقاز مانع نفوذ هوای سرد شمال و روسیه به این کشور و تعدیل آب و هوا در این منطقه شده است.

از مناطق گردشگری پرمسافر در این کشور شهر ساحلی باتومی و شهر تفلیس پایتخت گرجستان است. شهر باتومی که به‌عنوان پایتخت گردشگری گرجستان بوده دارای جاذبه های طبیعی بسیار زیبا و بناهای تاریخی جالب و دارای آب و هوایی معتدل است.

تفلیس دارای آب و هوای نسبتاً گرمی است و بهترین فصل برای سفر به تفلیس، فصل بهار و پاییز است. در کل به دلیل تنوع گسترده آب و هوایی در گرجستان این کشور به عنوان یک کشور چهارفصل از نظر گردشگری محسوب می‌شود.

از جذابیت های اصلی گردشگری در تفلیس می‌توان به قلعه ناریکلا، کلیسای کاشوتی، باغ های بوتانیکال، مجسمه مادر، حمام های حرارتی در آبانتوبانی اشاره کرد.

تایلند

بهترین مقاصد گردشگری ایرانیان
بهترین مقاصد گردشگری ارزان برای ایرانیان

تایلند تنها کشور واقع در جنوب شرقی آسیا بوده که می‌توان در زمره بهترین مقاصد گردشگری ایرانیان قرار گیرد. این کشور هرگز مورد استعمار قرار نگرفته و مکان‌های تاریخی و فرهنگی آن دست نخورده باقی‌مانده است.

به همین علت این کشور دارای مجموعه‌ای عظیم از امکانات فرهنگی و تاریخی بکر با قدمتی بیش از صدها سال است. این کشور با فرهنگ منحصر به فرد و مردم همیشه خندان و مهمان نواز خود میزبان مردم بسیاری از کشورهای دنیا به‌ویژه ایرانی‌ها است.

آب هوای معتدل و مناسب تایلند با جنگل‌های کوهستانی در کنار هزینه‌ پایین زندگی در تایلند و دیگر عوامل مساعد موجب شده است افراد زیادی این خطه‌ زیبا را نه‌تنها به‌عنوان مقصد گردشگری؛ بلکه به عنوان بهترین مقصد مهاجرت انتخاب کنند.

این کشور مقصد گردشگری محبوبی در جنوب شرق آسیا است. به‌جرات می‎‌توان گفت تنوع جاذبه‌های این کشور بسیار زیاد و اقناع کننده‌ هر نوع سلیقه‌ای است. سواحل زیبا با آب‌های کریستالی، جنگل‌های انبوه، اماکن مذهبی، جاذبه‌های تاریخی، جاذبه‌های طبیعی تنها نمونه‌هایی از مناطق گردشگری این کشور منحصر به فرد هستند.

دبی

بهترین مقاصد گردشگری ایرانیان
مقاصد گردشگری مهم ایرانیان

اگر بخواهیم یکی دیگر از بهترین مقاصد گردشگری ایرانیان را نام ببریم باید به دبی اشاره کنیم. دبی شهری ساحلی است که در کنار آب های خلیج فارس واقع شده است. این شهر در سال 2007 به عنوان هشتمین شهر پربازدید جهان معرفی شد.

دبی یکی از هفت شهر امارات متحده‌ عربی است. این شهر دارای آب و هوای گرم و مرطوب بوده و بیشتر روزهای سال آسمانی صاف و آفتابی دارد. دبی جزو شهرهای چهار فصل است. در طی چندین سال اخیر صنعت جذب توریسم در دبی پیشرفت چشمگیری داشته و به‌عنوان یکی از شهرهای زیبا و قطب گردشگری در میان جهانیان شناخته شده است.

این شهر با تلفیقی از فضای زیبای سنت و مدرنیته جذابیت های بی نظیری در تفریحات ساحلی و کویری پدید آورده است. شهری پر از تجربه های منحصر به فرد، زرق و برق و هیجان که سبب تبدیل دبی به یکی از محبوب ترین مناطق توریستی جهان شده است.

در این شهر علاوه بر بازدید از سازه‌های زیبا و متنوع می‌توانید از لوکس ترین و جذاب‌ترین مراکز خرید دنیا خرید کنید و با انجام انواع تفریحات و ورزش های آبی، اسکی روی برف در روزهای داغ تابستانی، سافاری در بیابان های دبی لذتی تکرار نشدنی را برای خود ایجاد کنید.

دبی جاذبه های دیدنی فراوانی دارد که تقریباً تمام آن‌ها را به دلیل نزدیکی مکان ها به هم می توان در 2 روز گشت ولی درصورتی که قصد اقامت بیشتری داشته باشید نگران نباشید چون در این شهر تفریحات فراوانی وجود دارد که حوصله ی شما در مدت اقامت سر نخواهد رفت و سرگرمی زیادی خواهید داشت؛ اما از مهم‌ترین جذابیت های توریستی این شهر می توان به جزیره پالم جمیرا، پیست اسکی روی یخ، برج خلیفه، موزه دبی و سافاری در بیابان های دبی اشاره کرد.

مالزی

بهترین مقاصد گردشگری ایرانیان
ارزانترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان

مالزی نیز در زمره مقاصد گردشگری مهم ایرانیان قرار دارد و همچنین رفتن به این کشور نیازی به گرفتن ویزا ندارد. مالزی همواره میزبان دانشجویان ایرانی نیز بوده است؛ هم مراکز تحصیلی فراوان دارد و هم گرفتن بورس تحصیلی در این کشور راحت است.

از دلایل مهمی که مالزی را به یکی از مقاصد گردشگری مهم ایرانیان تبدیل کرده است، وجود غذاهای حلال و مساجد در این کشور است؛ چون تعداد زیادی مسلمان در این کشور زندگی می‌کنند و ایرانی‌ها به راحتی می‌توانند به این کشور سفر کنند.

کشور مالزی به خاطر وجود طبیعت سرسبز و سواحل چشم نواز به یکی از قطب‌های گردشگری جهان تبدیل شده است. به‌علاوه وجود جاذبه‌های معماری مثل؛ مراکز خرید، هتل‌های لوکس، رستوران‌ها، برج‌ها جاذبه‌های توریستی این کشور را دوچندان کرده است.

کشور مالزی از تنوع قومی زیادی برخوردار است. این کشور از سه قوم چینی، هندی و مالایی تشکیل شده است. تنوع قومی زیاد شرایط جهان‌بینی گسترده را برای شهروندان مالزیایی ایجاد کرده است.

مالزی یکی از پنج مقصد توریسم سلامت است. استفاده از چشمه‌های آب گرم شفابخش در بیشتر نقاط مالزی بر لذت گردشگری در این کشور می‌افزاید. گردشگران می‌توانند، ساعت‌ها در چشمه‌های آب گرم غوطه‌ور شوند و از تماشای جنگل های انبوه و بارانی لذت ببرند. استفاده از ماساژ مشهور مالایی بعد از یک گشت و گذار طولانی مدت در کوالالامپور سفر گردشگران را خاطره انگیز می‌کند.

ارمنستان

بهترین مقاصد گردشگری ایرانیان
مقاصد گردشگری مهم ایرانیان

ارمنستان کشوری کوچک در شمال ایران و هم مرز با کشور مابوده که در زمره‌‌ی بهترین مقاصد گردشگری ایرانیان قرار گرفته است. یکی از مقاصد گردشگری در ارمنستان شهر ایروان پایتخت ارمنستان بوده که دارای جذابیت های طبیعی و تاریخی بسیاری است. این کشور از لحاظ فرهنگ و آداب و رسوم بسیار شبیه به ایران دارد.

از دلایل جذابیت این کشور برای سفر در میان گردشگران ایرانی نیاز نبودن ویزا و راه های دسترسی آسان است. این کشور به دلیل هم مرز بودن با ایران هم به طریق زمینی با اتوبوس و ماشین شخصی و از طریق مسیرهای هوایی قابل دسترس است و به همین دلیل سفر به ارمنستان برای ما بسیار ارزان تر از مقصد هایی مثل دبی و یا حتی ترکیه تمام می‌شود.

به ویژه به دلیل ناآرامی های اخیر در ترکیه به یکی از مناطق پرطرفدار گردشگری در ایران تبدیل شده است. ساختار معماری در ایروان تلفیقی از سنت و مدرنیته است که همین خود بر زیبایی های این شهر افزوده است.

به جز ایروان شهرهای مهم دیگر در ارمنستان گیومری، وانادزور و دلیجان هستند. از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری در این کشور می‌توان کلیسای جامع اچمیاتیس، صومعه ی هقپات و ساناهین، دره ی آزات و صومعه ی گغارد را نام برد و مهمترین جاذبه ی تاریخی آن‌ها نیز دژ ابونی مربوط به 789 قبل از میلاد است. از فعالیت تفریحی مفرح در این کشور می توان به صخره نوردی، اسکی، موج سواری و کوهنوردی را اشاره کرد.

آذربایجان

بهترین مقاصد گردشگری ارزان برای ایرانیان
بهترین جا برای مسافرات خارج از ایران

یکی از مقاصد گردشگری در جمهوری آذربایجان باکو بوده که پایتخت و همچنین بزرگترین شهر این کشور است و در کنار دریای خزر قرار دارد. این شهر دارای آب و هوای بسیار مطلوب و مکان های طبیعی بسیار زیبایی است. این شهر علاوه بر مناظر زیبای طبیعی دارای سازه های مدرن و تاریخی جذابی هم دارد.

یکی از عوامل جذابیت این شهر به عنوان مقصد گردشگری پرمسافر بین گردشگران ایرانی علاوه بر جذابیت های طبیعی و گردشگری آن، می‌توان هم مرز بودن این کشور با ایران و کم هزینه بودن سفر به آن را دانست.

این شهر دارای فرهنگ و آداب و رسوم بسیار نزدیک به ایران است. از مکان های گردشگری آن در قسمت شهر قدیم باکو می‌توان قصر شیروان شاه، قصر دختر و دروازه مراد را اسم برد. در شهر جدید باکو نیز می‌توان سه آسمان خراش باکو به اسم برج های شعله را نام برد که نماد و سمبل این شهر نیز است.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما درباره بهترین مقاصد گردشگری ایرانیان چیست؟ به نظر شما کدام‌یک از گوشی‌هایی که معرفی کردیم نباید جایگاهی در این لیست داشته باشند؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر